VÝZVA: „PODPORA AKTIVIT A PROGRAMŮ V RÁMCI SOCIÁLNÍHO ZAČLEŇOVÁNÍ“, Č. 03_15_022 J. Kreidlová, I. Jirková Říjen 2015, Praha.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Advertisements

Výběr GP Seminář k 1. výzvě k předkládání grantových projektů.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Hradec Králové. 9:00 – 10:00 Projektová část – obecné podmínky realizace grantových projektů, monitorovací zpráva 10:00 – 11:00 Základní vymezení.
Pravidla publicity projektu
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
Žádost o grant Co je v žádosti napsáno, musíte se dodržet Žádost se porovnává s údaji v monitorovací zprávě Ze žádosti vychází kontrolní orgány Příručka.
1 Způsob žádání o dotaci v rámci OP Lidské zdroje a zaměstnanost Prezentující Mgr. Petr Zavadil.
1 Možnosti financování vzdělávacích programů pro zaměstnance v rámci OP LZZ Prezentující Ing. Lenka Piruchová.
Phare 2003 RLZ Financování květen 2005 regionální informativní semináře.
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část finanční Praha, 15. března 2006 Ing. Kateřina Auerveková
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část obsahová Praha, 15. března 2006 Ing. Jarmila Modrá Národní vzdělávací.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4.patro Ing. Tomáš Jeřábek.
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz PUBLICITA PROJEKTŮ OP LZZ.
Cestovní náhrady kapitola rozpočtu 2 Jiří Haken 1.
PODPORA SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ V RÁMCI OPZ – VÝZVA Č. 03_15_015 Veronika Pokorná, MPSV Praha,
Specifická pravidla VÝZVA Č. 6 IROP – REŽIJNÍ VÝDAJE MAS Mgr. Helena Kosová , Jince.
Zařízení kapitola rozpočtu 3 Jiří Haken 1.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
Alena Zítková INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
PODPORA SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ V OP ZAMĚSTNANOST Mgr. Svatava Škantová vedoucí oddělení projektů sociálního podnikání 18. srpna 2015, Olomouc.
PUBLICITA. Publicita Proč publicita a informovanost?  povinnost informovat cílovou skupinu a veřejnost o financování projektu ze zdrojů EU v rámci OP.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Excelentní výzkum Mgr. Helena Hořáková Praha, 17. února 2016.
Základní předpoklady úspěšného projektu do OP VK Aleš Vlk MŠMT,
Seminář pro žadatele OP LZZ - Mezinárodní spolupráce: Shrnutí, doporučení, diskuse 29. červenec 2008 Praha.
UNIVERZITNÍ INSTITUT SEMINÁŘ K OP VK VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ DOPORUČENÍ PRO PŘÍPRAVU PROJEKTŮ Zlín, budova VTP, 1. července 2009.
Pracovní setkání středních škol k připravovanému individuálnímu projektu z OP VK Finanční příprava projektu 1.
Příprava žádosti a realizace projektu. Sestavení projektu Dotazník – prosinec 2015, leden 2016 Identifikace potřeb školy Vyhodnocení dotazníku a zaslání.
Publicita v projektech spolufinancovaných z ESF/OP LZZ.
Publicita v projektů financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost P U B L I C I T A 17. března 2010 INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Publicita v projektech spolufinancovaných z ESF/OP LZZ.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. července 2015 Mgr. Zuzana Slimáková.
Výzva č. 03_16_134: Podpora sociálního začleňování v Praze
Výzva: „podporA Sociálního začleňování v SVL 3.výzva“ č. 03_16_052
Seminář pro žadatele k 1. výzvě MAS Krušné hory z OPZ– Podpora sociálních, komunitních služeb a komunitních center od 9 hodin Městský úřad.
Finanční část. Seminář pro žadatele, výzvy Předaplikační výzkum a Předaplikační výzkum pro ITI.
Název projektu: Posílení kapacit CLLD pro MAS Sokolovsko na období Registrační číslo: CZ /0.0/0.0/15_003/   Seminář pro žadatele.
Seminář pro žadatele 29. července 2008, Praha Mgr. Magda Cabrnochová
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-17 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V ÚSTECKÉM KRAJI 2 - POSOSUK 2
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Podpora vzniku a rozvoje sociálních podniků a chráněných pracovišť
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků Praha, 20. července 2017.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků – MSCA -IF Praha, 25. července 2017.
Seminář pro příjemce typ II – Zpráva o realizaci projektu a Žádost o platbu Oddělení srpna 2016, Praha.
Výzvy k předkládání žádostí o podporu MAS Podhorácko - IROP
Publicita v projektech
Způsobilé výdaje projektu a související
Výzva č. 1/18_OPZ_MAS Karl_01 Sociální práce
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
Seminář pro žadatele Výzva č. 03_18_088
Seminář MAS– Prorodinná opatření - realizace
Operační program Zaměstnanost
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Seminář pro žadatele SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
Seminář pro příjemce výzvy mas rakovnicko – prorodinná opatření – i.
V rámci Operačního programu Zaměstnanost
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Realizace projektů Šablony II
sociální podnikání v operačním programu zaměstnanost
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
Seminář k 2. výzvě OPZ Prorodinná opatření
Transkript prezentace:

VÝZVA: „PODPORA AKTIVIT A PROGRAMŮ V RÁMCI SOCIÁLNÍHO ZAČLEŇOVÁNÍ“, Č. 03_15_022 J. Kreidlová, I. Jirková Říjen 2015, Praha

VÝZVA Č. 03_15_022 Vyhlášení výzvy: Ukončení výzvy: Alokace: 300 mil. Kč Místo realizace: ČR, mimo hlavní město Praha Max. výše celkových způsobilých výdajů projektu: 15 mil. Max. délka projektu: 36 měsíců (nejpozději do ) Míra podpory: 0-15 % hradí příjemce dle typu organizace 2

ŽADATELÉ, CÍLOVÉ SKUPINY Oprávnění žadatelé: o Neziskové organizace, sociální družstva, obce a jejich příspěvkové organizace, příspěvkové organizace kraje, dobrovolné svazky obcí, poskytovatelé sociálních služeb Cílové skupiny: o osoby se zdravotním postižením, bezdomovci, oběti trestné činnosti, neformální pečovatelé, osoby opouštějící výkon trestu odnětí svobody, osoby opakovaně či dlouhodobě nezaměstnané, osoby opouštějící institucionální zařízení, národnostní menšiny apod. 3

KLÍČOVÉ AKTIVITY  Podpora komunitní sociální práce  Propojování podpory v oblasti bydlení, soc. práce o Podpora profesionální realizace soc. práce o Aktivizační, asistenční a motivační programy o Aktivity přispívající k boji s diskriminací o Program prevence kriminality o Zapojování osob do prevence a do rozhodovacích procesů na místní úrovni 4

PARTNERSTVÍ partner s i bez finančního příspěvku partner se podílí na realizaci věcných aktivit projektu (konzultace, odborné garance, práce s cílovou skupinou). partnerem se NEROZUMÍ subjekt, který je v dodavatelském či odběratelském vztahu k příjemci V případě projektů, v nichž jsou zapojeny další subjekty (a to v roli partnerů nebo mimo partnerství), je rozhodující pouze příjemce podpory, tj. minimální podíl příjemce a případný příspěvek státního rozpočtu se určuje vždy dle příjemce podpory (kap.16 Obecná pravidla). 5

INDIKÁTORY – ZÁVAZKOVÉ Celkový počet účastníků (bez bagatelní podpory) Kapacita podpořených služeb Nové nebo inovované soc. služby týkající se bydlení Využívání podpořených služeb (Indikátory se v žádosti o projekt začnou objevovat až po zadání specifického cíle) Monitorovací list podpořené osoby není povinný (k MI ), příjemce je oprávněn používat jiný způsob sběru dat a dokladování. Evidence musí být doložitelná.

INDIKÁTORY účastníci v procesu vzdělávání/odborné přípravy po ukončení své účasti účastníci, kteří získali kvalifikaci po ukončení své účasti – žadatel uvede „0“ znevýhodnění účastníci, kteří po ukončení své účasti hledají zaměstnání, jsou v procesu vzdělávání – žadatel uvede „0“ Počet napsaných a zveřejněných analytických a strategických dokumentů (vč.evaluačních) Bývalí účastníci projektů, u nichž intervence formou sociální práce naplnila svůj účel

INDIKÁTORY 8 Bagatelní podpora – je podpora účastníka menší než 40 hodiny při realizaci celého projektu Informace najdete v kap „Obecná část pravidel“

ZÁSADNÍ ROZDÍLY V OPZ PROTI OP LZZ Podpořené osoby OPZ: V indikátorech pouze identifikovaní účastníci přesahující bagatelní podporu (pouze jednou bez ohledu na počet podpor) POZOR: Rozdíl mezi celkovým počtem podpořených osob a celkovým počtem účastníků (vykázaných v indikátoru 60000) OP LZZ: Každá osoba, která byla podpořena (pouze jednou bez ohledu na počet podpor) Účastníci kurzů x získání kvalifikace (indikátor 62600) OPZ: Účastníci, kteří v rámci projektu získali kvalifikaci (potvrzení udíleno na základě formálního prověření znalostí, které ukázalo, že účastník získal kvalifikaci dle předem stanovených standardů. Možno specifikovat ve výzvě, co bude uznáváno) POZOR: Účastník započítán pouze jednou bez ohledu na počet získaných kvalifikací OP LZZ: Počet absolventů kurzů. Osoba započítána tolikrát, kolik kurzů řádně dokončila 9

PŘÍLOHY VÝZVY v případě aktivity týkající se bydlení b) bude požadován kladný souhlas obce s projektem, kdy žadatel bude jiný než obec sama 10

IS KP14+ registrace – Pokyny k vyplnění žádosti ( elektronizace – kvalifikovaný elektronický podpis (i v případě oprávněné osoby jednající za žadatele) Role uživatelů (editor, čtenáře, signatář; signatář musí mít zřízený vlastní účet). vyplnění projektové žádosti; komunikace, upozornění, depeše (zprávy mezi uživateli) hotline instruktážní videa: 11

IS KP14+ Žádost je v systému možné vyplňovat až po datu zpřístupnění žádosti, ale finalizovat (posílat do systému dál) je nutné až po datu zahájení příjmu žádosti. Pokud by byla žádost vyplněna a zaslána v období mezi zpřístupněním a do data zahájení příjmu žádostí, došlo by ke ztrátě žádosti v systému. 12

ZPŮSOB HODNOCENÍ A VÝBĚR PROJEKTŮ fáze hodnocení: hodnocení přijatelnosti a formálních náležitostí věcné hodnocení – individuální hodnotitelé výběrová komise příprava a vydání právního aktu o poskytnutí podpory Specifická část pravidel pro žadatele a příjemce – Příručka pro hodnotitele – 13

INFORMAČNÍ ZDROJE Výzva č.03_15_022 – Podpora aktivit a programů v rámci sociálního začleňování Esf forum – diskuzní metodický klub Výzva č. 22 Podpora aktivit a programů sociálního začleňování Obecná část pravidel pro žadatele a příjemce Specifická část pravidel pro žadatele a příjemce pro projekty se skutečně vzniklými výdaji 14

FINANČNÍ ČÁST Rozpočet projektu 15

ÚČETNICTVÍ o příjemce je povinen vést účetnictví či daňovou evidenci v souladu s předpisy ČR o příjemce, který nevede účetnictví podle zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, je povinen vést daňovou evidenci podle zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, rozšířenou o dodatečné požadavky uvedené v právním aktu 16

ROZPOČET PROJEKTU - STRUKTURA Celkové způsobilé náklady projektu = přímé náklady + nepřímé náklady I. Přímé náklady  1. Osobní náklady  2. Cestovní náhrady  3. Zařízení a vybavení a spotřebního materiálu  4. Nákup služeb  5. Drobné stavební úpravy (do 40 tis. Kč)  6. Přímá podpora CS  7. Křížové financování – max. 10% o II. Nepřímé náklady 17

1. OSOBNÍ NÁKLADY realizační tým projektu – např. manažer podniku, psycholog, vedoucího CS, psychosociální pracovník obvyklé ceny a mzdy – úvazek osoby, u které je odměňování i jen částečně hrazeno z prostředků projektu OPZ, může být maximálně 1,0 dohromady u všech subjektů (příjemce a partneři zapojených do daného projektu (tj. součet veškerých úvazků zaměstnance u zaměstnavatele/ů včetně případných DPP a DPČ nesmí překročit jeden pracovní úvazek), a to po celou dobu zapojení daného pracovníka do realizace projektu OPZ 18

2. CESTOVNÍ NÁHRADY zahraniční služební cesty (vyhláška MF) patří do přímých nákladů. cestovné zahraničních expertů (per diems) do ČR, patří do přímých nákladů. 19

3 ZAŘÍZENÍ A VYBAVENÍ investiční výdaje - odpisovaný hmotný majetek (pořizovací hodnota vyšší než 40 tis. Kč) a nehmotný majetek (pořizovací cena vyšší než 60 tis. Kč) udržitelnost není relevantní pro ty projekty, v rámci kterých došlo k podpoře investice do infrastruktury nebo k produktivní investici, nicméně podpora nebyla poskytnuta v režimu veřejné podpory, jež stanovuje podmínky pro zachování investic (kap.25 Obecná pravidla) neinvestiční výdaje – neodpisovaný hmotný pořizovací hodnota nižší než 40 tis. Kč) a nehmotný majetek (pořizovací cena nižší než 60 tis. Kč) u nákupu vybavení pro realizační tým např. PC, lze do nákladu uvést pouze 1 ks na 1 úvazek, pokud je úvazek nižší, lze uplatnit pouze část pořizovací ceny, vztahující se k danému úvazku ( 1 úvazek = cena 1 PC, 0,3 úvazek = 0,3 ceny PC) 20

4. NÁKUP SLUŽEB Dodání služby musí být nezbytné k realizaci projektu a musí vytvářet novou hodnotu, např. školení, kurzy lektorské služby analýzy poradenství pronájem prostor pro práci s cílovou skupinou 21

5. DROBNÉ STAVEBNÍ ÚPRAVY cena všech dokončených stavebních úprav v jednom zdaňovacím období nepřesáhne v úhrnu Kč na každou jednotlivou účetní položku majetku např. úprava pracovního místa, které usnadní přístup osobám zdravotně postiženým 22

6. PŘÍMÁ PODPORA PRO CÍLOVOU SKUPINU  mzdy zaměstnanců z cílové skupiny jen pracovní smlouva nebo DPČ (DPP ne)  cestovné, ubytování, stravné, při služebních cestách pro CS  jiné nezbytné náklady pro CS pro realizování jejich aktivit 23

7. KŘÍŽOVÉ FINANCOVÁNÍ stavební úpravy (technické zhodnocení) nad Kč/položka usnadnění přístupu a pohybu osobám se ZP nebo úpravy pracovních prostor pro ZP max. 10 % celkových přímých způsobilých nákladů 24

II. NEPŘÍMÉ NÁKLADY 25% (20 %) přímých způsobilých nákladů projektu administrativa, řízení projektu (včetně finančního), účetnictví, personalistika komunikační a informační opatření, občerstvení a stravování a podpůrné procesy pro provoz projektu cestovní náhrady spojené s pracovními cestami realizačního týmu spotřební materiál, zařízení a vybavení (papír…) prostory pro realizaci projektu (nájemné, vodné, stočné, energie..) ostatní provozní výdaje (internet, poštovné, telefon…) 25

POVINNNOSTI PŘÍJEMCE Povinnost příjemce – ex-ante kontrola u veřejných zakázek na 400 tisíc Kč Příjemce je povinen zaslat ke kontrole materiály týkající se zadávacího řízení před vyhlášením zadávacího řízení, dále materiály před podpisem smlouvy, případně před podpisem dodatku 26

POVINNOSTI PŘÍJEMCŮ Vkládat na projekt, aktivity projektu pro veřejnost, zakázky, produkty (on-line formuláře) Vložit informace o projektu na web příjemce – logo musí být barevné a viditelné bez nutnosti rolovat dolů Informovat partnery a účastníky projektu o financování z ESF/OPZ (vizuální identita, příp. ústní informace) Součinnost při realizaci komunikačních aktivit ŘO Vyvěšení povinného plakátu (příp. i desky, billboardu) Deska, billboard: projekty s křížovým financováním na stavební práce nebo infrastrukturu za více než € z veř. zdrojů 27

POVINNÝ PLAKÁT Alespoň 1 povinný plakát min. A3 s informacemi o projektu – využít je třeba el. šablonu z Po celou dobu realizace projektu V místě realizace projektu snadno viditelném pro veřejnost, jako jsou vstupní prostory budovy Pokud je projekt realizován na více místech, bude umístěn na všech těchto místech Pokud nelze umístit plakát v místě realizace projektu, bude umístěn v sídle příjemce Pokud příjemce realizuje více projektů OPZ v jednom místě, je možné pro všechny tyto projekty umístit pouze jeden plakát 28

VIZUÁLNÍ IDENTITA - POUŽITÍ o povinný plakát, dočasná/stála deska nebo billboard o weby, microsity, sociální média projektu o propagační tiskoviny (brožury, letáky, plakáty, publikace, školicí materiály) a propagační předměty o propagační audiovizuální materiály (reklamní spoty, product placement, sponzorské vzkazy, reportáže, pořady) o inzerce (internet, tisk, outdoor) o soutěže (s výjimkou cen do soutěží) o komunikační akce (semináře, workshopy, konference, tiskové konference, výstavy, veletrhy) o PR výstupy při jejich distribuci (tiskové zprávy, informace pro média) o dokumenty pro veřejnost či cílové skupiny (vstupní, výstupní/závěrečné zprávy, analýzy, certifikáty, prezenční listiny apod.) o výzva k podání nabídek/zadávací dokumentace zakázek 29 o interní dokumenty o archivační šanony o elektronická i listinná komunikace o pracovní smlouvy, smlouvy s dodavateli, dalšími příjemci, partnery apod. o účetní doklady vztahující se k výdajům projektu o vybavení pořízené z prostředků projektu (s výjimkou propagačních předmětů) o neplacené PR články a převzaté PR výstupy (např. médii) o ceny do soutěží o výstupy, kde to není technicky možné (např. strojově generované objednávky, faktury) ANONE

KONTAKTNÍ OSOBY Ing. Jiřina Kreidlová – Mgr. Ivana Jirková – Mgr. Petra Ulrichová – Ing. Marcel Mareš – Mgr. Kristýna Hochmannová – 30

TĚŠÍME SE NA VAŠE PROJEKTY!