Obchod, prodejna, vnější a vnitřní uspořádaní

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Advertisements

AZYLOVÉHO CENTRA A STARTOVACÍCH BYTŮ PETROVICE, PRAHA 10 ul. JAKOBIHO
Tvorba cen v maloobchodě
Obchodní logistika Přímá výrobková rentabilita
SYSTÉMY ŘÍZENÍ ZÁSOB Jana Burešová Kateřina Cimická
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.16 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Velkoobchodní sklady se spotřebním zbožím
VNITŘNÍ OBCHOD ČÁST 2 VELKOOBCHOD.
MAJETEK PODNIKU září 2012 VY_32_INOVACE_UCE_070106
TVORBA DISPOZICE.
Umístění maloobchodní sítě - maloobchodních provozoven
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Odbyt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
PROSTORY SPOLEČNÉHO STRAVOVÁNÍ
Marketingové prostředí obce
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Ročník:3./4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Předmět:Software hotelového provozu Tematický okruh:Práce s HSW Téma:HSW Banketing Jméno autora:Jaroslav.
Distribuce - placement
stavby pro veřejné stravování a cestovní ruch
STAVBy pro obchod a služby
Rozdělení pozemních staveb do typologických skupin
Logistika. Osnova výkladu  Čím se logistika zabývá?  Co logistika řeší?  Organizace skladového hospodářství  Řízení zásob  Náklady na zásobování.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
ZÁKLADNÍ POJMY VE SKLADOVÉM HOSPODÁŘSTVÍ
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Majetek podniku. oběžný majetek – jednorázový, spotřebován, mění podobu (materiál) oběžný majetek – jednorázový, spotřebován, mění podobu (materiál) dlouhodobý.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Význam a funkce obchodu Zpracoval Ing. Jan Weiser.
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
PŘEJÍMKA ZBOŽÍ PŘÍJEM ZBOŽÍ - zahrnuje tyto dvě hlavní operace: 1.odběr zboží od dodavatele 2.přejímku zboží - kontrolu množství a jakosti odebraného.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 10 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_1PP_OPR_03.
S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Zásobování prodejny Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu 1.Požadavky na zásobování prodejen 2.Dodavatele 3.Dodavatelsko-odběratelské vztahy 4.Rozdělení.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Zpracoval Ing. Jan Weiser Dispoziční řešení prodejen.
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Výrobní činnost hotelu
Charakteristika a význam obchodního provozu, činitelé OP.
Rozhodování o sortimentu v obchodní firmě
UNA – závěrečné shrnutí – příprava ke zkoušce
Stravovací úsek hotelu – Food And Beverage Management
Výrobní faktory organizace
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO členění podle forem činnosti
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Racionalizace logistických procesů ve vybrané společnosti
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
DAŇOVÁ EVIDENCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marie Hovorková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_
Materiálně-technické podmínky poskytování stravovacích služeb
Autor: Ing. Sikorová Renata
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Ubytovací zařízení Ztz 1.
Staveniště a zařízení staveniště
VY_32_INOVACE_Sikorová_
Chladící a mrazící zařízení, zařízení pro měření množství zboží
Autor: Ing. Sikorová Renata
Hygienické zásady v prodejnách, osobní hygiena
Vnitřní úprava a prostorové členění prodejny
Sklady, skladování VY_32_INOVACE_41_829
ADMINISTRATIVNÍ BUDOVA
Transkript prezentace:

Obchod, prodejna, vnější a vnitřní uspořádaní

Obsah výkladu Prodejna a prodej zboží Hlavní úkoly prodejny Vnější úprava prodejny a její označení Vnitřní uspořádání prodejny Klíčová slova Otázky a úkoly

Prodejna a prodej zboží Prodejna je základní provozní jednotkou maloobchodu, hlavním úkolem prodejny je prodej zboží včetně poskytování služeb.Je to účelové, ziskové zařízení. Prodej zboží je finální činností a předchází mu řada ostatních doprovodných činností,které nazýváme maloobchodními operacemi (nákup zboží,příjem zboží,skladování,příprava zboží k prodeji a prodej zboží).

Obchodní provoz Obchodní provoz je soubor činností, jejichž výsledkem je co nejlepší varianta pohybu zboží, pohybu zaměstnanců a zákazníků s cílem dosáhnout co nejvyšší účinnosti prodeje. Předmětem obchodu je zboží v různých podobách. Činitelé obchodního provozu a) zboží b) pracovníci a jejich kvalifikace c) zákazníci d) mechanizační prostředky e) obchodně-provozní operace (nákup,skladování,prodej) f) provozní plochy a dispoziční řešení Význam obchodního provozu je dosažení co nejvyššího zisku!

Hlavní úkoly prodejny Hlavní úkoly prodejny zajištění sortimentu zboží a jeho skladby (v souladu s poptávkou) udržení užitné hodnoty zboží (správné skladování,ošetřování) vytvoření optimálních nákupních podmínek (nákupní zvyklosti, prodejní doba) dodržování práv občanů (zaručuje zákon) Cíle prodejny = dosažení zisku Dosáhneme : snižováním nákladů zvyšováním výnosů

Vnější úprava a označení prodejny upoutává pozornost kolemjdoucích (mezi ostatními obchody) informuje o charakteru prodejny, o sortimentu Vnější úpravu vyjadřuje průčelí prodejny tvořené firemním štítem (výstižný nápis označující sortiment nebo majitele) výkladními skříněmi (nejlevnější reklamní prostředek, přitahuje zákazníkovu pozornost) vstupním prostorem ( záleží na stavebním řešení budovy, co nejméně zábran ) Označení prodejny. U vchodu musí být uvedeno obchodní jméno a sídlo podnikatele jméno a příjmení odpovědné osoby prodejní doby

Vnitřní uspořádání prodejny Vnitřní uspořádáni prodejen Vyplývá z charakteru maloobchodní činnosti,udržování hodnoty zboží správným skladováním a z podmínek pro efektivní práci. Je podmíněn pohybem zákazníků pohybem zaměstnanců pohybem zboží Vnitřní uspořádání prodejny se člení na 1.hlavní provozní prostory prodejní prostor ostatní prostory (služby, občerstvení) 2.pomocné prostory skladové prostory prostory správy (kanceláře,aranžovny) sociální prostory (šatny,umývárny,místnost pro občerstvení zaměstnanců) technické prostory (strojovny, kotelny, tel. ústředny ) komunikace (chodby,schodiště, výtahy, eskalátory, rampy)

Průčelí

Úprava prodejní místnosti Prodejní místnost – nejdůležitější část maloobchodní prodejny.Požadavky, které musí splňovat lze rozdělit do tří skupin: 1.provozní požadavky velikost (aby mohlo být vystaveno veškeré zboží, aby byl zajištěn plynulý provoz) přehlednost (aby zajišťovala rychlou orientaci zákazníkům i zaměstnancům) úprava a zařízení (musí odpovídat sortimentu, musí umocňovat doplnění zboží,nesmí křížit cesty zákazníků a zaměstnanců) 2.ekonomické požadavky úprava musí přispívat ke zvyšování obratu maximální využití prodejní plochy (důmyslné sestavení regálů,vytipování vhodných míst pro méně atraktivní zboží,ochrana zboží) 3.společenské požadavky estetické, hygienické, bezpečnostní rozměry zařizovacích předmětů mají odpovídat tělesným proporcím dostatečné a rovnoměrné osvětlení prodejní místnosti

Prodejní prostor

Místnosti s přímým vztahem ke zboží Místnosti s přímým vztahem ke zboží musí být řešeny tak, aby cesta zboží po prodejně byla co nejkratší. Patří sem: rampa – slouží k vykládce a nakládce zboží, musí být ve stejné úrovni s ložnou plochou nákladních automobilů, krytá a osvětlená příjmová plocha – navazuje na rampu a je určená k přejímce zboží hlavní sklad – navazuje na prodejní místnost.Může být univerzální nebo specializovaný (mrazící, chladící, na drobné nebo aromatické zboží) příruční sklad – pro rezervní zásobu u prodejní místnosti přípravny – navazují na obslužné úseky (krájení, balení, příprava)

Sklady a rampa

Místnosti určené pro zaměstnance kanceláře (majitel, vedoucí, účetní ) šatny, umývárny, WC společenská místnost umývárna nádobí úklidová místnost místnost pro vzduchotechniku

Klíčová slova Prodejna, průčelí prodejny, prodejní prostor, skladový prostor, rampa, vnější a vnitřní úprava prodejny.

Otázky a úkoly Vysvětlete, co rozumíme pod pojmem obchod. Vyjmenujte hlavní úkoly prodejen. Co je součástí vnější úpravy prodejny? Jaké jsou požadavky na úpravu prodejních místností? Které jsou místnosti s přímým vztahem ke zboží? Které místnosti jsou určené pro zaměstnance?