Zaměstnanost a nezaměstnanost Milena Tichá Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hospodaření s penězi Milena Tichá
Advertisements

7 Nezaměstnanost.
Peníze a cena Milena Tichá
Nezaměstnanost.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 1. dubna 2012 Název: VY_32_INOVACE_7.3.1.
Makroekonomie I ( Cvičení 7 – Nezaměstnanost)
Inflace Milena Tichá Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Makroekonomie a hospodářská politika
N EZAMĚSTNANOST Makroekonomické problémy na trhu práce.
ZAMĚSTNANOST. Práce, pracovní síla práce = účelná a cílevědomá lidská činnost přeměňující přírodní látky na statky nebo činnost spojená s poskytováním.
10. září 2013VY_32_INOVACE_100209_Nezamestnanost_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
NEZAMĚSTNANOST – 3. ukazatel úrovně ekonomiky Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření:
11. září 2013VY_32_INOVACE_100210_Nezamestnanost_2_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Veřejné finance Dagmar Kostrhůnová Dagmar Kostrhůnová Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu.
Podnikání a jeho formy Milena Tichá
Nezaměstnanost.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
NEZAMĚSTNANOST.
Nezaměstnanost Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Nezaměstnanost a trh práce
NEZAMĚSTNANOST Druhy nezaměstnanosti: FRIKČNÍ CYKLICKÁ STRUKTURÁLNÍ
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Hospodářský cyklus Milena Tichá
Účelové stravování Střední odborná škola Otrokovice
5.1 Nezaměstnanost na trhu práce
Cenné papíry a burzy Milena Tichá Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno.
Trh a jeho fungování Milena Tichá
Mgr. Ilona Kostadinovová, advokát I.K.
Hospodářské cykly ekonomiky
Nezaměstnanost.
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_81 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ.
Ztráta zaměstnání jako sociální událost
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vývoj nezaměstnanosti, segmentace pracovního trhu
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Dělení lomených výrazů
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Úvod do problematiky, definice základních pojmů 1. přednáška.
Globalizace Milena Tichá Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Milena Tichá. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Nezaměstnanost. nezaměstnanost vzniká, pokud na trhu práce převyšuje nabídka zaměstnanců poptávku firem.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
N á zev š kolyS Š HS Kroměř í ž Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Eva Zme š kalov á N á zev š ablony VY_32_INOVACE EKO N á zev DUMu EKO
Číslo projektuOP VK Název projektuModerní škola Název školySoukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. PředmětObčanská nauka (klíčová.
Ekonomika Nezaměstnanost 4. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.4_2_15.
Soudobý svět Milena Tichá Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Milena Tichá. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Milan Šimek Ekonomická fakulta VŠB-TUO Dlouhodobá nezaměstnanost znevýhodněných skupin obyvatel v Moravskoslezském kraji.
Nezaměstnanost ve městě Brně Daniel Kovář. Cíle práce Hlavní cíl: - vyhodnotit nezaměstnanost ve městě Brně.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Mezinárodní ekonomická integrace Milena Tichá Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Milena Tichá. Dostupné z Metodického portálu.
Politika pracovního trhu
Zaměstnanost a nezaměstnanost
Nezaměstnanost (a agregátní nabídka)
Studijní obor: Sociální činnost
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
zpracovaný v rámci projektu
Název učebního materiálu
Ekonomický vývoj ve vyspělých zemích
Nezaměstnanost.
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
ZAMĚSTNANOST.
Makroekonomie a hospodářská politika
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Transkript prezentace:

Zaměstnanost a nezaměstnanost Milena Tichá Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Nezaměstnanost jev v tržní ekonomice, kdy část ekonomicky aktivního obyvatelstva, která chce pracovat, nemá odpovídající zaměstnání měříme ji mírou nezaměstnanosti Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Míra nezaměstnanosti podíl nezaměstnaných, kteří chtějí pracovat, na celkovém počtu ekonomicky aktivního obyvatelstva Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Míra nezaměstnanosti - výpočet U u = x 100 (v %) L u = míra nezaměstnanosti U = celkový počet nezaměstnaných, kteří chtějí pracovat L = celkový počet ekonomicky aktivního obyvatelstva Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Ekonomicky aktivní obyvatelstvo zaměstnaní nezaměstnaní, kteří chtějí pracovat Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Obyvatelstvo dělíme Z hlediska ekonomické aktivity na: ekonomicky aktivní zaměstnaní – pracují nezaměstnaní, práci hledající, čekají, až budou moci do práce nastoupit ekonomicky neaktivní práci nemají, ani ji nehledají, pracovat nechtějí Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Úkol Uveď konkrétní příklady: ekonomicky aktivního obyvatelstva ekonomicky neaktivního obyvatelstva Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Zaměstnaní vykonávají jakoukoli placenou práci (v cizí nebo vlastní firmě) patří sem i pracovníci na částečný pracovní úvazek osoby v práci dočasně nepřítomné (nemocní, ženy na mateřské dovolené) Úkol: Uveď konkrétní příklady. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Nezaměstnaní osoby starší 15 let nemají žádné placené zaměstnání nejsou zaměstnáni ve vlastním podniku aktivně práci hledají jsou připraveni nastoupit do práce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Mezi nezaměstnané nepatří práce neschopní na práci se připravující ženy v domácnosti osoby žijící z renty osoby vykonávající samostatnou výdělečnou činnost osoby neochotné pracovat Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Úkol Uveď konkrétní příklady těch, kteří nepracují a nepatří mezi nezaměstnané. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Úkol Uveď důvody, pro které je výhodnější vykazovat míru nezaměstnanosti spíše než údaj o celkovém počtu nezaměstnaných. Za jakých okolností zjišťujeme celkový počet nezaměstnaných? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Úkol Na internetových stránkách Ministerstva práce a sociálních věcí ČR ( vyhledej konkrétní údaje o vývoji míry nezaměstnanosti v ČR a v jednotlivých krajích. Zhodnoť situaci v regionu, ve kterém žiješ, a porovnej ji s ostatními regiony. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Úkol Vyvoď, co pro tebe tato situace znamená. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Struktura nezaměstnanosti Z hlediska: věku profese kvalifikace teritoria Úkol: Vytvoř další podskupiny. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Úkol Urči, v kterých podskupinách bude vysoká míra nezaměstnanosti. Vyvoď, co to pro tebe znamená. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Formy nezaměstnanosti - členění Z hlediska: dobrovolnosti (dobrovolná, nedobrovolná) délky trvání (krátkodobá, dlouhodobá) příčin Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Formy nezaměstnanosti Členění z hlediska příčin: frikční strukturální cyklická sezónní Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Úkol Uveď, čím se vyznačují jednotlivé formy nezaměstnanosti. Pomocí forem nezaměstnanosti charakterizuj současnou nezaměstnanost v regionu. Odhadni její další vývoj. Navrhni způsoby jejího snížení. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Úkol Vyjmenuj některé skupiny ekonomicky aktivního obyvatelstva, které jsou na pracovním trhu znevýhodněny. Uveď, proč. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Rizikové skupiny nezaměstnaných osoby bez kvalifikace žena po mateřské dovolené zdravotně postižení národnostní menšiny čerství absolventi škol osoby před důchodem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Důsledky nezaměstnanosti ekonomické zdravotní sociální Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Úkol Uveď konkrétní důsledky nezaměstnanosti. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Úkol Uveď, jak je možné aktivně přispět k tomu, aby se člověk nestal nezaměstnaným. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Úkol Uveď, jak budeš postupovat v případě ztráty zaměstnání. Kam a na koho se obrátíš? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Trh práce nabídka práce LS (zaměstnanci) poptávka po práci LD (zaměstnavatelé) cena práce – mzda w (Kč/hod.) celkové množství práce L (počet PS) počet obyvatel L+ Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Trh práce - graf Autor © Milena Tichá Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Politika zaměstnanosti součást hospodářské politiky státu cíl – snížit vysokou nezaměstnanost Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Úkol Uveď konkrétní příklady nástrojů politiky zaměstnanosti, se kterými ses setkal. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Podpory v nezaměstnanosti hmotně zabezpečují nezaměstnané ve vyspělých zemích na základě dobrovolného, nebo povinného pojištění Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Podpory v nezaměstnanosti nejsou plnou kompenzací prac. příjmu nutno splnit určité podmínky určitá doba předchozího zaměstnání nezaměstnanost nedobrovolná vypláceny určitou dobu odvozeny z předchozího příjmu Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Výše podpory v nezaměstnanosti v ČR V roce 2010 první dva měsíce – 65 % mzdy další dva měsíce – 50 % mzdy zbytek – 45 % mzdy max. 2,5 násobku životního minima, strop Kč Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Doba vyplácení podpory v nezaměstnanosti V roce 2010 do 50 let věku – 5 měsíců od 50 do 55 let věku – 8 měsíců nad 55 let věku – 11 měsíců Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Podmínky získání podpory v nezaměstnanosti v ČR V roce 2010 nedobrovolná nezaměstnanost poslední 3 roky zaměstnání alespoň 12 měsíců (platí i pro absolventy škol) podána žádost o podporu Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Sociální podpora nejsou-li splněna kritéria po získání podpory v nezaměstnanosti zohledňuje se sociální potřebnost (nikoli předchozí příjem) je zpravidla nižší než podpora v nezaměstnanosti Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Úkoly Zhodnoť, jaké máš předpoklady pro další studium. Vymez priority své profesní dráhy. Posuď, jaké máš možnosti nalézt uplatnění ve zvolené profesi. Uveď, jak postupovat při hledání zaměstnání. Napiš svůj strukturovaný životopis. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Úkol Vyhledej na internetu, jaké existují možnosti pro uplatnění na pracovním trhu Evropské unie. Posuď, jaké máš předpoklady najít na tomto trhu uplatnění. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Literatura KONEČNÝ, Bronislav; SOJKA, Milan.: Malá encyklopedie moderní ekonomie. Praha : Libri, ISBN VLČEK, Josef a kol.: Ekonomie a ekonomika. Praha : ASPI, ISBN VLČEK, Josef a kol.: Ekonomie pro neekonomy. Praha : Codex Bohemia, ISBN Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.