Centrála cestovního ruchu Východní Moravy- dosavadní zkušenosti, nové příležitosti VÝROČNÍ KONFERENCE CESTOVNÍHO RUCHU TURISTICKÉHO REGIONU VÝCHODNÍ MORAVA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cestovní ruch Luhačovické Zálesí
Advertisements

Setkání informačních center Zlínského kraje Napajedla
Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
Plán akcí oddělení cestovního ruchu odboru regionálního rozvoje krajského úřadu pro rok 2002.
ROP – možnosti pro cestovní ruch
Setkání informačních center Zlínského kraje Kroměříž
_ Czech Convention Bureau Kongresový turismus.
Euroregion Bílé-Biele Karpaty Zlín, Prezentace k semináři cestovního ruchu TENTO MIKROPROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKOU UNIÍ, Z PROSTŘEDKŮ.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu Oddělení cestovního ruchu
Konference Společně správným směrem – spolupráce s partnery i médii Vyhodnocení činnosti v letech 2008 – 2009 a nástin další spolupráce Ostrava
Letní turistická sezóna 2007 Cestování Čechů po českých regionech Rostislav Vondruška Ředitel CzechTourism.
Zdeňka Kasalová Podpora cestovního ruchu ze strany Kraje Vysočina Zdeňka Kasalová Krajský úřad Kraje Vysočina odbor kultury, památkové péče a cestovního.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
Východní Morava, ráj pro cykloturistiku
Destinační management TO Jeseníky-východ
OBLAST 5: KULTURNÍ CESTOVNÍ RUCH A UDRŽITELNÝ ROZVOJ KULTURY Ing. Zdeněk Urbanovský Centrála cestovního ruchu Východní Moravy EVROPSKÁ KULTURNÍ STEZKA.
Letos se jezdí k nám! Role destinačního managementu v období ekonomické recese.
Setkání informačních center Zlínského kraje Vizovice
Prezentace turistické oblasti
PROJEKTY A AKTIVITY MAS ZPRAVODAJ Připravujeme pravidelné vydávání Zpravodaje Zpravodaj bude informačním materiálem o činnosti organizace, o inspirativních.
Územní a hmotné podmínky rozvoje cestovního ruchu ČR - DSO Tato distanční studijní opora vznikla v roce 2005 z velké většiny jako praktický dílčí výstup.
Destinační management turistické oblasti Jeseníky (Jeseníky-východ)
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Nadacepartnerstvi.cz cyklistevitani.cz Cyklisté vítáni Konference Společně správným směrem - spolupráce s partnery i médii Ostrava, 10. prosince 2009 Certifikace.
Společný regionální operační program PRIORITA 4 Cestovní ruch Opatření 4.1 Rozvoj služeb pro cestovní ruch Podopatření Podpora regionálních a místních.
Ing. Jaromír BERÁNEK MAKROEKONOMICKÉ SOUVISLOSTI V CESTOVNÍM RUCHU.
Turistická sezona, cestovní ruch a služby ve Středočeském kraji Ing. Miloš Petera, hejtman Středočeského kraje.
Centrála cestovního ruchu Východní Moravy, o. p. s., Nejlepší destinační management ČR Je nám pět let! Luhačovice,
Projekty destinačního managementu v Moravskoslezském kraji - od turistické oblasti po region Ing. Richard Žabka, Agentura pro regionální rozvoj, a.s. 1.
 založeno v r jako sdružení měst a obcí  31 členských obcí + 4 nově přistupující  zajišťuje tzv. DESTINAČNÍ MANAGEMENT turistické oblasti OCR.
Analýza návštěvnosti moravských krajů, S DŮRAZEM na kraj ZLÍNSKÝ RNDr. Ivan Marek m-ARK Marketing a reklama s.r.o. → Statistiky máme rádi…
Projekt Destinační management MSK - možnosti spolupráce.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
NOVÁ TVÁŘ ÚSTECKÉHO KRAJE TISKOVÁ KONFERENCE Krajský úřad Ústeckého kraje.
KROMĚŘÍŽ zkušenosti z programového období
Evaluační aktivity Olomouckého kraje ve vztahu k vyhodnocení ROP SM Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
Sdružení Český ráj. 2 Projektové záměry Regionální projektové záměry pro období : Marketingové a koordinační aktivity v CR Rozvoj doplňkové infrastruktury.
Spolupráce moravských krajů v oblasti cestovního ruchu Holešov 2011
Vysočina Tourism, příspěvková organizace Představení organizace, projekty, aktivity, spolupráce s TIC Tomáš Čihák, Vysočina Tourism Jihlava,
Letos se jezdí k nám! Role destinačního managementu v období ekonomické krize PhDr. Dana Daňová.
Vyhlášení HITu sezony Východní Moravy Záštita: Rostislav Vondruška Generální ředitel Czech Tourism.
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
Setkání informačních center Zlínského kraje Valašské Klobouky
Služby pro členy Regionu Pošembeří Plénum 15. října 2009 Český Brod.
Labská stezka priorita rozvoje cykloturistiky v Ústeckém kraji Ústí nad Labem.
Možnosti sledování konkurenceschopnosti destinací turismu na úrovni regionů a míst Monika Palatková Výroční konference ATIC ČR Turistická informační centra.
 Multimediální prezentace  Portály  Film  Spoty  Propagační materiály  Veletrhy, prezentační akce  Printová prezentace  Křehká krása, vybroušená.
Upgrade Obsah 1.Celková strategie Východní Moravy (CS, claim, moodboard) 2.Hlavní marketingové nástroje: zdůvodnění 3.Nová dynamická orientace.
Projekt Otevřené brány zpřístupnění významných sakrálních památek ve Zlínském kraji.
Zkušenosti a přínosy ROP Střední Morava pro rozvoj Olomouckého kraje Ing. Jiří Rozbořil hejtman Olomouckého kraje předseda Výboru Regionální rady regionu.
ADONIS – ZO ČSOP projekty v cestovním ruchu , Dolní Kounice.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Podpora obcí s rozšířenou působností z ROP Střední Morava v programovém období Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | czso.cz1/12 JAK SE DAŘÍ CESTOVNÍMU RUCHU V ČESKÉ REPUBLICE? Pavel Vančura Tisková konference,
12/04/2010 Zámek Loučeň Ing. Pavel Vinohradník Oblast cestovního ruchu v ROP Střední Čechy.
NPPCRR Národní program podpory CR v regionech
statutární náměstkyně hejtmana
Národní program podpory cestovního ruchu
Marketingová strategie 2018 Jižní Čechy Pohodové
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Prioritní osa 2 Interreg V-A Česká republika – Polsko Společný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc
turistická oblast v srdci Čech
RSK, KÚ Ústeckého kraje.
Kategorizace organizací destinačního managementu
„Cyril a Metoděj, autentický příběh naší země“
Transkript prezentace:

Centrála cestovního ruchu Východní Moravy- dosavadní zkušenosti, nové příležitosti VÝROČNÍ KONFERENCE CESTOVNÍHO RUCHU TURISTICKÉHO REGIONU VÝCHODNÍ MORAVA Holešov 25. ledna 2011

Obsah Výchozí pozice Čeho jsme dosáhli –Prognóza a skutečnost –Přenocování –Jednodenní cíle –Ocenění Co je za výsledky –Reklamní kampaně. Letos se jezdí k nám!, IC tour –Komunikace s oblastmi, infocentry, obcemi, mikroregiony –Webový portál, virtuální produkty, rezervační systémy –Veletrhy, výstavy, tiskoviny, mapy –Kongresová turistika –Publicita –Investice –Nespokojenost s dosaženým Co dál? –ROP, projekty, nová témata

Zdroje ROP NUTS II. Střední Morava Marketingové aktivity Východní Moravy v cestovním ruchu ,48 Kč Marketingová strategie a marketingová značka ,40 Kč Podpora významných kulturních a sportovních akcí - events ,20 Kč Moravská jantarová stezka II ,61 Kč Oceněno cenou Grand Prix Regiontour 2010 (2. místo za produkt) Všechny výdaje uznány jako způsobilé 

Prognóza Rok 2010 – očekává se spíše konzervace stavu roku 2009; tedy již nikoliv další pokles, ale spíše setrvání na hodnotách, jež prošly redukcí v předcházejících dvou letech. Rok Statisticky prokázané oživení je pravděpodobné spíše v horizontu roku 2011, přičemž je otázkou, zda i tento rok nebude spíše ve znamení faktické stagnace, či jen velmi mírného návratu zpět k „předkrizovým“ vývojovým charakteristikám. Zdroj: Petr Zahradník: Analýza dopadů ekonomické krize na návštěvnost Zlínského kraje

Realita 2010 návštěvnost - přenocování I. pololetí 2009 – úbytek celkového počtu přenocování o 9,6 % I. pololetí 2010 – celkový úbytek 2,3 % (ale 7% přírůstek cizinců) III. čtvrtletí 2010 – celkový růst o 3,5 %, u cizinců růst o 6 % (3. místo mezi kraji v ČR)

Přenocování – 2009 ÷ 2010 Zdroj: ČSÚ

Klíčové zahraniční trhy Přenocování 1 – 3 Q Index 2010/2009Růst/pokles v % Slovensko ,77+1,77 Německo ,36+1,36 Rakousko ,14+10,14 Polsko ,79+11,79 Itálie ,19-0,81 Všechny trhy Celkem ,69+3,69 Rezidenti celkem ,45+3,45 Nerezidenti celkem ,93+5,93

Velké Karlovice – vliv investic na rozpočet obce

Jednodenní cíle 40 referenčních míst v kraji, cca 2 mil. osob –Informační centra- –Hrady a zámky+ –Turistické cíle (rozhledny, ZOO, Baťův kanál, galerie)- –Lyžařská střediska + Index návštěvnosti 2010/ % Počasí (ZOO, Baťův kanál, rozhledny) -13% Nový typ vstupenky – zámek Kroměříž

Ocenění „Česko to letí!“ Východní Morava získala ocenění nejlepší destinační management ČR (1993– 2010). Grand Prix Regiontour 2010 – 2. místo za produkt Moravská jantarová stezka II. Velká cena cestovního ruchu 2011 – 2. místo za turistický portál The Blue Danube – cena pro film „Holiday story“ natočený o Východní Moravě v m-ARK Marketing a reklama, s. r. o.

Co je za tím? Dáváme přesvědčivě vědět o atraktivitě Východní MORAVY Nepracujeme nahodile!

Aktivní marketing Reklamní kampaně. Letos se jezdí k nám! Webový portál, virtuální produkty IC tour (45 akcí) rezervační systém Studijní cesty, tripy Veletrhy, výstavy (redukujeme) Tiskoviny, mapy, průvodce (22 titulů)

Aktivní marketing Publicita –vydáno 289 tiskových zpráv a monitorovány 1004 články. Kongresová turistika –V r zahájena činnost regionální kanceláře EMCB –V říjnu 2011 uspořádáme konferenci American Tourism Society

Webový portál –Akce –Aktuality –Služby, servis –Tiskové zprávy –Virtuální produkty –Tematické stránky, Facebook –Rezervace (ubytování, lodě) – – –

IC TOUR 45 AKCÍ Spolupráce s informačními centry

Pracujeme v terénu Navazujeme a budujeme kontakty BÍLÉ KARPATY HORNÍ BEČVA DOLNÍ BEČVA KAROLINKA UHERSKÉ HRADIŠTĚ VESELÍ N-MORAVOU ROŽNOV P. R. PODHOSTÝNSKO LUHAČOVICE BAŤŮV KANÁL VLČNOV UDINE ŘÍM HOLEŠOV PRAHA

Sbíráme poznatky

Motivujeme k aktivitě a spolupráci Konference HIT sezóny Vytváření pracovních týmů Virtuální produkty Kancelář pro kongresovou turistiku Partnerství v projektech (ČR i zahraničí)

Vnímání potenciálu Koncentrace prostředků Investice pomáhající rozvoji CR –Hotely, restaurace, wellness, lázně –Cyklostezky, běžkařské trasy, naučné trasy –Modernizace lyžařských areálů –Atraktivní cíle (rozhledny, expozice muzeí, galerie,...) –Rozvoj Baťova kanálu, koupališť, sportovišť –Dopravní infrastruktura

Cyklostezka Baťův kanál (měřicí stanoviště Napajedla) Zdroj: Sdružení pro rozvoj Baťova kanálu, Nadace Partnerství

Marketingová podpora domácího cestovního ruchu na Východní Moravě - celkové výdaje projektu Kč - z toho dotace EU ve výši Kč Marketingová podpora příjezdového cestovního ruchu na Východní Moravě - celkové výdaje projektu Kč - z toho dotace EU ve výši Kč Financování: 85 % ROP, 15 % Zlínský kraj Realizace obou projektů bude probíhat v období listopad 2010 – prosinec 2014 ROP Střední Morava, 19. výzva

Směřování Pokračování osvědčených aktivit Důraz na tuzemskou klientelu Spolupráce v rámci Moravy Podpora tvorby produktů, zvyšování kvality Komunikace v sektoru cestovního ruchu Kvalifikace a erudice poskytovatelů služeb v cestovním ruchu Nespokojit se s dosaženým!

Děkuji za pozornost Zdeněk Urbanovský Tel.: