VY_32_INOVACE_Fi_III_14 Název Státy světa podle původu a počtu obyvatel Název projektu: OP VK 1.4.72038519 Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.2952 OP.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Advertisements

LIDSKÉ RASY.
Světové jazyky. Na světě dnes existuje kolem jazyků Pouze maximálně 7000 je považováno za samostatné U většiny je obtížné určit hranici mezi jazykem.
Problémy světa. Vývoj obyvatelstva a problém výživy Počet a rozmístění světového obyvatelstva Rasová struktura Etnická a jazyková struktura Náboženská.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie – Obyvatelstvo Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
O BYVATELSTVO SVĚTA - ROZMÍSTĚNÍ Autor: Hana Brýdlová.
VY_32_INOVACE_Mil_II_12 Obvod obdélníku Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Fi_II_03 Název Jihovýchodní Asie Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Obyvatelstvo Asie Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-3 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
VY_32_INOVACE_Fi_II_01 Název Jižní Asie Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Fi_III_26 Název Odlišný stupeň rozvoje států Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
LIDSKÉ RASY Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Anotace Čtení s porozuměním, schopnost vyhledávat informace z vnějších zdrojů a doplnit tak učební látku Autor Dagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup.
VY_32_INOVACE_Fi_III_12 Název Svrchovanost státu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Fi_III_01 Název Lidé na Zemi Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
ANOTACE Materiál je určen k získání informací o tom, kde a jak žijí lidé na Zemi. V úvodní výkladové části se žáci seznámí s rozložením obyvatelstva na.
VY_32_INOVACE_Fi_III_19 Název Státní zřízení a formy vlády Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Eva Ježková Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_ZEMEPIS_09.
Název Světový ekologický problém: oceán
Obyvatelstvo Na Zemi žije v současnosti více než 7 miliard lidí.
ČESKÁ REPUBLIKA a státy světa.
VY_32_INOVACE_Fi_II_16 Název Itálie a Řecko
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_30_Primitivní národy - N.G.
Obyvatelstvo Evropy Počet obyvatel – asi 731 mil. (2009)
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
VY_32_INOVACE_Fi_I_17 Název Oblasti Asie
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_23_Lidské rasy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Státy světa podle původu a počtu obyvatel.
Obyvatelstvo Na Zemi žije v současnosti více než 7 miliard lidí.
EVROPA JAKO JEDEN ZE SVĚTADÍLŮ
VY_32_INOVACE_Fi_II_04 Název Japonsko
VY_32_INOVACE_Pel_I_05 Výrazy – vzorce 2
Přísudek VY_12_INOVACE_Rů_I_34 Název projektu: OP VK
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV
VY_32_INOVACE_Fi_I_16 Název Asie – přírodní podmínky
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Fi_II_13 Název Evropa – poloha a rozloha
VY_28_INOVACE_01 _LIDSKÁ PLEMENA
VY_32_INOVACE_Fi_II_07 Název Centrální Asie
Psaní bě/bje, vě/vje, mě/mně, pě Název projektu: OP VK
VY_32_INOVACE_Vac_I_01 Úvod do zeměpisu
VY_32_INOVACE_Fi_II_10 Název Rusko – státní zřízení a přírodní poměry
VY_32_INOVACE_Fi_I_11 Název Argentina
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
VY_32_INOVACE_Z8-001 ZEMĚPIS 8.ROČNÍK OBYVATELSTVO SVĚTA Název školy
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Pel_II_05 Rovnice – úlohy o společné práci
VY_32_INOVACE_Fi_III_21 Název Svět - soutěž
REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/1.4.00/
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Roz_II_01 Čtení a zápis čísel v oboru do
VY_32_INOVACE_Fi_III_32 Název Kulturní krajina Název projektu: OP VK
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr
USA – MNOHONÁRODNOSTNÍ STÁT
Evropa – jeden ze světadílů
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
LIDSKÉ RASY.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Obyvatelstvo přírodní podmínky mají vliv na rozmístění obyvatel
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_28_ZEMĚPIS
OBYVATELSTVO A SÍDLA.
VY_32_INOVACE_Fi_I_13 Název Amerika -opakování
VY_32_INOVACE_Fi_III_28 Název Státní znaky sousedních zemí
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT III/2 EU OP VK 01/11
Původní obyvatelé byli Indiáni, tvořili velké říše Aztékové, Mayové,
Pohyb a rozmístění obyvatelstva na Zemi
VY_32_INOVACE_Vac_I_19 AZ kvíz
DUM II. / 15. Světadíly Bc. Zdeněk Klíma.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_Fi_III_14 Název Státy světa podle původu a počtu obyvatel Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Autor materiálu: Petr Fiala

Státy světa podle původu a počtu obyvatel  Které lidské rasy znáte?lidské rasy

Státy světa podle původu a počtu obyvatel  Kdo je mulat a kdo mestic? mulat mestic

Státy světa podle původu a počtu obyvatel  Znáte některý stát, na jehož území žije více národů? stát

Státy světa podle původu a počtu obyvatel  Může jeden národ mluvit více jazyky?národ

Státy světa podle původu a počtu obyvatel  Můžou příslušníci různých národů mluvit stejným jazykem?různých národů

Státy světa podle původu a počtu obyvatel  Jedním se znaků států je odlišnost jejich obyvatelstva.  Státy můžeme dělit podle lidských ras, jazykových skupin, národů, počtu obyvatel, přírůstku obyvatel.  Příklad: lidská rasa: bílá /europoidní/ jazyková skupina: slovanská /čeština/ národ: češi /národnost – česká/ počet obyvatel: 10 mil.

Státy světa podle původu a počtu obyvatel Rozmístění hlavních rasových skupin na Zemi. Bílá rasa /europoidní/ 45%/europoidní/

Státy světa podle původu a počtu obyvatel  Rozmístění hlavních rasových skupin na Zemi.  Žlutá rasa /mongoloidní/ 40%/mongoloidní/

Státy světa podle původu a počtu obyvatel Rozmístění hlavních rasových skupin na Zemi. Černá rasa /negroidní/ 10%/negroidní/

Státy světa podle původu a počtu obyvatel  Státy s nejvyšším počtem obyvatel 1. Čína Indie USA Indonésie Brazílie Pákistán Bangladéš Nigérie Rusko Japonsko  Co mají zvýrazněné státy společného?

Státy světa podle původu a počtu obyvatel  Státy s nejnižším počtem obyvatel 1. Vatikán Tuvalu Nauru Palau San Marino Monako Lichtenštejnsko Sv Kitts a Nevis Marshallovy ostrovy Severní Mariany  Dokážeš najít tyto malé státy na mapě!

Státy světa podle původu a počtu obyvatel  Celkový počet obyvatel Země je  Nejvíce obyvatel žije v Asii –

Státy světa podle původu a počtu obyvatel  Zápis do sešitu  Rozmístění hlavních rasových skupin na Zem 1. Bílá rasa /europoidní/ 45% - Evropa, západní Sibiř, Jihozápadní Asie, Indie, Severní Afrika /Arabové/, bílí přistěhovalci a jejich potomci v Americe a Austrálii. 2. Žlutá rasa /mongoloidní/ 40% - původní obyvatelé Ameriky, Východní, Jihovýchodní a Severovýchodní Asie. 3. Černá rasa /negroidní/ 10% - Afrika /kromě severní/, tropická Latinská Amerika – potomci dovezených černochů, Afroameričané v USA. /australoidní/ - Severní Austrálie, Nová Guinea, Srí Lanka  Zapiš do sešitu Státy s nejvyšším a nejnižším počtem obyvatel /uč. str. 44/.  Počet obyvatel Země – /odhad 2011/

Státy světa podle původu a počtu obyvatel  Datum vytvoření:  Předmět: zeměpis  Ročník: sedmý  Anotace: po ověření prezentace se žáci naučí základní lidské rasy a státy podle počtu obyvatel.