Sešli jsme se tady znova, čeká nás tu parta nová 1.9. –
Cílová kompetence Umí se citově vyrovnat s novými situacemi v rámci běžného života dítěte, dovede označit své potřeby, přizpůsobit jim své chování.
Básnička „Berušky“ My jsme hravé berušky, nelezeme na hrušky. Protože se rádi máme, pravidla si spolu dáme Aby se nic nestalo a všem se tu líbilo a každý byl s námi rád, i Berušák kamarád.
Písnička „Stolování“ Stolování raz, dva, tři nůž do pusy nepatří. O jídle neříkej fuj, vždycky pěkně poděkuj. Nemluv když máš plnou pusu, nemusíš sníst celou husu, Nevrť sebou, v klidu buď a všem popřej „Dobrou chuť“
Kamarád Kamarád, kamarád, to je ten, kdo mě má rád. Pomůže mi, poradí, po zádech mě pohladí. Kamarád, kamarád, to je ten, koho mám rád. Pomůžu mu, poradím, po vláskách ho pohladím. Všichni jsme tu kamarádi a všichni se máme rádi.
Když jsi kamarád (písnička) Když jsi kamarád tak pojď si s námi hrát … Postupně se přidávají pohyby a slova: ŇAF, ŇAF ŇUF, ŇUF HAŤAPAŤA EEEEEEEEEEE CINK KUKU PLESK
Na zemi teď sedíme… (uvítací básnička) Na zemi teď sedíme, za ruce se držíme. Popřejem si dobrý den ať je každý spokojen. Ať se máme všichni rádi, jsme skvělými kamarády.
Děti si vytvořily školku v dílničce dle vlastní fantazie
Poté si děti skládaly podle tvarů, barvy apod. cestičku do školky – práce ve skupinkách
A stále je co dělat … Seznámení s dílničkou, materiály, nářadím … A moc nás to baví …
Jak se cítíme ve školce – kresba pocitů, povídání o kamarádech, co se nám ve školce líbí, na co se těšíme…
Obkreslení ruky, vykreslení dle vlastní fantazie a vystřižení – kolektivní práce dětí
Procvičení geometrických tvarů a jejich vyhledávání na obrázku
Vojtíškovi a Honzíkovi se podařila krásná stavba z kostek – samy si ji vymysleli a postavili
Roztírání barvy – děti dostaly podle datumu narození tvar (kytička, list, vločka, jablíčko), který si vymalovaly barvou
A tak nám ve školce chutná
Skupinová práce na téma „Co nesmí chybět ve školce?“ Děti se ve skupinkách domlouvaly a kreslily, co by si přály mít ve své třídě, potom jsme si o tom povídali
Emička třídí obrázky do skupin podle počátečního písmene – „Co slyšíš na začátku? M nebo H“
Johanka si navléká drátek a tvoří si rámeček pro svůj portrét
Roztírání barvy na velkou plochu zubním kartáčkem
Děti si vytvořily rámečky a do nich umístily svůj portrét. Povídali jsme si o kamarádech ve školce – „Kdo je tvůj nejlepší kamarád a proč.“ Kolektivní práce dětí
Děti v dílničce tvořily z polistyrenu a objevily statickou elektřinu … Byly jak sněhuláci a bílé kuličky byly všude.
I vysávání patří k úklidu – a Šimonkovi to opravdu jde.
To se klukům povedlo – dokázali spolu velmi pěkně spolupracovat a domluvit se.
Pokus „Co se udrží a co ne?“ – využití peříček, natrhání malých papírků apod.
Děti dostaly za úkol postavit most a opravdu se jim to povedlo. Seznámení se statikou.
Verunce se most také podařil a nejen to – děti začaly stavět i jiné stavby.
A takový most se podařil Vojtíškovi D.
Děti hledaly stejná písmena a tvořily z nich čtyřlístky.
Děti hledaly správný tvar, který nalepily do obrázku, poté si hrad vybarvily.
Děti se učily míchat barvy pomocí barevných ledových kostek.
Děti mají svá portfolia, kde si dle vlastního uvážení vypracovávají různé úkoly (pracovní listy, grafická cvičení, rozvoj zrakového a sluchového vnímání apod.)
S dětmi jsme si vytvořili pavučinu přátelství a pohráli jsme si s Mimoni (děti vytvořily Mimoní školku, do které jezdil školní autobus) Procvičení počtu 1-10
A nesmí chybět ani ranní úkoly s rodiči… Zpracovala: Steculová Gabriela