Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

24.1. Světová průmyslová centra Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis Všechno začalo.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "24.1. Světová průmyslová centra Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis Všechno začalo."— Transkript prezentace:

1 24.1. Světová průmyslová centra Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis Všechno začalo v Anglii v 18.století v textilkách. Novým vynálezům a technickému pokroku říkáme průmyslová revoluce. Autor: Mgr. Lenka Hrdá Průmyslová revoluce: I. průmyslová revoluce – železnice /koleje, lokomotiva, parní stroj/ II. průmyslová revoluce – elektrický a spalovací motor, elektronika, jaderná fyzika III. průmyslová revoluce – počítače, informatika, mikrotechnika

2 24.2. Dělení průmyslu Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis těžký průmysl spotřební průmysl odvětví: paliva a energetika hutnictví strojírenství těžká chemie průmysl stavebních hmot Průmyslová odvětví odvětví: výroba skla, keramiky, porcelánu výroba celulózy a papíru výroba textilu výroba oděvů lehké strojírenství lehká chemie dřevozpracující průmysl výroba bot, kožedělných výrobků polygrafický průmysl výroba potravin ostatní

3 24.3. Rozmístění průmyslové výroby aneb lokalizační faktory Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis přírodní podmínky VODA /papírny, chemičky, elektrárny/ ZDROJ SUROVIN společenské podmínky ENERGIE KVALIFIKOVANÍ PRACOVNÍCI DOPRAVA VLIV NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

4 24.4. Průmyslové oblasti Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 1. Zvýšit těžbu fosilních paliv? ---- K čemu to povede? 2. Stavět víc jaderných elektráren? ---- Následky? 3. Využít alternativní zdroje energie? ---- Jde to všude? 4. Šetřit ? ---- Budou všichni chtít? V budoucnu by mohl vyjít pokus využít kosmickou sluneční energii. Na oběžné dráze umístěné družice by vysílaly ze solárních kolektorů mikrovlny přímo k Zemi. Slunce vyšle k Zemi x víc energie, než kolik naše planeta spotřebuje. A co třeba tohle?

5 24.5. Procvičování a příklady Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis Jmenuj státy s největším podílem jaderných elektráren. Pracuj s atlasem. Která z následujících zemí využívá geotermální energii? Proč? Francie, Island, ČR, Itálie, USA, Nový Zéland Který stát bude vyrábět /odhadem/ nejvíc energie v tepelných elektrárnách? Proč? Francie, Norsko, ČR, Nizozemsko Přírodní zdroje rozděl do základních kategorií: vítr, zemní plyn, minerální voda, bauxit, rašelina, ovoce, uran, houby, sluneční paprsky, mořské vlnění, bioplyn, dřevo nevyčerpatelné vyčerpatelné obnovitelné vyčerpatelné neobnovitelné

6 24.6. Pro šikovné Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis druh elektrárny zdroj energie obnovitelný zdroj neobnovitelný zdroj černé uhlí ropa jaderná X V geotermální sluneční větrná Doplň tabulku: nápověda: X není V je Co znamenají tyto symboly? Kdo byla Marie Currie-Sklodowska?

7 24.7. CLIL Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Geography Industry – průmysl Heavy industry – těžký průmysl Consumer industry – spotřební průmysl Fuel – paliva Energy - energetika Metallurgy - hutnictví Engineering – strojírenství Heavy chemistry – těžká chemie Manufacture of glass, ceramics, porcelain, paper and textiles – výroba skla, keramiky, porcelánu, papíru a textilu Light chemistry – lehkáchemie Woodworking industry – dřevozpracující průmysl Heavy industry does not have a single fixed meaning as compared to light industry. It can mean production of products which are either heavy in weight or in the processes leading to their production. Translation Těžký průmysl nemá pevný jediný význam oproti lehkému průmyslu. Může se jednat buď o výrobu produktů, které mají velkou hmotnost, nebo mají těžký proces vedoucí k jejich výrobě.

8 24.8. Test znalostí Správné odpovědi: 1. Vyber surovinu, která nepatří do paliv: a/ ropa b/ plyn c/ bauxit d/ rašelina 3. Do mluvy odborníků na jadernou energii nepatří: a/ reaktor b/ radioaktivita c/ uhlí d/ neutron 2. Kde postavíš přílivovou elektrárnu? a/ na poušti b/ v místě těžby ropy c/ v místě s výronem teplé vody d/ v průlivu 4. Energie má fyzikální jednotku: a/ kWh – kilowatt hodina b/ kV - kilovolt c/ N - newton d/ Ω - ohm 1.c 2.d 3.c 4.a Test na známku Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis

9 24.9. Použité zdroje, citace 1.Všechny snímky použit clipart

10 AutorMgr. Lenka Hrdá Období12 /2012 Ročník7. ročník Klíčová slovaSvětová výroba elektrické energie AnotacePrezentace se zabývá určováním druhů elektráren, dělením zdrojů energetických surovin. Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis Anotace


Stáhnout ppt "24.1. Světová průmyslová centra Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis Všechno začalo."

Podobné prezentace


Reklamy Google