Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: říjen 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1_PRV1,2_23.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: " Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: říjen 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1_PRV1,2_23."— Transkript prezentace:

1  Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: říjen 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1_PRV1,2_23  Téma:Morče a křeček  Ročník:1. a 2.  Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.3068

2  Materiál slouží k procvičování čtení s porozuměním v hodinách prvouky ve věku 6 až 8 let. Lze ho využít jako motivační, výkladový nebo opakovací. Je určen pro práci na interaktivní tabuli nebo na folii.  Vytvořeno jako DUM do předmětu prvouka. Slouží jako doplněk k výuce o zvířatech prostřednictvím vlastního čtení.

3 V současné době patří mezi oblíbené domácí mazlíčky. Nejsou útoční, nekoušou a mají rádi společnost. Byli dovezeni námořníky z Jižní Ameriky jako milá zvířátka pro děti. Morčata jsou kamarádská, nemají rádi samotu. Proto je dobré chovat je ve skupině. Někdy se však samečci perou. obr. 1

4 Domácí morčata byla vypěstována z morčat divokých. Ta žijí v horách v Jižní Americe. Zde si vyhrabávají zemní nory nebo pobývají v opuštěných doupatech jiných zvířat. Dokáží skákat až 1 metr vysoko. Mají černo hnědou barvu. obr. 2 Morčata jsou hlodavci a býložravci. Za potravou se vydávají za soumraku a v noci. Žijí ve velkých skupinách.

5 Vhodné obydlí pro morče domácí je klec. V létě pak oplocený travnatý kousek zahrady se stínem a ochranou před dravci. Jako podestýlka se hodí hobliny nebo kukuřičná drť. Mají také rádi svůj domeček, kam se mohou schovat a odpočívat. obr. 3

6 obr. 4 obr. 5 obr. 6 Potrava morčat by měla být pestrá. Hlavní složkou je seno a pitná voda. Dále čerstvá kořenová, listová i plodová zelenina. Nevhodná je zelenina cibulová. V menším množství a méně často mohou dostat i ovoce. Čerstvá tráva je také pochoutka, zejména lupení z pampelišek a květy sedmikrásek. Morčata jsou hlodavci, proto si musí stále obrušovat zuby. K ohlodávání nejlépe poslouží větvičky ovocných dřevin. Pro morčata ani pro křečky není vhodné zrní, slunečnice nebo ořechy. Jsou pro ně příliš syté a nezdravé. Balík sena Sedmikráska Pampeliška

7 Podobně jako morčata se chovají křečci a králíčci. Pro zdraví všech je důležitá čistota. Proto jim pravidelně měníme podestýlku za čerstvou. Vodu dáváme do napáječky. V misce se snadno ušpiní nebo vyleje. Vše potřebné pro chov se kupuje v obchodech nazvaných „ Zverimex“. obr. 7 obr. 8 obr. 9

8 1. Co si musíš připravit pro chov morčete, křečka nebo králíčka? 2. Jaký druh potravy jim nabídneš? 3. Proč lidé chovají tato zvířátka? Co myslíš ? Máš nějakého domácího mazlíčka? Jak o něho pečuješ? Vypravuj. a) Vlastní pokoj a WC. b) Klec s plným dnem a podestýlku. c) Napáječku a domeček. d) Akvárium s mořskou vodou. a) Seno, vodu a ovoce. b) Vodu, seno a čerstvou zeleninu. c) Zrní, semínka slunečnic a ořechy. d) Větvičky na ohlodávání.

9  Obrázek č. 1 - Wikimedia Commons http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mor%C4%8De.jpgWikimedia Commonshttp://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mor%C4%8De.jpg  Obrázek č. 2 - KARSTEDT, Petra. Wikimedia Commons [online]. [cit. 14.11.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Wildmeerschweinchen-06.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Wildmeerschweinchen-06.jpg  Obrázek č. 3 - SANDOS. Wikimedia Commons [online]. [cit. 14.11.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Two_adult_Guinea_Pigs_%28Cavia_porcellus%29.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Two_adult_Guinea_Pigs_%28Cavia_porcellus%29  Obrázek č. 4 - http://www.4yougratis.cz/bylinky/prehled_bylinek/sedmikraska_chudobka.htmhttp://www.4yougratis.cz/bylinky/prehled_bylinek/sedmikraska_chudobka.htm  Obrázek č. 5 - KÖHLE, Franz Eugen. Wikimedia Commons [online]. [cit. 16.11.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Taraxacum_officinale_- _K%C3%B6hler%E2%80%93s_Medizinal-Pflanzen-135.jpghttp://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Taraxacum_officinale_- _K%C3%B6hler%E2%80%93s_Medizinal-Pflanzen-135.jpg  Obrázek č. 6 – foto archiv autorky  Obrázek č. 7 - ALGIRDAS. Wikimedia Commons [online]. [cit. 14.11.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Musu_grauzikas1_resize.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Musu_grauzikas1_resize.jpg  Obrázek č. 8 - TETRAHYDROCANNABINOL. Wikimedia Commons [online]. [cit. 14.11.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Peach_2.jpghttp://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Peach_2.jpg  Obrázek č. 9 - GILBERTE. Wikimedia Commons [online]. [cit. 14.11.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ro_pool_gilberte.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ro_pool_gilberte.jpg


Stáhnout ppt " Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: říjen 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1_PRV1,2_23."

Podobné prezentace


Reklamy Google