 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: prosinec 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Prvouka, Jaro Autor: Mgr. Vendula Janešová Název materiálu:
Advertisements

Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: duben 2013 Název: VY_12_INOVACE_1.2.1_.
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: říjen 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
Ekosystém okolí lidských obydlí Volně žijící živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola,
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: září 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
ŽIVÁ PŘÍRODA - opakování
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
AUTOR: Mgr. Bc. Alena Machulková
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
VY_32_INOVACE_19- Kočka domácí Přírodověda - 4. ročník
Škola:. Základní škola a Mateřská škola,. Kostelní 560, Svoboda n
Společenstva polí Živočichové
AUTOR: Jiřina Dáňová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Druhy vět - tázací
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR:Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_27_ VOLNĚ ŽIJÍCÍ ŽIVOČICHOVÉ.
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.Jana Zelinková Název.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková
VY_32_INOVACE_18_Rozmanitost přírody-společenstvo polí
VY_32_INOVACE_18- hraboš polní Přírodověda - 4. ročník
Ekosystém pole Savci Přírodověda 4. ročník
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_36_ Domácí zvířata
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
ZAJÍCOVITÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: říjen 2012
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
VY_52_INOVACE_07_ Hospodářská zvířata
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
VY_32_ INOVACE_O7_ ČESKÝ JAZYK 3
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
VY_32_ INOVACE_ 06_ ČESKÝ JAZYK 3
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Člověk a jeho svět 3. ročník
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Živá příroda Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Rozmnožování organismů
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Transkript prezentace:

 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: prosinec 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1 PRV1,2_32  Téma:Hraboš polní a myš domácí  Ročník:1. – 2.  Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/

 Materiál slouží k procvičování čtení s porozuměním v hodinách prvouky ve věku 6 až 8 let. Lze ho využít jako motivační, výkladový nebo opakovací. Je určen pro práci na interaktivní tabuli nebo na folii.  Vytvořeno jako DUM do předmětu prvouka. Slouží jako doplněk k výuce o volně žijících zvířatech prostřednictvím vlastního čtení.

obr. 1 Ahoj děti. Já jsem hraboš a žiju na polích a na loukách. Jsem býložravec, žeru rostliny a kůru stromů nebo keřů. Moje rodina, to je celá kolonie hrabošů. Bydlíme v norách a často se navštěvujeme. Od nory k noře máme vychozené chodbičky. Do lidských obydlí ale nechodíme. Hraboši mají hodně dětí. Samička mívá mláďata několikrát do roka. Zahradníci nemají hraboše rádi, protože jim dělají škodu.

Když na jaře roztaje sníh, můžeme pozorovat síť chodbiček na louce nebo v trávníku. Ty vykousávají právě hraboši. Jejich hlavními nepřáteli jsou šelmy jako například lasičky, lišky a kočky. Bývají potravou i pro dravce jako jsou například sova, káně nebo poštolka. obr. 2

Ahoj. Jsem Jerry, myš domácí. Jistě znáte mého hlavního nepřítele kocoura Toma. Teď právě se toulá někde venku, tak mám čas povědět něco o sobě. Se svými kamarády bydlím v domě lidí. Tady máme stále co jíst. Jsme hlodavci a nejsme vybíraví, sežereme všechno. Když je léto, bydlíme i venku na loukách nebo na polích, ale vždycky blízko lidí. Člověk nás nemá rád, posílá na nás kočky nebo nás chytá do pastiček. Ale proč? Nevíte? obr. 3 Myš má na rozdíl od hraboše delší tělo, delší ocásek a větší ouška. Také bývá často potravou šelem a dravců.

1. Jsou hraboši a myši hlodavci? 2. Je hraboš hmyzožravec, masožravec, všežravec nebo býložravec? 3. Myš domácí je býložravec, všežravec, masožravec nebo hmyzožravec? 4. Čím jsou myši a hraboši pro člověka něčím užiteční? 5. Čím jsou užiteční pro přírodu? 6. Jak rozeznáš hraboše od myši? Ano jsou. Hraboš je býložravec. Myš je všežravec. Ničím, jsou to pro člověka škůdci. Jsou potravou pro šelmy a dravce. Myš má protáhlé tělo, delší ocásek a větší ouška. Hraboš je menší.

 Obrázek č. 1 - DIETER TD. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  obrázek č. 2 - JUANDEV. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: %A1v%C4%9B.JPG %A1v%C4%9B.JPG  Obrázek č. 3 - UNKNOWN. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: