Verb + -ing Verb + infinitive. NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.1073 NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4B_15_Verb.patterns.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Advertisements

Past simple & past continuous
Verb + infinitive or -ing form
Say or tell? Other reporting verbs. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
ANOTACE Prezentace s výkladem a úkoly na použití některých způsobových sloves v anglickém jazyce. Druh učebního materiálu DUM Očekávané výstupy písemně,
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Present simple Present continuous
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_11.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Test z Angličtiny 9. ročník. 1. Vyber slovo stejného významu ke slovu difficult? A, Clever B, Amusing C, Silent D, Hard E, Inexpensive.
Past Tense Simple Past Questions Negatives
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Verb + -ing or infinitive
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
  Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Bc. Lucie Ševčíková  VY_22_INOVACE_2.2.2 AJ8,9g_11  Téma: vyjádření budoucnosti,
VERBAL PHRASES verb + to infinitive verb + -ing. NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU:
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace AUTOR: Mgr. Marta Rozsívalová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Angličtina 9.ročník TEMA: Advice ČÍSLO PROJEKTU:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Bc. Lucie Ševčíková VY_22_INOVACE_2.2.2 AJ8,9g_16 Téma: Gerundium a 9. ročník.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
 Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Bc. Lucie Ševčíková  VY_22_INOVACE_2.2.2 AJ8,9g_34  Téma: pomocná slovesa 
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Going to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
Vazba sloves s Gerundiem X infinitivem
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov
GE - Vyšší kvalita výuky
GE - Vyšší kvalita výuky
affirmative negative question
Infinitive – sloveso v základním tvaru (sleep, eat, …)
VY_32_Inovace_ Will x Going to Project 3
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu) GRAMMAR – TEST 3
Past continuous - exercises
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
affirmative negative question
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_15Spojky.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas průběhový Autor:
I haven´t seen your ID card.
VY_32_INOVACE_Sei_III_13 Question tags
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Exercise 1.
PAST SIMPLE: minulý čas prostý
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_09_25_Have to
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Present tenses Mgr. Lucia Púčková VY_32_Inovace_19 PL-3
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Název: Past simple – regular and irregular verbs
Verb + infinitive or -ing form
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Transkript prezentace:

Verb + -ing Verb + infinitive

NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4B_15_Verb.patterns TÉMA SADY: Gramatická cvičení z angličtiny ROČNÍK: tercie DATUM VZNIKU: březen 2014 AUTOR: Mgr. Lucie Kučerová

* prezentace se zabývá základy použití infinitivních a gerundiálních vazeb sloves v angličtině a je určena pro interaktivní tabuli * na snímcích číslo čtyři, pět, šest a je využito animace k představení problematiky slovesných vazeb; při kliknutí na obdélníky se objeví slovesa, která se pojí s danou vazbou; tímto vzniká prostor pro interakci žáků, kteří sloveso nejprve sami odhalí v zobrazené příkladové větě * snímek osm obsahuje první cvičení; úkolem studentů je použít daná slova k vytvoření vět o svém životě za užití prezentovaných slovesných vazeb; v případě nutnosti je možné kliknout na panáčka s žárovkou, který spouští animaci příletu pomocné tabulky * snímek devět zahrnuje druhý úkol, v němž mají žáci reagovat na dané situaci užitím slovesných vazeb; zpětná vazba je zajištěna animací, při níž se po kliknutí na obdélníky objeví správná odpověď

These verbs are followed by an –ing form: enjoy Mark enjoys swimming. imagine I can‘t imagine studying overnight. don‘t mind Our dog doesn‘t mind sleeping outside. finish Have you finished reading the book?

These verbs are followed by an infinitive form: want We want to try it again. promise I promised to come. agree Monica agreed to call back. decide We have decided to leave earlier. refuse James refused to help me. forget I always forget to lock the door. offer Will offered me to use his phone. need I need to see the dentist.

These verbs can have the –ing form or an infinitive: like I like playing/to play golf. love Henry loves riding/to ride a horse. hate Our cat hates being/to be alone. try Have you tried eating/to eat sushi? prefer He prefers reading/to read fantasy books. start Mary started playing/to play the piano. adore She adores cooking/to cook.

These verbs can have either the –ing form or an infinitive, but the meaning is different: stop to do stop doing We stopped to say hello to Emma. She stopped smoking. remember to do remember doing I never remember to do my homework in time! I remember playing fotball with my cousin when we were about 5. It was great!

Write sentences about yourselves. Use the clues (DO should be replaced by another suitable verb): 1 have finished / do 2 remember / do as a child 3 like / do on Sundays 4 have decided / do at the weekend 5 have always wanted / do 6 enjoy / play 7 have promised / do 8 sometimes forget / do TO-INGTO/- ING TO … -ING want promise agree decide refuse forget offer need enjoy imagine don‘t mind finish love like hate prefer try start adore stop to do (because of) stop doing (finish) remeber to do (task) remeber doing (memory)

Read what people say and complete the sentences. 1 I‘ll do my homework now. John decided … to do his homework. 2 We went skiing. It was great! Danny enjoyed … going skiing. 3 No more chocolate! Mike is going to stop … eating chocolate. 4 I told Kate about the trip. I remembered … to tell Kate about the trip 5 Stop at the supermarket and I‘ll do some shopping. We stopped at the supermarket … to do some shopping. 6 I‘ll help you. Terry promised … to help me. 7 Oh no! You haven‘t sent the letter! I forgot … to send the letter.

V prezentaci byly použity obrázky z galerie Microsoft office, včetně webu Office.com.