Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Google Analytics Tomáš Míka internetový marketing alfa a omega Vašeho businessu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Google Analytics Tomáš Míka internetový marketing alfa a omega Vašeho businessu."— Transkript prezentace:

1 Google Analytics Tomáš Míka internetový marketing alfa a omega Vašeho businessu

2 Co jsou Google Analytics? měrící nástroj Vašich webových stránek a mobilních aplikací k vyhodnocení Vašich investic a činností

3 Jaké existují analytické nástroje? Piwik (zdarma) Clicky (zdarma) Google Analytics (zdarma) Omniture (placený - od do Kč / měsíc)

4 Čím neměřit Váš web? Toplist.cz Navrcholu.cz

5 Výhody Google Analytics zdarma neustálé vylepšení nástroje jednoduchý na používání i zprovoznění nejrozšířenější nástroj v oboru obsáhlá poradna

6 Proč využívat Google Analytics? nejde o “hloupé” počítadlo návštěvnosti měření marketingových aktivit (offline i online) správně nastavené GA = nalezení odpovědí na business otázky

7 Základní přehled - metriky návštěvnost průměrná doba návštěvy míra okamžitého opuštění (bounce rate)

8 Základní přehled - návštěvy

9 Základní přehled - uživatelé

10 Základní přehled - Zobrazení

11 Základní přehled - Stránky

12 Základní přehled - Trvání

13 Základní přehled - Opuštění

14 Základní přehled - % nových návštěv

15 Rozhraní Google Analytics https://www.dropbox.com/s/s30 r8f5oxvyjqnx/Screenshot% % png?dl=0

16 Základní přehled - návštěvy Uživatel Session - 30 minut neaktivity, příchod z jiného zdroj, půlnoc Hit - splnění události, přechod na jinou podstránku

17 Základní přehled - návštěvy

18 Základní přehled - míra okamžitého opuštění návštěvník nezaznemaná žádný “hit” nesplnění události, nezaznamenán přechod na jinou stránku Jaká hodnota je hodně nebo málo?

19 Základní přehled - míra okamžitého opuštění

20 Možné příčiny vysoké míry okamžitého opuštění jednostránková webová stránka špatně zvolená vstupní stránka (v PPC kampaních) špatný design a použitelnost webové stránky chyba v měřícím kódu

21 Základní přehled - průměrná délky návštěvy délka počítaná mezi hity problém poslední stránky zkreslení mírou okamžitého opuštění

22 Základní přehled – nové návštěvy

23 Základní rozdíl mezi dimenzí a metrikou Dimenze - charakteristika objektu např. zdroj návštěvnosti, vstupní stránka, typ zařízení Metrika - počet nebo poměr např. návštěvy, míra okamžitého opuštění, tržby

24 Základní rozdíl mezi dimenzí a metrikou

25 Segmentace uživatelů

26 část uživatelů, která splňuje vámi nadefinované podmínky zdroj návštěvnosti chování na stránkách výkon v elektronickém obchodě rozdělení na základní a pokročilé segmenty z vytvořených segmentů je možné vytvořit remarketingové publikum

27 Nejdůležitější přehled - zdroje návštěvnosti

28 Zdroje návštěvnosti - přímá návštěvnost záložka v prohlížeči, přesné zadání adresy, špatně “označkované” kampaně

29 Zdroje návštěvnosti - odkazující návštěvnost

30 Vyhodnocování získaných dat - klíčová slova relevance vstupních stránek množství dotazů přivádějících návštěvnost problém not-provided Akvizice-> Kampaně-> Organická klíčová slova

31 Vyhodnocování získaných dat - zdroje návštěvnosti Z jakých zdrojů chodí uživatelé nejčastěji? Přivádí tyto zdroje kvalitní návštěvnost? Má význam věnovat svůj čas zdrojům, které nic nepřináší? Akvizice->Veškerá návštěvnost->Zdroj/médium

32 Vyhodnocování získaných dat – kampaně Akvizice->Veškerá návštěvnost->Kampaně

33 Kampaně - tagování m_medium=cpc&utm_campaign=vikendove_wellness _pobyty Source – zdroj (Sklik, Adwords) Médium - skupina (cpc,display, ) Kampaň – pro orientaci Nástroj – UTM builder(Google) Akvizice->Veškerá návštěvnost->Kampaně

34 Vyhodnocování získaných dat - obsah Kam lidé na vašich stránkách nejčastěji chodí? Jaké jsou nejčastější vstupní stránky? Odkud Vám lidé nejčastěji utíkají? Chování-> Obsah webu-> Všechny stránky

35 Cíle webových stránek Jaké jsou cíle Vašich webových stránek?

36 Makro a mikro cíle makrocíle - primární cíl webové stránky (tržby, odeslání poptávky) mikrocíle - prokázání zájmu (stažení propagačních materiálů, přihlášení k newsletteru, proklik na Facebook)

37 Elektronický obchod Konverze->Elektronický obchod->Přehled

38 Elektronický obchod vše porovnávejte s náklady pokud znáte marže, využívejte je při výpočtech konverzní poměr - konverze / návštěvnost = X%

39 Cíle - nejčastější typy odeslání poptávky odeslání dotazu registrace uživatele přihlášení k newsletteru Správce->Výběr dat->Cíle

40 Cíle - nastavení Správce->Výběr dat->Cíle

41 Cíle - bez děkovací stránky "_gaq.push(['_trackPageview', ‘odeslani_formulare.html']);" Správce->Výběr dat->Cíle

42 Cíle - nastavení konverzního trychtýře Správce->Výběr dat->Cíle

43 Cíle - konverzního trychtýř

44 Události měření akcí, které nezapříčiní zobrazení nové stránky spuštění videa na stránce měření 404 stránek měření odchozích odkazů ové zprávy, telefony stažení souborů Chování -> Události -> Nejčastější události

45 Události - implementace není zapotřebí v GA cokoliv nastavovat, práce je pouze na programátorovi ga('send', 'event', 'kategorie', 'akce', ‘štítek'); ga('send', 'event', 'Videa', 'Play', ‘URL adresa');

46 Asistované konverze Naivní představa: člověk přijde z bannerové kampaně nakoupí, konverze se připíše k bannerové kampani Konverze-> Vícekanálové cesty-> Nejčastější konverzní trasy

47 Asistované konverze 277 z 597 objednávek (46%)

48 Asistované konverze

49 Založení Google Analytics https://www.google.com/analytics/

50 Struktura účtu Google účet úroveň účtu - 1 klient úroveň účtu - 1 web úroveň výběru dat - 1 výběr

51 Struktura účtu

52 Nastavení Google Analytics

53 Vložení měrícího kódu (function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', ' UA-49xxx69-3 ', 'auto'); ga('send', 'pageview'); Správce -> Služba -> Údaje o měření -> Měrící kód

54 Jak kód na stránky vkládat? na každou podstránku webu před ukončující značku

55 Co lze vše nastavit na úrovni účtu? Správa uživatelů - nasdílení účtu Vašim kolegům, agentůrám Filtry - vyloučení IP adres zaměstnaců, agentury

56 Co lze vše nastavit na úrovni služby? inzertní funkce a demografická data propojení s Google Webmaster Tools propojení s Google Adwords nebo Adsense nastavení remarketingových publik

57 Co lze vše nastavit na úrovni výběru dat? nastavení měny, země nastavení cílů webové stránky měření výkonu elektronického obchodu možnost napojení na interní vyhledávání

58 Principy webové analytiky Absolutní čísla - porovnávejte! předchozí měsíce stejný měsíc v minulém roce trend růstu/poklesu “Co nejde změřit, nelze ani zlepšit.”

59 Principy webové analytiky kontext metriky statistická významnost dat jiný nástroj = jiná metodika měření Co je zapotřebí si uvědomit?

60 Základní otázka“proč”? Proč vzrostla/klesla návštěvnost? Proč mi tento zdroj přivádí kvalitnější návštěvnost? Investuji finance do správných zdrojů? Proč lidé odcházejí z této stránky?

61 Užitečné využití Google Analytics Vlastní upozornění - zasílané na pokles tržeb/návštěvnosti nárůst/pokles míry okamžitého opuštění došlý kredit na PPC systémech

62 Děkuji za pozornost! Přejděme k dotazům a praktické části. Tomáš Míka internetový marketing


Stáhnout ppt "Google Analytics Tomáš Míka internetový marketing alfa a omega Vašeho businessu."

Podobné prezentace


Reklamy Google