CESTA K CERTIFIKÁTU BEZ BARIÉR. Metodika 1 = ubytování a stravování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Advertisements

Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 12Číslo.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
Redukce lůžek Existuje prostor pro redukci lůžek akutní péče?
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Ústav vs. Komunitní služba Domov Háj. Objekt Pětipatrová budova. Rodinný dům. Je běžné žít na ubytovně nebo v hotelu? Napořád? ústav komunitní služba.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_46_Člověk a společnost.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Digitální fotografování Číslo DUM: III/2/VT/2/3/43 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Děčín - město bez bariér (?). Komunitní plánování KOORDINAČNÍ SKUPINY Senioři OZP (Osoby ze zdravotním postižením) Rodiny v krizi Osoby v krizi.
ČOČKY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_32.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Cestovní ruch dostupný všem. 1) Rekonstrukce/vybudování odpočívadel, center služeb pro turisty a hygienického zázemí pro pěší, cyklisty a handicapované.
VY_52_INOVACE_05_12_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Práce s grafickým programem GIMP Co se všechno naučíme??? Tvorba.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_05 Délka.
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry Autor: Lucie Nováková, Vedoucí práce: Ing. Radka Vaníčková, Ph.D Oponent práce: doc. Ing. Hana Ezrová,
Rádce ŠJ 3 propojuje ND a SK v jeden celek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Stavební výkresy CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_OK_TP_01
Pionýrů 2069, Frýdek-Místek IČ
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Muzejní výstavy a návštěvníci se speciálními potřebami
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Pracovní skupina Terminály veřejné dopravy
Poměr.
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Požadavky na okna
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
CorelDRAW - dokument.
o ochraně zvířat během přepravy a souvisejících činností …
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Poznávání zvuků kolem nás
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Elektromagnetická slučitelnost
Goniometrické funkce Tangens Nutný doprovodný komentář učitele.
Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_JEDNODUCHÉ LEŠENÍ 2_Z2
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
nabízí ubytování v minirekreačním zařízení „CHATA TUŽÍN“
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Délka kružnice, obvod kruhu
DOMOVNÍ ROZVODY * přípojky nn *
Provoz v bytě, vertikální (schodiště) i horizontální komunikace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
KARTOGRAFIE: MAPY A PLÁNY
Jeseníky – Lázně Lipová – Penzion Pod Sněhulákem
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Přijímací řízení na víceletá gymnázia pro školní rok 2019/2020
Cvičení Nauka o stavbách I. Část 1. Člověk v prostoru
Umím si umýt ruce Samostatně používám ručník Nepoužívám v průběhu dne nebo odpoledního odpočinku pleny Umím používat WC (nepoužívám nočník!) Umím se vysmrkat,
Science centrum a návštěvník se zrakovým handicapem
Sociální služby Vsetín, příspěvková organizace
Konstrukce a výroba dřevostaveb
Portál - role studenta v informačním systému STAG
Koncepce dostupného bydlení v Jablonci n/N
Transkript prezentace:

CESTA K CERTIFIKÁTU BEZ BARIÉR

Metodika 1 = ubytování a stravování

Metodická práce s dotazníkem !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  1. část dotazníku = obecné popisné informace – čím podrobnější, tím lepší  2. část dotazníku  Úroveň A = Přístup k objektu a parkování - parkování, přístupový chodník, vstup do objektu  Úroveň B = Vnitřní bezbariérovost objektu - výtah, komunikační cesty v budově, pokoje (hodnotí se pouze u ubytovacích zařízení), stravovací prostory, hygienická zařízení  Úroveň C = Služby - personál, asistenční služby, ostatní služby

 Každá úroveň má klíčová a doplňková kritéria, která se hodnotí (ta jsou složena ze 3 druhů handicapu = zrakový, sluchový, pohybový)  A (klíčová = 132 b., doplňková = 81 b. )  B (klíčová = 196 b., doplňková = 92 b. )  C (klíčová = 36b., doplňková = 49 b. )

 A.1  u objektu je možné zaparkovat a plocha parkoviště je na rovném terénu = 8 klíčových bodů, nutné pro pohybový handicap  na parkovišti je vyhrazené místo pro osobu s handicapem a toto místo se nachází na rovném terénu = 8 klíčových bodů, nutné pro pohybový handicap  vyhrazené parkovací místo a cesta k přístupovému chodníku je na zpevněném povrchu a bez defektů bránících sjízdnosti = 8 klíčových bodů, nutné pro pohybový handicap

 A.2  Zpevněný povrch chodníku bez defektů, stejně jako povrch parkoviště= 8 klíčových bodů, nutné pro pohybový handicap  Šířka chodníku min. 1,2 m = 4 klíčové body, nutné pro pohybový handicap  Sklon chodníku příčny (do 2%) a podélný (do 8,33%)= 8 klíčových bodů, nutné pro pohybový a zrakový handicap  Vodící linie přirozená či umělá = 4 klíčové body, nutné pro zrakový handicap  Osvětlení chodníku = 4 klíčové body, nutné pro zrakový handicap

 A.3  Manipulační plocha před vchodem do objektu 1,5*1,5 m = 4 klíčové body, nutné pro pohybový handicap  Vchodové dveře kontrastní k barvě fasády = 4 klíčové body, nutné pro zrakový handicap  Dostatečná šířka vstupních dveří min. 80 cm = 4 klíčové body, nutné pro pohybový handicap  Madla na vstupních dveřích (když se dveře tlačí) = 4 klíčové body, nutné pro pohybový handicap  Vstup do objektu je osvětlen = 4 klíčové body, nutné pro zrakový handicap  Zádveří je vhodně osvětlené = = 4 klíčové body, nutné pro zrakový handicap

 A.4  Bezbariérový vstup= 4 klíčové body, nutné pro pohybový handicap  A.5  Šířka a sklon nájezdové rampy= 8 klíčové body, nutné pro pohybový handicap  A.6  Rozměry a použitelnost zdvihací plošiny= 8 klíčových bodů, nutné pro pohybový handicap  A.7  Plocha před výtahem, šířka vstupu, akustické a vizuální hlášení, hmatové ovládací prvky= 24 klíčové body, nutné pro pohybový,zrakový a sluchový handicap

 A.8  Kontrastní označení schodiště = 4 klíčové body, nutné pro zrakový handicap

 B.1  Dostatečná šířka chodeb a povrch= 8 klíčových bodů, nutné pro pohybový handicap  Dostatečná šířka dveří = 4 klíčové body, nutné pro pohybový handicap  Bariéry na komunikačních cestách = 8 klíčových bodů, nutné pro pohybový a zrakový handicap  Světelná signalizace na chodbách = 4 klíčové body, nutné pro sluchový handicap  B.2  Kontrastní označení schodiště = 4 klíčové body, nutné pro zrakový handicap

 B.3  Velikost a povrch manipulační plochy před výtahem= 8 klíčových bodů, nutné pro pohybový handicap  Dostatečná šířka vstupu do výtahu a kabiny = 4 klíčové body, nutné pro pohybový handicap  Vizuální a hlasové hlášení podlaží= 8 klíčových bodů, nutné pro sluchový a zrakový handicap  Ovládací prvky rozeznatelné hmatem= 4 klíčové body, nutné pro zrakový handicap  B.4  Rozměry a funkčnost plošiny= 8 klíčových bodů nutné pro pohybový handicap

 B.5  Šířka dveří a práh u vstupu do pokoje= 8 klíčových bodů, nutné pro pohybový handicap  Hmatné označení pokoje= 4 klíčové body, nutné pro zrakový handicap  Madla nebo smyčky na dveřích = 4 klíčové body, nutné pro pohybový handicap  Telefon s optickou signalizací= 4 klíčové body, nutné pro sluchový handicap  Šířka a práh dveří u vstupu do hyg. zařízení = 8 klíčových bodů, nutné pro pohybový handicap  Dostatečný manipulační prostor v rámci hygienického zařízení = 12 klíčových bodů, nutné pro pohybový handicap

 B.5  Umístění madel po obou stranách WC = 4 klíčové body, nutné pro pohybový handicap  Podjezd umyvadla = 4 klíčové body, nutné pro pohybový handicap  Vhodnost sprchového boxu nebo vany = 8 klíčových bodů, nutné pro pohybový handicap  B.6  Vhodnost jídelního lístku = 16 klíčových bodů, nutné pro zrakový handicap  Prostor mezi stoly = 4 klíčové body, nutné pro pohybový handicap

 Vhodnost stolů = 12 klíčových bodů, nutné pro pohybový handicap  Vhodnost židlí = 4 klíčové body, nutné pro pohybový handicap  B.7  Bezbariérové WC= 4 klíčové body, nutné pro pohybový handicap  Parametry WC kabiny= 12 klíčových bodů, nutné pro pohybový handicap  Otvírání dveří a práh= 8 klíčových bodů, nutné pro pohybový handicap  Madla nebo smyčky na dveřích = 4 klíčové body, nutné pro pohybový handicap

 Hmatové označení kabiny = 4 klíčové body nutné pro zrakový handicap  Umístění madel po obou stranách WC = 4 klíčové body, nutné pro pohybový handicap  Podjezd umyvadla = 4 klíčové body, nutné pro pohybový handicap

 C.2  Komunikační dostupnost objektu = 12 klíčových bod0 nutné pro zrakový, sluchový i pohybový handicap

 K získání certifikátu musí subjekt získat 100% body za všechna klíčová kritéria = 364 bodů  Úroveň A = 132 b.  Úroveň B = 196 b.  Úroveň C = 36 b.  A dále minimálně 50% bodů doplňkových kritérií na úrovni A, B, C  Úroveň A = 45 b. – 81 b.  Úroveň B = 47 b. – 92 b.  Úroveň C = 37 b. – 49 b.

 Je vždy brán zřetel na relevantnost analyzovaných informací a na osobní přístup.  Např. – jestliže má objekt bezbariérový vstup – není nutné posuzovat  nájezdovou rampu (8 klíčových bodů)  šikmá plošina (8 klíčových bodů)  výtah (12 klíčových bodů)  schody (4 klíčové body)

 Např. – jestliže má objekt vše v přízemí – není nutné posuzovat  Schodiště (4 klíčové body)  Výtah (24 klíčových bodů)  Zdvihací plošina (8 klíčových bodů) V těchto případech mohou být klíčová kritéria snížena na 292 b.  VŽDY SE HODNOTÍ JEN TO, CO JE PŘEDMĚTEM ANALÝZY – RESTAURACE NEBO UBYTOVÁNÍ.

Zelená výseč – 100 % klíčových bodů k danému handicapu Oranžová výseč – 75 % klíčových bodů k danému handicapu + 50% neklíčových bodů Červená výseč – nevhodné Na oranžovou výseč alespoň u jednoho druhu handicapu dosáhli v Beskydech všichni – máme na to také! Svítíš alespoň oranžově ? Čerpáš výhody!

Metodika 2 = turistické atraktivity a trasy

 Úplně nová metodika v roce 2011  Neplní předepsané body, ale popisuje stav – každý se rozhodne, zda přijede nebo ne.  Metodická práce s dotazníky ! ! !

Jak je hodnocena vhodnost pro rodiny s dětmi a seniory? Nejsou povinné a nepovinné body – prostě popisujeme stav a je na dané osobě, zda si místo vybere. Více splněných bodů = větší potenciál

 Senioři – ubytování a stravování  Vzdálenost parkoviště a objektu  Výtah vs. schody  Povrch a prostornost  Pohodlí hygienického zařízení a pokojů  Dietní stravování  Ochota vyjít vstříc speciálním požadavkům  Speciální programy pro seniory  Rodiny s dětmi – ubytování a stravování  Dostupnost objektu s kočárkem  Možnost odborného hlídání dětí  Dětské menu  Dětský koutek  Dětské hřiště  Dostupnost antialergického povlečení a přikrývek  Zapůjčení pomůcek (postýlky, vaničky, chůvičky)

 Senioři – ubytování a stravování  Rodiny s dětmi – ubytování a stravování  Dětská sedačka ve stravovacích prostorách  Přebalovací pult  Vyhrazená parkovací místa pro rodiny s dětmi  Speciální programy pro rodiny s dětmi  Nekuřácké prostředí

 Senioři – turistické trasy  Délka trasy  Možnosti odpočinku a občerstvení  Informační servis  Ochota personálu  Rodiny s dětmi – turistické trasy  Sjízdnost trasy s kočárkem  Možnosti odpočinku a občerstvení  Atrakce na trase  Informační servis  Ochota personálu

 Senioři – turistické atraktivity  Parkování a vzdálenost parkoviště  Schůdnost přístupové cesty  WC, odpočinková místa, občerstvení  Výtah vs. schodiště  Informační prvky  Ochota personálu  Speciální programy  Rodiny s dětmi – turistické atraktivity  Parkování a vzdálenost parkoviště  Sjízdnost přístupové cesty kočárkem  WC, odpočinková místa, občerstvení  Míra přístupnosti expozic s kočárkem  Informační prvky  Ochota personálu  Hlídání dětí  Speciální programy