VÝZNAM & PŘÍNOSY VÝVOJE V POTRAVINÁŘSKÉM PRŮMYSLU Doc. Ing. Michal Voldřich, CSc. Ing. Rudolf Ševčík, Ph.D. Ing. Jan Pivoňka, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

BEZPEČNOST KRMIV Pojmy
Řízení jakosti, standardy
Pilsen Steel s.r.o. Procesní přistup, PQM -vyhodnocení
Metoda QFD metoda plánování jakosti založená na principu maticového diagramu umožňuje transformaci požadavků zákazníků do navrhovaného produktu a procesu.
Projektové řízení Modul č.1.
HISTORICKÝ VÝVOJ 1900 Výrobková normalizace, vojenský průmysl
NÁZEV: Udržitelné stavebnictví a průmysl Přednášející KAM Sika CZ Vedoucí PS 12 v Czech BCSD FOTO.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Environmentální značení produktů. ENVIRONMENTÁLNÍ ZNAČENÍ PRODUKTŮ Ing. Marie Tichá 10. listopadu 2011 Kurz Manažer udržitelné spotřeby a výroby v rámci.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Energetický management jako nízkonákladové opatření k dosažení úspor
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Vybrané metody analýzy
Ekodesign. Ekodesign Strategie ekodesignu Ing. Vladimír Dobeš, M.Sc. 9. listopadu 2011 Kurz Manažer udržitelné spotřeby a výroby v rámci projektu Budování.
Systém managementu jakosti QMS
MARKETINGOVÝ MIX.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Martin Sloup Jiří Kučera Natalia Rubinova Jindřich Štefan.
Životní cyklus výrobku
Produkt.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,
MARKETING.
Optimální zdravotní péče „HEALTH POLICY “ Jan Hůlek Kardia s.r.o.
Zajištění bezpečnosti potravin v České republice
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Inovační marketing. Přenášení inovačních impulzů Je nutná aktivní účast obchodníků nebo marketingových pracovníků Vylepšování a inovace výrobků je možná.
Podnikatelský plán struktura plánu.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
Potraviny pro zvláštní výživu
Důvody vstupu na zahraniční trhy
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Inovace bakalářského studijního oboru Aplikovaná chemie CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Model strategie marketingového mixu
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
Faktory ovlivňující využívání ložisek. Faktory – rizika, vnitřní faktory interní (geologická rizika) externí (technologická, ekonomická, strategická,
Hodnocení výsledků ukončených programů VaVaI Ing. Blanka Černá, CSc., Národní agentura pro zemědělský výzkum Ing. Jan Budský Oddělení výzkumu Odbor výzkumu,
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Návrh opatření ke zlepšení pozice firmy na trhu. Cíl práce stanovit postavení firmy IMPRESS Znojmo, a.s. na trhu zjistit postavení plechovky mezi ostatními.
Požadavky mezinárodních standardů na pomocné a přídatné látky Ing. Naděžda Kulišťáková Cahlíková, Ph.D. Dr. Ing. Leona Petrová Ing. Petra Šotolová.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Produkce obilovin Obiloviny výrazně ovlivňují výživovou bilanci světové populace ve všech světadílech a mají mezi ostatními zemědělskými produkty výsadní.
Regionální potravina. Projekt Regionální potravina podpora malých a středních producentů potravin cílem je představit to nejlepší z potravinářské produkce.
9/27/20161 Česká technologická platforma pro potraviny Priorita: POTRAVINY A ZDRAVÍ Vedoucí priority: ING. JAN DRBOHLAV, CSc. Kaiserštejnský palác, Malostranské.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Správné formulování odchylek a neshod Doc. Ing. Michal Voldřich CSc. Ing. Jan Pivoňka ing. Rudolf Ševčík Ph.D.
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ Užitné vlastnosti zboží Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Marketingový plán podniku
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Technologické platformy podpora ve výzkumných programech MZe
Nezaměstnanost (a agregátní nabídka)
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
VŠCHT Praha Ústav konzervace potravin říjen 2017
Zavádění informačních systémů
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

VÝZNAM & PŘÍNOSY VÝVOJE V POTRAVINÁŘSKÉM PRŮMYSLU Doc. Ing. Michal Voldřich, CSc. Ing. Rudolf Ševčík, Ph.D. Ing. Jan Pivoňka, Ph.D.

Obsah prezentace Inovace, definice a marketing Vývoj potravin na úrovni podniku – požadavky standardů Potraviny nového typu Očekávané trendy ve vývoji potravin

Proč inovace? Zlepšení konkurenčního postavení: Produkty lépe vyhovují uživatelů (výrobek) X Produkty jsou levnější (produktivita) Co je inovace: Produkt je nový nebo je alespoň považován za nový Posouzení rozsahu inovace je subjektivní proces.

Členění inovací Inovace výrobkové Zlepšení stávajících výrobků Vývoj nových výrobků Inovace procesní Produktivita Snížení nákladů na vstupy Ochrana prostředí (pracovního i životního) Snížení zmetkovitosti

Výhody X Rizika Růst zisků (dočasný) Zlepšení image společnosti Získání postavení na trhu (inovované produkty se snadněji prodávají a otevírají tak dveře dalším produktům) Chráněnou inovaci je možné zpeněžit Náklady na vývoj inovace Investice do technologií Inovace je příliš brzy překonána Nejistota úspěchu inovace V potravinářství značná legislativní omezení

Inovativní X verikální marketing Obsazení nasycených trhů Tvorba nových kategorií výrobků Vyšší riziko Možnost dosažení vyšších tržeb Tvorba nových koncepcí Tvořící se trhy Obsazování rostoucích trhů Malé ale jisté přírůstky prodeje Nízké riziko Definování nových poslání

Inovace v podobě modifikací Změna funkčních nebo fyzikálních vlastností (zvýšení nebo snížení obsahu složek apod.) Změna velikosti balení Změna podoby balení Změna vnější úpravy výrobku Inovace spočívající v doplňcích Usnadnění koupě produktu

Inovace podstaty produktu Inovované produkty vznikají mimo předem definované kategorie (např. müsli tyčinky X müsli, cereálie s čokoládou, jogurtové nápoje apod.) Vytvoření nového trhu Významná konkurenční výhoda

Marketing inovací Zaměření inovace Trh Produkt Marketingový mix Potřeba – cílová skupina – využití produktu – produkt – trh – marketingový mix

Vývoj produktů a inovace technologií Požadavky standardů

Standardy pro potravinářský průmysl HACCP ISO IFS verze 5 BRC verze 5 Tesco standard Jednotlivé standardy se velmi málo liší

Inovace výrobního postupu, surovin a materiálů Vývoj zcela nového výrobku Změna receptury Změna surovin Změna obalového materiálu Změna technologie, pořízení nového stroje Změna kontroly kvality a zdravotní nezávadnosti výrobku

Změna suroviny a obalového materiálu Dodržení legislativních požadavků Odsouhlasení specifikace s dodavateli- alergeny migrační testy Odsouhlasení specifikace s dodavateli- Pravidelná kontrola dodavatelů

Proč prověřovat dodavatele?

Nové technologie Stejné pravidla jako obalový materiál Materiály a předměty určené pro styk s potravinami – prohlášení o shodě - Migrační testy v akreditované laboratoři (ne starší 3 let)

Potraviny nového typu Možné úskalí při inovování

Potraviny nového typu Potraviny a složky, které dosud nebyly ve významné míře používány ve Společenství k lidské spotřebě: s novou nebo záměrně modifikovanou primární molekulární strukturou skládající se nebo izolované z mikroorganismů, hub nebo řas; skládající se z rostlin nebo izolované z rostlin a složky potravin izolované z živočichů, s výjimkou potravin a složek potravin získaných tradičními metodami šlechtění a chovu; potraviny a složky potravin, u nichž byl použit výrobní postup, který není běžně používán a který způsobuje významné změny ve složení nebo struktuře potravin nebo složek potravin, což ovlivňuje jejich výživovou hodnotu, metabolismus nebo obsah nežádoucích látek. PODLÉHAJÍ SCHVALOVÁNÍ

Trendy v oblasti PNT Fytosteroly Netradiční rostlinné produkty Netradiční bílkoviny Netradiční oleje Netradiční sacharidy Netradiční antioxidanty

Předpokládaný vývoj v oblasti potravinářství Technologická platforma pro potraviny

Cíle potravinářského výzkumu Zlepšení zdravotního stavu a blahobytu obyvatelstva Prohloubení důvěry spotřebitelů v potravinový řetězec Udržitelná a etická výroba Zajištění dostatečného množství potravin

Priority ČTP Potraviny a zdraví Kvalita potravin Potraviny a spotřebitel Bezpečnost potravin

Trendy v oblasti technologií Konzervace potravin Vysoký tlak Vysokopulzní elektrické pole Světelné záblesky Bakteriofágy Aktivní obalové prvky Inteligentní obaly MAP

Funkční potraviny Cíle: Odstranění nežádoucích složek (např.: alergizující bílkoviny) Zvýšení obsahu přírodních složek se zdravotními benefity Zlepšení využitelnosti jednotlivých složek potravin Prostředky: Funkční potraviny Nutraceutika Fytochemikálie Mikroenkapsulace složek Probiotika, prebiotika, symbiotika

Potraviny a spotřebitel Vnímání kvality potraviny spotřebitelem Pravdivé informování spotřebitelů Odstranění předsudků i falešně pozitivního vnímání Vývoj „zdravých“ potravin na bázi: „Healthy choice is easy choice“ Personalizované potraviny

Děkuji za pozornost