Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Úloha 1 Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 David Holoubek 2014 Dotykový senzor na vstupu mikrokontroléru NXT.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Úloha 1 Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 David Holoubek 2014 Dotykový senzor na vstupu mikrokontroléru NXT."— Transkript prezentace:

1 Úloha 1 Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014 Dotykový senzor na vstupu mikrokontroléru NXT

2 Zadání úlohy Zařízení, které bude zobrazovat logickou úroveň obvodu při sepnutí a rozepnutí dotykového senzoru. Stav úrovně bude zobrazovat mikrokontroler na svém displeji hodnotami 0 a 1. Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

3 Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014 Mikrokontroler propojíme s počítačem Na počítači otevřeme vývojový software Sestavte algoritmus dle zadání Nahrajte program do mikrokontroleru Postup

4 Vstupní zařízení: dotykový senzor Výstupní zařízení: mikrokontroler s displejem Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014 Součásti pro úlohu

5 Algoritmus Algoritmus bude pracovat tak, že na displeji mikrokontroleru bude zobrazena hodnota úrovně signálu, kterou senzor měří. V tomto případě 0 nebo 1, dle toho, zda je tlačítko dotykového senzoru sepnuto či nikoliv Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

6 Spustíme vývojové prostředí LEGO MINDSTORMS Education NXT Programming V záložce File vybereme možnost New a vytvoříme nový projekt Postup realizace - Program Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

7 V pravé části programu se nachází nástrojová lišta s programovými komponenty Nástrojová lišta obsahuje tři záložky, zvolíme prostřední – Kompletní zobrazení Postup realizace - Program Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

8 Flow Loop Smyčka je část kódu, který se opakuje, pokud je splněna podmínka Smyčka se nachází v záložce Flow pod tlačítkem s názvem Loop Seznámení s prvkem Smyčka Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

9 Klikneme-li levým tlačítkem myši na programovatelný prvek, vyvoláme nabídku vlastností Control – Nastaví podmínku, kdy se má smyčka opakovat  Forever – Běží do nekonečna  Sensor – Běží pokud je na určitém sensoru daná hodnota  Time – Běží po určitý čas  Count – Běží po určitý počet opakování  Logic – Běží pokud má proměnná danou hodnotu Seznámení s prvkem Vlastnosti smyčky Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

10 Flow Loop Pro čtení dat ze senzoru opakovaně použijeme smyčku Z panelu nástrojů vložíme komponent Smyčka do vlákna programu Postup realizace - Program Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

11 Sensor Touch Senzorový prvek umožnuje číst data ze sensoru Sensor dotyku se nachází v záložce Sensor pod tlačítkem s názvem Touch Sensor Seznámení s prvkem Sensor - Tlačítko Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

12 SensorTouch Vložíme dotykový senzor do smyčky Postup realizace - Program Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

13 Klikneme na něj levým tlačítkem a nastavíme: 1.Nastavíme port, na kterém se nachází senzor 2.Nastavíme druh akce: Pressed – Po stisknutí Postup realizace - Program Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

14 Chceme-li zobrazovat hodnotu, kterou přečteme ze senzoru, použijeme prvek Display Tento prvek se nachází v záložce Action pod tlačítkem s názvem Display Seznámení s prvkem ActionDisplay Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

15 Klikneme levým tlačítkem myši na programovatelný prvek a vyvoláme nabídku vlastností Action – Text – Nastaví display pro zobrazování textu Clear – Nastaví, zda se má celá obrazovka překreslit Text – Nastaví text, který se má zobrazit Position – Nastaví pozici textu Seznámení s prvkem Vlastnosti Display Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

16 ActionDisplay Vložíme display do vlákna programu, do smyčky, za komponentu dotykového senzoru Postup realizace - Program Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

17 Klikneme na něj levým tlačítkem a nastavíme: 1.Nastavíme Action na Text 2.Zaškrtneme možnost Clear 3.Vymažeme textové pole 4.Zvolíme Line 1 Postup realizace - Program Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

18 Každý prvek má panel proměnných hodnot, ten zobrazíme levým kliknutím na zvýrazněnou plochu Seznámení s proměnnými Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

19 Výstupní port Distace (číslo): Poskytuje hodnotu vzdálenosti, kterou mění senzor Vstupní/Výstupní port Text (text): Nastaví hodnotu, která se bude zobrazovat na displeji Seznámení s proměnnými Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

20 Postup realizace - Program „Přípojné body“ proměnných hodnot můžeme spojovat pomocí kliknutí levým tlačítkem na „Přípojné body“, které chceme spojit. 1.Spojíme výstupní hodnotu senzoru s vstupní hodnotou prvku Screen Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

21 Opakujte postup a přidejte další tlačítko a display za již vložené prvky Postup realizace - Program Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

22 Program je dokončen, už ho stačí jen nahrát tlačítkem PLAY Postup realizace - Program Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

23 Provedeme měření událostí ve svém okolí Výsledky zapíšeme do tabulky Popis výstupu Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014

24 Použité zdroje a literatura Všechna díla jsou z dílny autora. Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014


Stáhnout ppt "Úloha 1 Projekt CZ.1.07/1.1.16/01.0030 David Holoubek 2014 Dotykový senzor na vstupu mikrokontroléru NXT."

Podobné prezentace


Reklamy Google