Laser Vytvořil: Patrik Gurín Třída: 9.A.  Laser – Light Amplification by Stimulated Emision of Radiation  Zdroj elektromagnetického záření  Paprsek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
referát č. 20: ČINNOST LASERU
Advertisements

Laser (Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation) zesilování světla stimulovanou emisí záření Tadeáš Trunkát 2.U.
Laser (Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation) zesilování světla stimulovanou emisí záření.
Základní experimenty s lasery Danica Ž ilková Ond ř ej Pleticha Ladislav Hustý.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
VÝZNAMNÉ NEKOVY. VODÍK značka H latinský název Hydrogenium 1 1 H (1p +, 1e - ) nejrozšířenější izotop tvoří dvouatomové molekuly H 2 Obr. 1: atom vodíku.
Světlo je elektromagnetické vlnění různých vlnových délek. Lidské oko vnímá pouze část tohoto spektra. Toto záření nazýváme viditelné. Sousední části.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_13 Název materiáluLaser AutorMgr.
Název školy: Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín Autor: Mgr. Alena Černá Název: VY_32_INOVACE_Z_07_Český průmysl Číslo.
Oční vady. Krátkozrakost Dalekozrakost Šedý zákal Zelený zákal Vetchozrakost Šilhání Astigmatismus Tupozrakost Barvoslepost.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Linda Kapounová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_11_F9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Elektromagnetické zařízení Základní škola Libina,
LIBS Laser-Induced Breakdown Spectroscopy Spektrometrie laserem buzeného plazmatu.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_23_F9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Dioda Anotace:
VÝZNAMNÉ KYSLÍKATÉ KYSELINY. KYSELINA SÍROVÁ Vlastnosti: Bezbarvá olejovitá kapalina Koncentrovaná (96%) je silná žíravina Její hustota je téměř 2x větší.
1 Obhajoba diplomové práce Sluneční záření a atmosféra Autor: Tomáš Miléř Vedoucí: Doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. Oponent: RNDr. Jan Hollan BRNO 2007Katedra.
Model atomu. Ruthefordův experiment Hmota je prázdný prostor Rozměry atomu jádro (proton, neutron) průměr m průměr dráhy elektronu (elektronový.
Fotosyntéza. Fotosyntéza je složitý proces probíhající v několika stupních v zelených částech rostlin. Účinkem světla za přítomnosti zeleného barviva.
Anotace Ročník8. Druh materiáluPrezentace Pomůcky Cíl (inovace)Prezentace slouží k učivu o vitaminech, k zápisu do sešitu a k aktivnímu ověření znalostí.
ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVÝCH ORGANISMŮ Zpracovala : Mgr. Jana Richterová ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR 1 Přírodopis 6. třída.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
Kateřina Klánová 26. května 2010 F4110: Kvantová fyzika atomárních soustav TUNELOVÝ JEV A ŘÁDKOVACÍ TUNELOVÝ MIKROSKOP.
Další součástky s jedním přechodem PN Autor: Lukáš Polák.
Tistarna ingoustová a laserová
Netradiční zdroje elektrické energie
28. Elektrický proud v polovodičích
Pasivní součástky Nejrůznější formy a tvary
Základní experimenty s lasery
Optický kabel (fiber optic cable)
Termika – Fotovoltaika
Vedení elektrického proudu v látkách
Výstupní zařízení – druhy tiskáren
Výstupní zařízení počítače - tiskárny
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Tato prezentace byla vytvořena
Ústecký kraj.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Tato prezentace byla vytvořena
Elektromagnetická slučitelnost
Vzduch VY_32_INOVACE_1A_15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vznik a šíření elektromagnetické vlny
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Souhrnné otázky, Světelné jevy
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
NÁZEV PROJEKTU: INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ NESOU NEJVYŠŠÍ ÚROK
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optická mechanika
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_26_FYZIKA
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Narušování symetrie v laserovém rezonátoru
Počítání krevních buňek
VY_32_INOVACE_
Název: VY_32_INOVACE_F_9A_20H
Věcné učení VY _32 _INOVACE_11_07_smysly člověka (zrak 1)
UMĚLÉ OSVĚTLENÍ V INTERIÉRU.
Teorie Informace, signál
Virtuální realita Využití VR v praxi Kritika Další VR
... ZKUŠENOST, KVALITA A MAXIMÁLNÍ FLEXIBILITA ...
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
VÝBOJ V PLYNU ZA SNÍŽENÉHO TLAKU
Světlo a jeho šíření VY_32_INOVACE_12_240
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_20.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Miniprojekt 8 Základní experimenty s lasery
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Fyzika 4.A 17.hodina 06:11:34.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
SPEKTROSKOPIE Eva a Terka.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

Laser Vytvořil: Patrik Gurín Třída: 9.A

 Laser – Light Amplification by Stimulated Emision of Radiation  Zdroj elektromagnetického záření  Paprsek je koherentní a monochromatický Úvod do světa laserů

 Nejprve Einsteinova teorie  16. května Theodore Harold Maiman  1961 – použití laseru k léčení očních a kožních nemocí  Tvůrci získali patent a Nobelovu cenu Historie

 1. Aktivní prostředí  2. Zdroj záření  3. Nepropustné zrcadlo  4. Polopropustné zrcadlo  5. Laserový paprsek Součásti

 Místo, kde se odehrává hlavní děj  Největší část laseru Aktivní prostředí

 Laser využívá rezonátor k zesílení světla  Dvě k sobě rovnoběžná zrcadla a zároveň kolmá k laseru  Jedno je polopropustné a druhé nepropustné  Polopropustné zrcadlo vypouští propouští fotony ven až při větší intenzitě  Zrcadla mohou být rovinná anebo zakřivená Rezonátor

 Slouží k dodávání energie do aktivního prostředí  Může to být např. elektrický proud nebo chemická reakce Zdroj záření

 Koherentní a monochromatický  Má stejnou rychlost jako rychlost světla Laserový paprsek

 Jsou tvořeny krystaly  Nejznámější je rubínový  Především v chirurgii a průmyslu Pevnolátkové lasery

 Tvořeny roztoky barviv  Využití ve spektroskopii  Krátká životnost Kapalinové lasery

 Nejrozšířenější lasery  Základem laserová dioda  Uplatnění ve výpočetní technice Polovodičové lasery

Shrnutí nejpoužívanějších laserů NázevAktivní prostředíBarva paprskuVyužití Rubínový laserRubínČervenáHolografie Nd:YAG laserNeodym, YAGIRChirurgie He-Ne laserHelium, NeonZelená, ČervenáZaměřování polohy Měděný laserMěďZelenáPodmořské komunikace Ga-N laserGallium, DusíkModráBlu-ray přehrávače CO 2 laserOxid uhličitýIRSvařování Ga-As laserGallium, ArsenČervená, IRLaserová tiskárna Přehled

 Operace očí  Operace v kožním lékařství  Odstraňování pigmentových skvrn Využití v medicíně

 Především svařování, vrtání a řezání  Laser nemá kontakt s výrobkem Využití v průmyslu

 Vysoká pravděpodobnost poškození sítnice  Nejlépe se vyhnout kontaktu oka s laserem  Nesvítit ostatním do očí Bezpečnost

Doufám, že jste se nyní dozvěděli něco víc o laseru a doufám, že vás to bavilo. Děkuji za pozornost. Závěr