Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.3811 Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.3811 Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH."— Transkript prezentace:

1 Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH VĚD Číslo klíčové aktivity: V/2 Název DUM: RISKUJ Číslo DUM:V/2/PC/2/2/22 Vzdělávací předmět:CHEMIE Tematická oblast:SMĚSI, VODA Jméno autora:Mgr. Ivana Strnadová Anotace:Žák si zopakuje, upevní a prakticky procvičí některé pojmy z kapitol SMĚSI, VODA a značky prvků. Klíčová slova:Brakická voda, ozónová vrstva, skleníkový jev, atmosféra, roztok, aerosol Metodické pokyny:Žáci se rozdělí na skupiny a postupným vybíráním otázek si upevní získané poznatky. Při výběru pole odstraňte krycí desku, zobrazí se otázka, žák získává počet bodů jimiž je ohodnocena otázka, při nesprávné odpovědi se body odečítají. Při ukončení neukládejte změny. Druh učebního materiálu:Pracovní list – prezentace, jedná se o vědomostní soutěž. Druh interaktivity:Soutěž, zodpovězení otázky před kolektivem Cílová skupina:Žáci 8. ročníku Datum vzniku šablony: Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Strnadová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

2 RISKUJ body VODA Vyjmenuj skupenství vody a uveď příklady. Co je hydrosféra a co vše do ní patří? Co je brakická voda? Kde ji najdeme? Jaké jsou požadavky na pitnou vodu? Jak dělíme vodu podle obsahu minerálů? VZDUCH Co je atmosféra?Jak získáváme plyny ze vzduchu? Jaké je složení vzduchu? Co je ozónová vrstva a k čemu slouží? Vysvětli skleníkový jev. SMĚSI Co jsou směsi?Jaké typy směsí znáš? Jak vznikají pěna, suspenze a aerosol? Co jsou a z čeho se skládají vodní roztoky? Kdy hovoříme o nasyceném a kdy o nenasyceném roztoku? ZNAČKY PRVKŮ vodíkhořčíkrtuťolovouhlík Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Strnadová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

3 RISKUJ - ŘEŠENÍ body VODA Vyjmenuj skupenství vody a uveď příklady. Co je hydrosféra a co vše do ní patří? Co je brakická voda? Kde ji najdeme? Jaké jsou požadavky na pitnou vodu? Jak dělíme vodu podle obsahu minerálů? VZDUCH Co je atmosféra?Jak získáváme plyny ze vzduchu? Jaké je složení vzduchu? Co je ozónová vrstva a k čemu slouží? Vysvětli skleníkový jev. SMĚSI Co jsou směsi?Jaké typy směsí znáš? Jak vznikají pěna, suspenze a aerosol? Co jsou a z čeho se skládají vodní roztoky? Kdy hovoříme o nasyceném a kdy o nenasyceném roztoku? ZNAČKY PRVKŮ vodíkhořčíkrtuťolovouhlík Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Strnadová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

4 RISKUJ - ŘEŠENÍ body VODA KAPALNÉ – voda PEVNÉ – led, sníh, kroupy, jinovatka PLYNNÉ - pára VODNÍ OBAL ZEMĚ Povrchová voda Podzemní voda Půdní voda SMÍCHANÁ VODA SLADKÁ SE SLANOU, najdu ji v DELTÁCH ŘEK CHLADNÁ 8-12°C, ČIRÁ, BEZ CHUTI, BEZ ZÁPACHU, BEZ CHOROBOPLODNÝCH ZÁRODKŮ DESTILOVANÁ POVRCHOVÁ/PITN Á PODZEMNÍ MINERÁLNÍ MOŘSKÁ VZDUCH PLYNNÝ OBAL ZEMĚ DESTILACÍ ZA SNÍŽENÉHO TLAKU A TEPLOTY 78 % N 2 21 % O 2 1% ostatní (oxidy uhlíku, dusíku a síry, vodní pára, prach, vzácné plyny 1-3 mm tlustá vrstva v atmosféře, která chrání Zemi před škodlivým UV zářením Paprsky ze Slunce dopadají na Zemi, odrazí se, ale skleníkové plyny je zadrží, proto se znovu odrazí směrem k Zemi SMĚSI Látky složené ze dvou nebo více složek. Stejnorodé/ různorodé Podle skupenství: PEVNÉ – žula KAPALNÉ – mořská voda, kokakola PLYNNÉ – zemní plyn, propan-butan Pěna: plynná látka rozptýlená v látce kapalné. Aerosol: dým – pevná látka rozptýlená v látce plynné mlha – kapalná látka rozptýlená v látce plynné Vodné roztoky jsou látky stejnorodé, skládají se z rozpouštědla a rozpuštěné látky. Nasycený roztok je takový, ve kterém se při určité teplotě již nerozpouští další množství látky. Nenasycený roztok je takový, ve kterém se při určité teplotě ještě rozpouští další množství látky. ZNAČKY PRVKŮ HMgHgPbC Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Strnadová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).


Stáhnout ppt "Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.3811 Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH."

Podobné prezentace


Reklamy Google