ZLCJ0383 Čeština pro cizince III Zuzana měla hodně práce. Uklízela celý byt. Když uklidila celý byt, šla do kina. uklízet uklidit IMPERFEKTIVNÍ PERFEKTIVNÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Procvičovací cvičení – věta a souvětí
Advertisements

Hledejte podobenství.. (ponaučení o pravidlech na DCŽM Ktiš)
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Píseň “Starý muž” Reakce?. Fonologie Cvičení číslo 5.
Modální- způsobová slovesa
( určování mluvnických kategorií osoby, čísla a času )
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Procvičovací cvičení – slovesa, časy
Verbs: Past & Future Change včera to zítra and vice versa, making the necessary changes in verb tense. Do not change the aspect of the verbs. Vzor: Včera.
The choice of verbs in Czech as a foreign language textbooks Pavlína Vališová Masaryk University, Brno.
Mít rád Fill in the blanks with the appropriate forms of mít rád in both the present and past. Vzor: Radek ____ hudbu. Radek má rád hudbu. Radek měl rád.
88.1 Základní větné členy – druhy podmětů
PRESENT PERFECT & PAST SIMPLE Autor: Mgr. Ivana Dvořáková Datum vytvoření: listopad 2012 DUM = Digitální Učební Materiál Gymnázium Dr. Karla Polesného,
Verbs of Motion Fill in the blanks using the appropriate form of either motion verb given. Vzor: Tak malý Ivan už ___? Tak malý Ivan už chodí?
Budoucí a minulý čas Rewrite the following sentences in the past and future. Use the perfective if possible. Vzor: Začíná překládat román. Začal překládat.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_542_SLOVESA_MLUVNICKÉ_KAT EGORIE Téma: OPAKOVÁNÍ.
Škola: Základní škola a Mateřská škola Nečtiny, Nečtiny 39 Název: VY_32_INOVACE_SADA02_ČESKÝ JAZYK_DUM20 Předmět: Český jazyk Ročník: 2. Klíčová.
 pondělí (n.)  úterý (n.)  středa (f.)  čtvrtek (m.)  pátek (m.)  sobota (f.)  neděle (f.)
Perfective v. Imperfective Choose the appropriate form of the verb (either perfective or imperfective) to complete the following sentences. For some sentences.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_14.
Verb forms with rád Insert an appropriate verb form into each of the following sentences. Some possible variants are given in parentheses. Vzor: Rád ______.
⇨ sto (nom. sg.; neutral) 200 ⇨ dvě stě (dual) 300, 400 ⇨ tři, čtyři sta (nom. pl.) 500 – 900 ⇨ pět, šest,… set.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_59.
Perfectives of Motion Verbs Rewrite each of the following sentences twice. Begin the first revised sentence with včera and use the past perfective of the.
Červená karkulka Lucie Novotná.
Za předpokladu použití psacích potřeb
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Verbs of Motion II Fill in the blanks with either the perfective or imperfective form of the verb in parentheses. Vzor: Včera jsem (dojíždět/dojet) až.
1⇨ nominativ of singular Jeden tisíc (m.) Jeden milion (m.) Jedna miliarda (f.) 2, 3, 4 ⇨ nominativ of plural Dva, tři, čtyři tisíce Dva, tři, čtyři miliony.
Dejte slovo do věty II Translate the words in parentheses into Czech. Use the appropriate form of the word. Vzor: My žijeme v dvacátem (apartment). My.
SLOVESA ČAS. SLOVESA ČAS ČAS SLOVES U sloves určujeme čas, podle toho, kdy se děj odehrává. Čas přítomný – děj se odehrává nyní. Milan čte. Čas budoucí.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
MINULÝ ČAS PROSTÝ PAST SIMPLE VY_32_INOVACE_ICT 185
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník: IX. Datum vytvoření: Šablona:III/2č. materiálu:
53.1 Časování sloves - čas minulý
OŘÍŠKY2 Výuka pro druhý stupeň. Knedlíky Paní Nováková uvařila na oběd knedlíky. Dva snědla ona, čtyři snědl pan Novák. Každé z jejich tří dětí snědlo.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Název školy: Základní škola Okříšky Autor: Mgr. Zuzana Butorová Název : VY_32_INOVACE_24 Téma: Budoucí čas - výklad Číslo projektu: CZ 1.O7/1.4.00/
AUTOR : Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV : VY_32_INOVACE_18_08_A6_Bartonkova TÉMA : Minulý čas – nepravidelná slovesa OBSAH : Minulý čas – nepravidelná slovesa.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Listopad 2013 Ročník:9. Tematická oblast: Témata do hodin angličtiny na 2. stupeň.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
Kolikátého je dnes? Jaké bude zítra počasí?
Čeština: 6. lekce Czech language: 6th lesson
Německo 2016 Nürtingen.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Čeština: 11. lekce Czech language: 11th lesson
Kolikátého je dnes? Co je dnes?
Instrumentál singuláru
Budoucí čas s WILL What will our future look like in five years.
Den Země 3.A – 25. dubna.
VY_32_INOVACE_222_Časy sloves
Where were you in the summer holidays? What did you do?
VY_32_INOVACE_ČJ.3.36 Anotace
Numerals 0 nula 1 jeden, jedna, jedno 11 jedenáct
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organ.
AUTOR: Mgr. Ilona Jurčeková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_AJ_09
AUTOR: Mgr. Ilona Jurčeková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_AJ_03
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_25_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TÉMA:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Ivana Trembulaková
Vypracovala Mgr. Jana Dvořáková
Verbs: Aspect & Negation
Verbs: Aspect & Negation
Verb forms with rád Insert an appropriate verb form into each of the following sentences. Some possible variants are given in parentheses. Vzor: Rád.
Transkript prezentace:

ZLCJ0383 Čeština pro cizince III Zuzana měla hodně práce. Uklízela celý byt. Když uklidila celý byt, šla do kina. uklízet uklidit IMPERFEKTIVNÍ PERFEKTIVNÍ Czech verbs have two forms: Imperfective verbs refer to actions in progress. Perfective verbs refer to completed actions. A SPEKT (A SPECT )

ZLCJ0383 Čeština pro cizince III žehlit vyžehlit IMPERFEKTIVNÍ PERFEKTIVNÍ A SPEKT žehlil vyžehlil Milan rád žehlí. Milan včera _______. Za dvě hodiny všechno _______.

ZLCJ0383 Čeština pro cizince III A SPEKT Když jsem vařila kávu, přišli kamarádi. Když jsem uvařila kávu, přišli kamarádi. vařila jsem kávu přišli kamarádi uvařila jsem kávu

ZLCJ0383 Čeština pro cizince III A SPEKT Můj dědeček často opravoval auto. Včera jsem opravil auto. ONE - OFF ACTIVITY REPEATED ACTIVITY

ZLCJ0383 Čeština pro cizince III Č ASY (T ENSES ) JÍST (imperfektivní) Jedl jsem jablko. Jím jablko. Budu jíst jablko. SNÍST (perfektivní) Snědl jsem jablko. --- Sním jablko. MINULÝ ČAS PŘÍTOMNÝ ČAS BUDOUCÍ ČAS prézentní forma verba budu, budeš, bude… + infinitiv