Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Trh pracovních příležitostí 2011 Mendelova univerzita v Brně.
Tvorba cen v maloobchodě
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Chasák Petr Hrazdil David Katolický Vít Finanční analýza TraSta, spol. s r.o.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
úvod pojetí a obsah marketingu
2.Marketingové prostředí
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Vývoj požadavků na obchodování s elektřinou Ing.Karel Šimeček Seminář SVSE 11/2003.
Podnikatelské koncepce
Finanční analýza.
0.0 Projekt Odborné vzdělávání pracovníků zemědělství v oblasti financí a procesů (opatření I.3.1) Podkladové materiály ke školení FINANCE.
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Finanční analýza TraSta, spol. s r.o.
Finanční analýza TraSta, spol. s r.o.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
MARKETINGOVÝ MIX.
Chasák Petr Hrazdil David Katolický Vít Finanční analýza TraSta, spol. s r.o.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Finanční výkazy obchodních společností
VEOLIA Voda Česká Republika, a.s.
Petráčková Jozová Cézová
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Financování podniku. náklady přímé – stanoví se na jednotky (materiál, úkolová mzda, pojištění z úkol. mezd) přímé – stanoví se na jednotky (materiál,
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Zhodnocení finanční situace konkrétního podniku Roman Němeček ŠKODA AUTO a.s. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Marketingový plán podniku
Aplikace marketingového mixu na vybraný podnik
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Společensky odpovědné podnikání
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
From Czech Sheeps to You
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Vliv společné zemědělské politiky na finanční situaci v odvětví
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová Brno 2006

Charakteristika společnosti Agrotec a. s.  společnost působí na trhu od roku 1990  sídlo společnosti je v Hustopečích u Brna  jediným akcionářem firmy je Carlos, spol. s r. o.

Organizační struktura společnosti

Charakteristika divize Zemědělská technika Funkce divize:  vlastní obchod se zahraničním partnerem  marketingové aktivity  realizace obchodu a servisní služby Divize je výhradním dovozcem a prodejcem zemědělské techniky značky New Holland a Kuhn.

Dovoz zemědělské techniky Dovoz zemědělské techniky do České republiky Zdroj: zpracováno autorem na základě ČSÚ

Vývoz zemědělské techniky Vývoz zemědělské techniky z České republiky Zdroj: zpracováno autorem na základě ČSÚ

Situace v ČR v oblasti ZT Dotační politika Evropské unie  Evropský zemědělský orientační a záruční fond  Dotace: přímé platby SAPS, OP Zemědělství, LFA Prodej traktorů Prodej sklízecích mlátiček Zdroj: zpracováno autorem na základě interních materiálů firmy

Analýza odvětví

Výrobek Hlavní aktivity divize ZT  prodej zemědělské techniky  servis zemědělských strojů  prodej náhradních dílů  zemědělské služby Hlavní značky prodávané divizí

Cena  dohoda mezi dealerem a Agrotecem týkající se cen a slev  jednotná cena náhradních dílů po celé ČR  slevy: množstevní, sezónní, věrnostní  cena = pořizovací náklady + zisková marže  možnosti úhrady: úvěr, splátkový prodej, leasing

Distribuce

Propagace - odborné noviny a časopisyReklama: - reklamní materiály předvádění na společenských akcíchPodpora prodeje – - méně agresivnější reklama Vztahy s veřejností: Osobní prodej - publikace - veřejné akce - novinky - angažovanost pro komunitu - nosiče vlastní identity - lobbistické aktivity - aktivní sociální odpovědnost

Finanční situace podniku Ukazatele zadluženostiUkazatele likvidity Ukazatele rentabilityUkazatele aktivity celková zadluženost rok ,64 % rok ,93 % podnik se nachází v riziku nedostátí závazku v jednotlivých letech došlo ke zrychlení obrátkovosti jednotlivých složek majetku ve sledovaném období došlo ke snížení ziskovosti

Marketingový průzkum  veletrh zemědělské techniky Techagro  80 dotazovaných respondentů  zdroj informovanosti: tisk, veletrhy, prodejci  důvod zakoupení produktu: kvalita strojů  kladné ohodnocení firmy  spokojenost: servis, kvalita, přívětivost firmy  důvod nekontaktování firmy: loajalita vůči jiné firmě Výsledky:

Diskuse  zvýšení dotací, zvýšení poptávky  pokles cen hlavních zemědělských komodit  silná konkurence v odvětví  prestiž a image firmy Agrotec  kvalitní produkty a služby  rozsáhlá prodejní a servisní síť  méně agresivní reklama  společenské akce  malá flexibilita dodavatele Vnější prostředí firmy Vnitřní prostředí firmy

Děkuji za pozornost!