Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová Brno 2006
Charakteristika společnosti Agrotec a. s. společnost působí na trhu od roku 1990 sídlo společnosti je v Hustopečích u Brna jediným akcionářem firmy je Carlos, spol. s r. o.
Organizační struktura společnosti
Charakteristika divize Zemědělská technika Funkce divize: vlastní obchod se zahraničním partnerem marketingové aktivity realizace obchodu a servisní služby Divize je výhradním dovozcem a prodejcem zemědělské techniky značky New Holland a Kuhn.
Dovoz zemědělské techniky Dovoz zemědělské techniky do České republiky Zdroj: zpracováno autorem na základě ČSÚ
Vývoz zemědělské techniky Vývoz zemědělské techniky z České republiky Zdroj: zpracováno autorem na základě ČSÚ
Situace v ČR v oblasti ZT Dotační politika Evropské unie Evropský zemědělský orientační a záruční fond Dotace: přímé platby SAPS, OP Zemědělství, LFA Prodej traktorů Prodej sklízecích mlátiček Zdroj: zpracováno autorem na základě interních materiálů firmy
Analýza odvětví
Výrobek Hlavní aktivity divize ZT prodej zemědělské techniky servis zemědělských strojů prodej náhradních dílů zemědělské služby Hlavní značky prodávané divizí
Cena dohoda mezi dealerem a Agrotecem týkající se cen a slev jednotná cena náhradních dílů po celé ČR slevy: množstevní, sezónní, věrnostní cena = pořizovací náklady + zisková marže možnosti úhrady: úvěr, splátkový prodej, leasing
Distribuce
Propagace - odborné noviny a časopisyReklama: - reklamní materiály předvádění na společenských akcíchPodpora prodeje – - méně agresivnější reklama Vztahy s veřejností: Osobní prodej - publikace - veřejné akce - novinky - angažovanost pro komunitu - nosiče vlastní identity - lobbistické aktivity - aktivní sociální odpovědnost
Finanční situace podniku Ukazatele zadluženostiUkazatele likvidity Ukazatele rentabilityUkazatele aktivity celková zadluženost rok ,64 % rok ,93 % podnik se nachází v riziku nedostátí závazku v jednotlivých letech došlo ke zrychlení obrátkovosti jednotlivých složek majetku ve sledovaném období došlo ke snížení ziskovosti
Marketingový průzkum veletrh zemědělské techniky Techagro 80 dotazovaných respondentů zdroj informovanosti: tisk, veletrhy, prodejci důvod zakoupení produktu: kvalita strojů kladné ohodnocení firmy spokojenost: servis, kvalita, přívětivost firmy důvod nekontaktování firmy: loajalita vůči jiné firmě Výsledky:
Diskuse zvýšení dotací, zvýšení poptávky pokles cen hlavních zemědělských komodit silná konkurence v odvětví prestiž a image firmy Agrotec kvalitní produkty a služby rozsáhlá prodejní a servisní síť méně agresivní reklama společenské akce malá flexibilita dodavatele Vnější prostředí firmy Vnitřní prostředí firmy
Děkuji za pozornost!