Popis podniku  Ochutnávací restaurace «Czech Beer Unlimited». Nabízí 30 druhů piva od malých českých pivovarů.  Nestandardní forma placení – zákazníci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Náklady VY_32_INOVACE_ při výrobě, obchodování, dopravě apod. dochází k spotřebě či opotřebení výrobních faktorů - pokud tuto spotřebu či opotřebení.
OBCHOD A HOSPODÁŘSTVÍ Vyzkoušejte si samostatně obchodovat…
Význam informací v podnikání
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Nauka o podniku Seminář.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Roneli – franchisa ve stavebnictví. Roneli (staví např. na Ukrajině, v Rusku, Kazachstánu a Gruzii) Generální dodávky staveb - stavby občanské, průmyslové,
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_MARKETINGOVÝ.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Financování podniku Kalkulace – vyčíslení nákladů při výrobě slouží k tvorbě ceny sleduje strukturu a výši nákladů na ni závisí,zda firma prodělá,nebo.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Ekonomická stránka činnosti podniku Vypracoval : Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných.
Marketingové prostředí
2.Marketingové prostředí
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo n áměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_JAK.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
METODIKA PROJEKTU Postavení a význam cestovního ruchu v České republice Přínosy cestovního ruchu pro Českou republiku sledované období červen.
8 Případové logistické studie Servisní logistika prof. Ing. Václav Legát, DrSc. Ing. Martin Stávek Katedra jakosti a spolehlivosti strojů Technická fakulta.
Hofmanová Dagmar Kučerová Eva GardenServices 1.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
MARKETINGOVÝ MIX.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2012
Tržní prostředí.
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Než začnete podnikat Kdo je můj klient. Kdo je můj klient? S touto otázkou souvisí spousta dalších: Jak velký je „můj trh“? Je tam pro mě místo? Kolik.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Podnikatelský záměr Název prodejny: Sweet Cupcakes
Struktura podnikatelského plánu
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Hospodářský výsledek firmy Stanovení zisku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Karel Zíka. Dostupné z Metodického portálu.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Ing. Veronika Dostálková MBA Finance a peníze v podniku Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Řízení pohledávek Ing. Gabriela Dlasková.
Katedra řízení podniku
Životní cyklus organizace
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Vítejte na marketingu.
Informace o společnosti
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Informace o společnosti
Podnikatelský plán Iva Jeřábková
Transkript prezentace:

Popis podniku  Ochutnávací restaurace «Czech Beer Unlimited». Nabízí 30 druhů piva od malých českých pivovarů.  Nestandardní forma placení – zákazníci platí za vchod fixní částku (20 EURO) a mají za to nárok pít jakékoli pivo v neomezeném množství.  Důraz na turistickou atraktivitu což nesnižuje zájem i místního obyvatelstva.  Počet míst – 50 až 100.

Záměr - cíl  Vývoz a prodej výrobků (piva od malých českých pivovarů) do Německa respektive do Berlína.  Forma vstupu na zahraniční trh – otevření ochutnávací restaurace v Berlínu, v největším německém městě.  Zvolený produkt má vysokou kvalitu a chutná cílové skupině zákazníků.

Proč Německo a Berlín?  Německo - patří mezi sedm nejoblíbenějších turistických destinací světa – 31,5 milionů turistů v roce 2013  Berlín – 22,4 milionů turistů ročně (71% německého cestovního ruchu).  Berlín z logistického hlediska je docela blízko od České republiky.  Půllitr piva v Německu stojí kolem 4-5 Eur.

Produkt  Prémiové druhy točeného piva od malých českých pivovarů.  Proč prémiové druhy? Mají lepší chuť a jsou více vyžadovány v Německu.  Proč od malých pivovarů? Velké a známé pivovary České republiky už mají dobrou distribuci po celé Evropě.  Bude se prodávat jen pivo a snacky tzn. že kuchaře nepotřebujeme.

Zákazníci  Místní obyvatelé a němečtí turisté  Turisté z takových zemí jako:  Nizozemsko  Spojené státy  Švýcarsko  Spojené království  Rusko  atd.

Cenová strategie  Fixní cena 20 EURO za vchod do restaurace. Předpokládáme že obyčejný návštěvník nevypije více než 3-4 litrů piva.  Velkoobchodní cena 1 litru piva v České republice je kolem 1,25 EURO a to je včetně jeho dovozu do Německa.  Tvorba cen bude vycházet z podrobné kalkulace nákladů a z porovnání cen na místním trhu.

Logistika  Výroba produktů probíhá na území České republiky.  Dopravu i pojištění dodávky bude zajišťovat firma JAPO autodoprava s.r.o.  Forma dopravy – nákladovým autem (druh auta zaleží na objemu dodávky) od velkoobchodního dodavatele v České republice přímo do restaurace v Německu.

Marketing a propagace Vzhledem k tomu že naši zákazníci budou turisté, následná propagace bude vypadat takto:  Online. Vlastní webové stránky v němčině a angličtině. Inzeráty a spolupráce s TripAdvisor, Foursquare apod. Přibližní rozpočet měsíčních výdajů: 1500 EUR.  Special activities. Speciální akce před vchodem do restaurace. Přibližní rozpočet měsíčních výdajů: 1500 EUR.

PEST analýza  Politické a legislativní vlivy. Tyto faktory jsou docela pozitivní v Německu a ČR. Velké změny se v blízké budoucnosti v této sféře neočekávají.  Ekonomické faktory. Kvůli tomu že společnost provozuje v segmentu cestovního ruchu ekonomická situace na tomto trhu je velmi důležitá a primo ovlivňuje zisky firmy.  Sociálně-kulturní faktory. To jsou moc důležité faktory pokud máme zákazníky skoro z celého světa. Management by měl průběžně sledovat aby restaurace odpovídala požadavkům, potřebám a očekáváním svých zákazníků.  Technologické vlivy. Technologické vlivy patří mezi nejslabší a týkají se pouze výčepních zařízení restaurace.

SWOT analýza Kvalitní a levný produkt Atraktivní forma prodeje Slabá znalost jazyka a německého trhu Dobrý vztahy mezi Německem a ČR Jednotný trh v EU, jednotná legislativa Stávající a potenciální konkurence Závislost na cestovním ruchu Silné stránky Slabé stránky Příležitosti Hrozby

Ekonomické odhady  Průměrná platba 20 EUR. Vývoj tržeb – od 25 návštěvníků denně na začátku do 100 návštěvníků denně v 6. měsíci.  Náklady na zboží jsou spočítány ze předpokladu že každý návštěvník vypije maximálně 4 litrů piva.  Náklady za pronájem restauračních prostorů jsou na úrovni 6000 EUR měsíčně. Pravděpodobně že hned při pronajmu bude nutné zaplatit kauce a nájemné za 1. měsíc.  Obchodní marži jsme stanovili na 70%.  V podniku bude pracovat 4 zaměstnanců s průměrnou superhrubou měsíční mzdou ve výši 2000 EUR.  Náklady na energie budou poměrně nízké a očekáváme tyto náklady ve výši 300 EUR měsíčně.  Pořizovací investice stálých aktiv činí EUR. Tato investice v sobě zahrnuje nákup zařízení a vybavení, potřebné stavební úpravy a rekonstrukce prostorů (bude trvat 1 měsíc).

Cash Flow * Měsíc Leden 2015 Únor 2015 Březen 2015 Duben 2015 Květen 2015 Červen 2015 Červenec 2015 Příjmy na podkladně Výdaje na zboží 4, Výdaje na mzdy Variabilní výdaje v hotovosti Fixní výdaje v hotovosti 3,3 Cash Flow-54,8-0, ,714,724,7 * Tisíc EUR ** Otevření restaurace

Rizika a scénáře  Pesimistický scénář. Při pesimistickém scénáři by došlo k chybám v taktickém a operativním managementu kvůli neznalosti trhu a konkurence, nízkému zisku v první etapě, při otevírání restaurace v Německu.  Optimistický scénář. Při optimistickém scénáři by došlo k rychlému zvyšování počtu návštěvníků restaurace a růstu zisku.  Očekávaný scénář. Ve skutečnosti můžeme očekávat postupní růst zisku firmy během 3 let a také zvyšování počtu návštěvníků kvůli silným stránkám firmy a pod podmínkou že společnost bude brát v úvahu své slabé stránky a hrozby během těch 3 let.

Etapy projektu  Analýza trhu  Smlouvy s dodavateli a zajištění dopravy  Pronájem a rekonstrukce nemovitosti  Příjem a proškolení zaměstnanců  Zajištění marketingu a propagace  Otevření restaurace  Řízení očekávaných prodejů - forecastů

Zdroje   KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, s. ISBN  PETRŮ, N. Marketingové řízení podniků – diskurs podnikové praxe. Prováděcí analýzy – případové studie – příklady a návody. 1. vydání. Praha: VŠFS, s. Edice EUPRESS. ISBN  Exportní strategie ČR Ministerstvo průmyslu a obchodu.