Místní Agenda 21 ve Zdravém městě Vsetíně v roce 2010 24. listopadu 2010, MŽP Praha.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VSETÍN a jeho snaha o pokrok v oblasti životního prostředí
Advertisements

Ing. Stanislava Správková
Kancelář Rady vlády pro záležitosti romské komunity při Úřadu vlády Agentura pro odstraňování sociálního vyloučení v romských lokalitách České Budějovice.
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA STRAKONICE (= IPRM)
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
Ing. Stanislava Správková
Ing. Šárka Horáková, statutární město Karviná
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
© NSZM ČR 2006 Budování partnerství, projektové kapacity a posilování strategického řízení v Olomouckém kraji.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Partnerství u projektů financovaných z Globálních grantů Sociální inkluze v kontextu přípravy na nové programovací období – zkušenosti, problémy a překážky.
„Místní partnerství ve Vsetíně“ Seminář Knihovny a strukturální fondy EU II – využití prostředků EU na podporu rozvoje knihoven.
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
EVVO v Královéhradeckém kraji. Situace na KÚ KHK a strategické dokumenty pracovníci EVVO – 1 úvazek na odboru životního prostředí, spolupráce s odborem.
Ostrava Pilotní projekty v IOP „Integrovaný přístup k řešení romské problematiky v sociálně vyloučených lokalitách“
Euro Net. Projekt Euro Net OP PCS SK-CZ 2007 – 2013 je spolufinancován z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF)
Podpora obnovy venkova podpora regionálního rozvoje v roce 2008.
VAZBY MEZI ÚZEMNÍMI ENERGETICKÝMI KONCEPCEMI A UŽIVATELI ENERGIE.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Projekt Zdravé město a místní Agenda 21 Ing. Soňa Krátká
1 Budoucnost komunitních služeb v ČR Zuzana Jentschke Stőcklová náměstkyně ministryně pro sociální a rodinnou politiku.
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
Dotační projekty Vysokého Mýta
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
Role koordinačních skupin komunitního plánování v prorodinné politice Konference k zahájení projektu „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně“
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
1 Projekt Brno-Zdravé město. 2 Cíl zlepšení zdraví a kvality života obyvatel podpora udržitelného rozvoje Projekt Zdravé město Zásady mezioborová spolupráce.
Projekt „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ a jeho výstupy Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Jihomoravském kraji na období.
 Významný pokles počtu žáků na základních školách  Dlouhodobější demografické trendy  Zvýšené nároky na rozpočet města při financování provozu škol.
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Krásná Lípa projekt Aktivizace rodin Volfová Hana (ASZ) Kolář Jan (místostarosta Krásné Lípy) Praha,
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Setkání s ASZ a NNO
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 lll INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
S NÁMI PRO VÁS ZA JEDEN PROVAZ aneb TOP 10 VE VSETÍNĚ V ROCE 2009.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
„Zavedení systematické podpory procesu plánování sociálních služeb a péče sociálně potřebným na Středním Vsetínsku, Velkokarlovicku a Hornolidečsku“ Operační.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Integrovaná strategie rozvoje území , Vrbátky.
Aktualizace Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje (SRK) Jednání pracovní skupiny č. 2 Návrh nové struktury specifických strategických cílů
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Projekt Jihlava Zdravé město.  město Jihlava je členem Národní sítě Zdravých měst ČR od června 2007  politikem zodpovědným za PZM a MA21 je náměstkyně.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Projekt na podporu neformální péče v ORP Hodonín
PROGRAM ROZVOJE OBCE TUPESY NA OBDOBÍ 2017–2024 Úvodní informace
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Komise pro investice, územní plánování a životní prostředí
Možnosti využití expertní pomoci JASPERS
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Integrovaný plán rozvoje města Opava pro Integrovaný operační program
- CESKY SEVER FLE Chřibská 2017.
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Ing. Stanislava Správková
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Transkript prezentace:

místní Agenda 21 ve Zdravém městě Vsetíně v roce listopadu 2010, MŽP Praha

3.Ustanovení org. struktury 8.Databáze projektů UR 6. Budování partnerství 5.Zapojování veřejnosti 4. Komunitní plánování 9. Indikátorové sady kvality 7. Realizace metod QVS 2.Příprava prostředí 1. VIZE MA 21 k UR 1. VIZE MA 21 k UR 12. Vlastní kvalitativní vyjádření MA 21-UR 11. Evaluace pro UR 10. PR strategie STROM KVALITY MA 21

3D MODEL ZDRAVÉHO MĚSTA VSETÍNA „PROCESNÍ ŘÍZENÍ KE KVALITĚ VE VS“ metody a aktivity k uplatňování udržitelného rozvoje Komunitní základ Místní partnerství Komunitní plánování Společnost pro komunitní práci Akademický tým Expertní plánování Odbor strategického rozvoje Tým pro kvalitu ve veřejné správě

KOMUNITNÍ PRÁCE

NOVINKA - FAMILY POINTY VE VSETÍNĚ Co je to Family Point? Místo přátelské rodině, které bezplatně poskytuje: - informace, nasměrování a pomoc v oblastech života rodin - možnost přebalení a nakrmení dětí - prostor pro setkávání - dětský koutek - poradenství V rámci Zlínského kraje vznikly první Family pointy ve Vsetíně. První tři FP byly otevřeny 1. září Projekt byl hrazen z dotace ministerstva práce a sociálních věcí, kterou město získalo za třetí místo v soutěži Obec přátelská rodině za rok 2009.Obec přátelská rodině

- Propagační leták

Family pointy ve Vsetíně - MěÚ

Komunikace s veřejností TOP 5 problémů vyskytujících se v každé anketě sledované období 2008, 2009, 2010 sekceProblém BRomská problematika ARozbité místní komunikace, chodníky DŠpatná/málo dětských hřišť ANepořádek ve městě ADoprava, parkovací místa

Lidé s hodnotou perly na sociálním dně Celkové náklady: Kč Výše dotace: Kč Dotační program:OP Lidské zdroje a zaměstnanost Rok dokončení:2012 Cíl projektu: Zefektivnění procesu sociálního začleňování sociálně vyloučených Romů ve městě Vsetín do společenského dění, potažmo na trh práce, a to zejména poznáním své vlastní hodnoty, změnou jejich životního postoje a jejich aktivizací. Popis projektu: Pro naplnění cíle je nutná realizace tří aktivit: - Terénní sociální práce - Komunitní práce - Metodická podpora malých NNO zaměřených na sociální začleňování Romů Propojenost těchto aktivit pokryje potřeby cílové skupiny, přičemž spojovacím článkem je komunitní práce vykonávané tzv. komunitním koordinátorem.

TERÉNNÍ SOCIÁLNÍ PRÁCE (TSP) - pravidelná systematická sociální práce se sociálně vyloučenou (nebo sociálním vyloučením ohroženou) osobou či rodinou skupinou v jejím přirozeném prostředí. Na základě zmapování vztahů, vazeb a postavení v komunitě je možné vzniklou situaci s klientem řešit daleko systematičtěji a efektivněji a dovést ji ke zdárnému konci. METODICKÁ PODPORA MALÝCH LOKÁLNÍCH NNO zaměřených na sociální začleňování Romů - cílem je mobilizovat existující romské NNO (popř.nově vzniklé, které vyplní mezery v činnosti dosud fungujících NNO) a poskytnout jim podporu v jejich činnosti především formou metodického vedení, ale i motivace poskytnutím možnosti finanční spoluúčasti na jejich aktivitách (za předem stanovených podmínek). KOMUNITNÍ PRÁCE, - zaměřuje na pomoc lidem v rámci místní komunity, snaží se určit sociální potřeby, zvážit nejúčelnější způsoby jejich naplnění a začít na nich pracovat do té míry, jak to umožňují zdroje, jež jsou k dispozici. Cílem je dosažení pozitivní změny v životě místního společenství, kterou žádají a uskutečňují její členové.

IPRMIPRM Celkový finanční plán IPRM dle aktualizace kurzu Kč vůči EUR v 03/2010 Celkový objem - veřejná prostranství Kč Celkový objem - bytové domy Kč IPRM celkem Kč Veřejná prostranství Příjezdová komunikace a parkovací stání domu č. p a č. p Kč Dětské hřiště Panská zahrada Kč Komunikace a parkoviště Dolní město Kč Sportovní hřiště u č.p Kč Stavební úpravy náměsí Svobody Kč Celkem Kč Bytové domy VS 1/1 Stavební úpravy domu č.p Těšíkov, Vsetín na parcele č. 4025, k.ú. Vsetín Kč VS 1/3 Modernizace výtahu v domě Pod Žamboškou Kč VS 1/4 Výměna oken v panelovém domě na Štěpánské ul ve Vsetíně Kč VS 1/5 Nástavba a stavební úpravy domu č.p ul. Štěpánská, Vsetín, na parcele č. 3525, k.ú. Vsetín Kč VS 1/6 Stavební úpravy bytového domu č.p ul. Benátky Vsetín Kč VS 1/7 Zateplení obvodového pláště domu Tyršova 1328, Vsetín Kč VS 1/8 Zateplení objektu a úpravy fasády č.p.1419 Záviše Kalandry, Vsetín Kč VS 1/9 Regenerace byt. domu na ul. Žerotínova č.p 992 Vsetín Kč VS 1/10 Stavební úpravy domu č.p. 1188, M. Václavka, Vsetín Kč Celkem Kč

Regenerace sídlišť a projekt: Blíž k přírodě – blíž k sobě Dřevěná sestava, MŠ Benátky Zdroj: Město Vsetín Celkové náklady: Kč Dotační program:OP Přeshraniční spolupráce ČR – SR Partner projektu:Obec Pruské Rok dokončení:2011 Cíl projektu: Využití prostředí školních zahrad mateřských a základních škol v České i Slovenské republice pro výchovu, výuku i odpočinkovou činnost dětí i zaměstnanců, k prohlubování vztahů mezi mateřskými a základními školami v socio-kulturní oblasti. Popis projektu: V rámci projektu byly realizovány investiční a neinvestiční aktivity. Investičními aktivitami byly revitalizovány školní zahrady mateřských a základních škol zapojených do projektu. Neinvestiční aktivity byly zaměřeny na ekologii, tradice, kulturu, výtvarné umění. V rámci těchto aktivit se děti z ČR a SR zúčastnily mnoha akcí.

Veřejná služba Spolupráce s veřejnou službou V současnosti registrováno 160 osob s uzavřenou smlouvou o výkonu veřejné služby Služba se vykonává v rozsahu 20 nebo 30 hodin dle uvážení klienta pod vedením předáků ve dvou skupinách Jde zejména o úklid sídlišť, jejich hřišť a prostor pro popelnice, veřejných městských ploch veřejné zeleně. Jsou také vykonávány práce jako stěhování, úklid havárií a katastrof. Do budoucna je možné s těmito osobami počítat na úklid po městských kulturních a sportovních akcích, výkopových pracích pro technické služby, přidělení části města pro celkovou údržbu zeleně – sečení, výhrab, úklid, ořez. Možné podání projektu na vzdělávání osob zařazených do veřejné služby v užívání zahradní techniky – rekvalifikační kurz.

VÝSLEDKY FÓRA S OBČANY NA ROK 2010 pořadísekce "10P" - Vsetín - Největší problémy definované na r A Řešit parkoviště a garáže 2 G Řešit problematiku alkoholismu a požívání lehkých drog u osob mladších 18 let 3 B Zajistit kvalitní bydlení pro seniory 4 G Regulovat negativní chování osob ve věku let 5 A Podporovat využívání obnovitelných zdrojů energie včetně dopravy 6 A Snížovat zátěž z dopravy (emise, hluk, životní zábor) 7 D Podporovat aktivity v rámci správy a budování hřišť a sportovišť 8 E Vytvořit společný program podpory zaměstnanosti. 9 E Vybudovat optimální infrastrukturu pro průmyslové zóny. 10 B Zvýšit počet sociálních bytů

TOP 1 - PARKOVÁNÍ  nová parkovací místa:  ročně průměrně 50 nových míst, rok 2010: 130  nové parkoviště u domů č.p a 1147, Trávníky - 21 míst  parkovací místa v sídlišti Rokytnice - 45 míst  parkovací místa ul. Žerotínova, Kobzáňova, Havlíčkova - 62 míst (opravy a nová místa)  realizace /2010  rozpočet – více než 6 milionů Kč

Dotazníkové šetření Dotazníkové šetření bylo realizováno z podnětu vedení Města Vsetína, které se problémem s parkováním na Sychrově věnuje již delší dobu. Organizačně bylo svěřeno Společnosti pro komunitní práci Vsetín o.p.s. Šetření probíhalo v těchto krocích: 1.Diskusní setkání vedení města s předsedy domovních samospráv  Pozvánka starostky města byla dne 7. září 2010 rozeslána na 45 předsedů domovních samospráv, kteří spravují celkem 64 domů – tj bytů.  Kontakty na jednotlivé předsedy získala SPKP Vsetín o.p.s. z databáze Stavebního bytového družstva Vsetín a z Registru ekonomických subjektů ARES vedeného Ministerstvem financí ČR.  Setkání bylo realizováno dne 20. září 2010 za účasti vedení města, expertů na dopravu a 19 zástupců domovních samospráv. 2.Distribuce dotazníků  Osobní odběr na podatelně MěÚ – 17 domovních samospráv.  Poštovní rozesílka – 28 domovních samospráv.  Rozesláno celkem dotazníků (1 pro každou domácnost na sídlišti Sychrov)

TOP 3 ZAJISTIT VYŠŠÍ POČET MÍST V DOMOVECH PRO SENIORY  Diakonie ČCE otevřela na ul. Strmá domov pro seniory s poruchami paměti – kapacita 20 lůžek  Zlínský kraj začal připravovat výstavbu nového domova pro seniory na Jasénce  Diakonie ČCE s podporou města podala žádost o dotaci na rozšíření a rekonstrukci Domova pro seniory na Ohradě – rozšíření o 10 lůžek

DOMOV JABLOŇOVÁ PRO OSOBY S PORUCHAMI PAMĚTI A ORIENTACE

Finance v GS města v roce 2010 Účelové finanční prostředky Kč Program velkých grantů Program malých grantů Spoluúčast města na projektech neziskových organizací Příspěvek na dopravu neziskových organizací Program podpory rozšíření a zkvalitnění aktivit neziskových organizací Ostatní dotace a příspěvky v kompetenci Rady města Vsetín Rozvojový grant - sport Program sociálních grantů Veřejná podpora a pomoc v roce 2010 celkem

TOP 5 PODPOROVAT VYUŽÍVÁNÍ OBNOVITELNÝCH ZDROJŮ ENERGIE, VČETNĚ DOPRAVY  vybudování fotovoltaické elektrárny na budově ZŠ Rokytnice o výkonu 42 kW (200 článků) a roční výrobou 32 – 39 kWh pro potřeby školy (zbytek prodáván do distribuční sítě ČEZ)

FOTOVOLT. ELEKTRÁRNA ZŠ ROKYTNICE

Kampaň ke genderu - Máme stejné šance? projekt: Rovné příležitosti žen a mužů v komunitní knihovně

Aktivity AERV v roce 2010

Zdravotní plán Priorizace ve Zdravotním plánu 2010: P1: Přestavba školních jídelen Garant: JUDr. Gajdušek, Město Vsetín, OŠaK P2: Činnost školních psychologů Garant: Mgr. Kořenek, ZŠ Luh P3: Nastavit systém spolupráce mezi školami a ostatními odbornými partnery Garant: Ing. Zgarbová, SZŠ Vsetín Všechny 3 priority spadají do bodu 1.1 Zdravotního plánu „Budou realizovány dlouhodobé programy pro podporu zdraví mládeže.“ V roce 2010 přestavba školní kuchyně v ZŠ Luh celkově za cca Kč

STRATEGICKÁ ÚROVEŇ

Oficiální orgán pro sledování stavu UR - Tým pro kvalitu MěÚ Vsetín Starostka MÚK. Othová Politik MA 21L. Gajdušek Tajemník Městského úřadu Administrativa K. Měřínský K. Juřicová KOMUNITNÍ PILÍŘ STRATEGICKÝ PILÍŘ SPKP Vsetín o.p.s. Agentura pro ekonomický rozvoj Vsetínska Odbor strategického rozvoje Koordinátor MA 21 R. Zimek P. Kozel D. Fojtů P. Pelc J. Štěpaník : OŽP, TIMUR, EMAS R. Matochová : ISO, BM,CAF E. Nováková : Územní plán L. Baroň : BSC Vedoucí odborů MÚ Vsetín Informační servis - účastní se jednání týmu pouze na vyžádání

Cesta k udržitelnému rozvoji Vsetínska Celkové náklady: Kč Výše dotace: Kč Dotační program:Norský finanční mechanismus Rok dokončení:2011 Popis projektu: Tento projekt je tvořen souborem osmi navzájem logicky provázaných modulů, zaměřených na strategické plánování, který na konkrétních příkladech ukáže důležitost a význam podpory trvale udržitelného rozvoje. - Hlavní skupinu tvoří moduly významné pro udržitelný rozvoj (Udržitelný rozvoj území a dopravy, Udržitelná energetika, Příprava budoucích projektů) - další skupinu tvoří moduly zaměřené na podporu účasti veřejnosti na rozhodovacích procesech (Místní Agenda 21, Udržitelná místní správa, Správa dat udržitelného rozvoje) - Nedílnou součástí jsou moduly zaměřené na výměnu dobré praxe a nákup a instalace software a zařízení. Cíl projektu: Hlavním cílem projektu je vytvoření Strategického plánu udržitelného rozvoje Vsetínska s celkovým záměrem přispět k udržitelnému rozvoji na místní a regionální úrovni.

Akademický tým Rozpracování vize UR dle konceptu obnovy evropského města Tvorba konceptu udržitelného rozvoje v místních podmínkách Stanovení indikátorové sady UR pro lokální úroveň Komunikace a koordinace s místní komunitou Tvorba variantních scénářů budoucího rozvoje města Činnost akademického týmu byla hrazena z projektu Udržitelný Vsetín, hrazeného z prostředků Revolvingového fondu Ministerstva životního prostředí ČR.

BSC ve Vsetíně -V roce 2004 město Vsetín začalo využívat metodu BSC. Ta se stala základem pro zpracování Koncepce rozvoje města na roky V roce 2010 byl zpracován dynamický model BSC, který je integrální součástí projektu „Cesta k udržitelnému rozvoji Vsetínska“, financovaného z norského finančního mechanismu. -Přidanou hodnotou je přechod ze statického modelu na dynamický model, který umožňuje sledovat možné vývojové situace a trendy v definovaných oblastech a čase.

Dynamický model BSC

Dynamický model BSC – obyvatelstvo

Obyvatelstvo je jedna z klíčových oblastí, na které se model zaměřuje, zejména z důvodů postupného úbytku obyvatel města během posledních let (viz graf).

Dynamický model BSC - indikátory V původním – statickém modelu bylo sledováno celkem 33 měřítek, která byla každoročně vyhodnocována. V dynamickém modelu bylo stanoveno 10 indikátorů ke strategii města dle BSC. Výhodou nového modelu je snadnější možnost získání požadovaných hodnot, jednodušší administrativa, kterou umožňuje softwarové prostředí pro obsluhu dynamického modelu Vensim, a zejména vyšší vypovídací hodnota indikátorů.

Indikátory k BSC OBYVATELSTVO 1) Počet obyvatel (přírůstek/úbytek) BYDLENÍ 2) Podíl individuální výstavby k bytovým domům (nebo nové vs. stávající) PROSTŘEDÍ 3) Ekologická stopa 4) Poměr kvalitních veřejných prostranství k celkovým 5) Podíl zastavěných a nevyužívaných ploch v obci BEZPEČNOST 6) Bezpečnost ve městě ( pocit bezpečí obyvatel), na škále 1-5 DOPRAVA 7) % využití MHD (přepravní výkony) + podpůrné údaje o počtu spojů a průměrných intervalech odjezdu ORGANIZACE (ZAMĚSTNANOST) 8) Index počtu volných pracovních míst ve městě k celkovým dle struktury prac. míst, + průměrná roční míra nezaměstnanosti ŠKOLSTVÍ 9) Optimální počet míst v ZŠ, MŠ (nebo u MŠ % uspokojení žadatelů o místo v MŠ) KULTURA 10) Počet organizací a spolků ve městě v členění dle typu činnosti

Benchmarking MěÚ je členem Benchmarkingové iniciativy 2005, (sdružení cca 90 obcí)  Účel Srovnání výkonu s jinými srovnatelnými úřady Vytipování oblastí pro zlepšování Přebírání dobrých praxí  Přínos Kompletní analýzy výkonů, nákladů úřadu v delším časovém období Pro vedoucí odboru informace o efektivitě jejich odborů Vyhledání problematických oblastí Objektivní podklady pro jednání k potřebným změnám, rozpočtu Předávání dobrých praxí mezi úřady

Náklady úřadu

ECI B8: Zatížení životního prostředí hlukem Na základě měření indikátoru jednání se správcem problémové komunikace I/69 - zlínskou správou Ředitelství silnic a dálnic ČR Výstup: výměna oken za protihluková v 56 domech podél silnice I/69 v Rokytnici, v nichž hladina hluku přesahuje hygienou stanové limity. Náklady akce cca Kč zcela v režii ŘSD

Certifikace dle norem ISO MěÚ Vsetín je od roku 2003 držitelem certifikátu ISO 9001,  Účel Zvýšení efektivnosti a výkonnosti úřadu Zvýšení věrohodnosti úřadu pro čerpání dotačních prostředků Zakotvení enviromentálních zásad v činnosti města, úřadu  Výsledky Popsány činnosti úřadu, odstraněny duplicitní procesy Přenos enviromentální politiky na zřizované organizace – ekologické audity škol, projekt Dobrá škola, energetické manažerství v přispěvkových organizacích města  Cíl Získání certifikátu EMAS (realizace v rámci projektu Norských fondů)

Vsetín buduje integrovaný systém řízení kvality a environmentálního managementu od roku Již 7 let je tento systém certifikovaný.

V roce 2010 Studie zavedení EMAS v podmínkách MěÚ Vsetín Rozdíl mezi stávajícím zavedeným systémem a EMAS: Nadstavbou z hlediska EMAS současného systému řízení by bylo pouze otevřené veřejné environmentální prohlášení, ve kterém se organizace zavazuje k dodržování všech právních předpisů v oblasti životního prostředí, což město Vsetín již splňuje schválením Koncepce jakosti a šetrnosti k přírodě, veřejně přístupnou na webových stránkách města Po posouzení, zda současný systém environmentálního řízení certifikovaný dle ISO je dostatečně vypovídající o postoji organizace k životnímu prostředí a zda vynaložené prostředky a lidské zdroje na zavedení EMAS zvýší účinnost dosavadního systému a kredit organizace z hlediska vlivu na životní prostředí, se jeví současný systém environmentálního řízení dle ISO jako dostatečný.

Co se dlouhodobě nedaří: Bezbariérové autobusy (MHD) Pokles obyvatel ve městě (bytová výstavba a atraktivita bydlení) Parkování (doprava) Čemu bychom se chtěli nově věnovat v MA 21 v roce 2011? Zapracovat na slabinách a testování Aalborgských závazků…

Děkujeme za pozornost Za kolektiv realizátorů MA 21 ve ZM Vsetíně Ing. Petr Kozel Společnost pro komunitní práci Vsetín o.p.s. Tel.: ,