Název školy: Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Karlovy Vary Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací materiál: all, most, many, some, no/none. Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název materiálu: VY_32_INOVACE_AJ.2.17 Datum tvorby: Vyučovací předmět, ročník, obor: AJ, 2. ročník, všechny obory Autor: Mgr. Ilona Kopšová Anotace: DUM využívá ICT při výuce, motivuje a aktivuje žáky. Inovuje výuku anglického jazyka. DUM přehledně shrnuje užití distributiv all, most, many, some, no/none a jejich užití v praxi.
all, most, many, some, no/none Do you know the meaning of the words above? Can you give some examples?
distributivesingular count noun plural count noun uncountable noun all all (of) the country all (the) day all students all (of) the students all information all (of) the information most most of the daymost studentsmost of the information most infomation many -many students- some some daysome studentssome of the information some information no/none none of the familynone of the students none of the information
1)I was working..... day yesterday. 2)..... of my cousins were at the wedding. 3)..... medicines come from plants. 4)..... dogs can be dangerous. 5)..... people like animals and..... of us keep pets. 6)..... of us wants to be stupid. 7)..... polar bears live in tropical countries. 8)..... dogs are completely safe, instead of small ones.
Zdroje a citace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ilona Kopšová. Použitá literatura: BETÁKOVÁ, Lucie, PhDr., MA, PhD. Angličtina učitele angličtiny. Plzeň: Fraus, 2006, ISBN X. Cambridge Advanced Learner´s Dictionary. Cambridge: Cambridge University Press, 2005, ISBN HARMER, Jeremy. Teacher Knowledge. Edinburgh: Pearson ELT, 2012, ISBN TENNANT, Adrian. Choices – Pre-Intermediate. Edinburgh: Pearson ELT, 2012, ISBN FOLEY, Mark; HALL, Diane. MyGrammarLab. Edinburgh: Pearson ELT, 2012, ISBN