Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Allegro Group CZ: Jak si založit vlastní e-shop I. Tomáš Nohál, NetDirect s.r.o.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Allegro Group CZ: Jak si založit vlastní e-shop I. Tomáš Nohál, NetDirect s.r.o."— Transkript prezentace:

1 Allegro Group CZ: Jak si založit vlastní e-shop I. Tomáš Nohál, NetDirect s.r.o.

2 Jak rozvíjet svůj vlastní Eshop Jaké možnosti pro zřízení eshopu na trhu máte Drop Shipping – ideální řešení pro studenty Fastcentrik – výhody produktu pro studenty FastCentrik – představení produktu Co udělat před tím, než založím eshop (analýza trhu) Jak postavit eshop Co dělat před spuštěním a co po spuštění eshopu Podpora eshopu pomocí online marketingu Důležitost Google Analyticsu Ebrigádníci

3 Open Source systémy, modulové řešení, Eshopy na míru Prodej vlastních výrobků a služeb (prodej koncovému zákazníku) Přímý prodej výrobků a služeb, B2C (nákup od dodavatele, prodej koncovému zákazníku) Prodej dalším obchodníkům (B2B) Prodej přes aukční portál Aukro rovnou s Eshopu (Aukro konektor) Drop Shipping (prodej koncovému zákazníku bez kontaktu se zbožím) DÁVEJTE SI POZOR NA: Pozor na vztahy s dodavateli a jejich spolehlivost v dodání zboží, mějte jich více v záloze Pozor na obchodní podmínky, objednávka bývá většinou závazná pro obě strany Pozor na informace a ceny, které uvádíte na E-shopu Nepřevzatou zásilku můžete zákazníku opětovně posílat, nebo jej žádat o úhradu nákladů Zákazník může zboží do 14 dnů vrátit, bez udání důvodů (nevracejte celou částku) Možnosti pro zřízení eshopu

4 Drop Shipping Jedná se tedy o obchodní prodej s tím rozdílem, že e-shop jako takový nepřichází do kontaktu s prodávaným zbožím, objednávky jen získává, ale nevyřizuje. Dodavatel poskytne e-shopu XML feed, který automaticky přenáší aktuální katalog celého zboží se skladovou dostupností, názvy, popiskem zboží a dalšími příznaky. Internetový obchod a dodavatel jsou propojeni.e-shopu Pokud zákazník nakoupí, zašle se objednávka dodavateli. E-shop od dodavatele objedná zboží za velkoobchodní cenu. Dodavatel, expeduje balík s kontaktními údaji e-shopu k zákazníkovi. Existují různé modely spolupráce.

5 Různé způsoby spolupráce (záleží na domluvě) 1) Vše jde na Dodavatele, ten vyplácí provize (obdobnost Affiliate) Přijatou objednávku zákazník hradí přímo dodavateli zboží a dodavatel ji také kompletně vyřídí svým jménem a ze svého skladu. Tato metoda obchodování s sebou nese samozřejmě nezanedbatelné přínosy, ale také konkrétní rizika. E-shop neřeší nic, jen přijímá provize. 2) Objednávka jde na dodavatele ale platba za zboží přes eshop Přijatou objednávku zákazník hradí provozovateli eshopu. E-shop od dodavatele nakoupí za velkoobchodní cenu. Dodavatel po obdržení platby za zboží, expeduje balík s kontaktními údaji e- shopu k zákazníkovi pod hlavičkou eshopu. E-shop řeší jak reklamace, tak nevyzvednuté zboží. Dohoda mezi dodavatelem a E-shopem může být individuální (platby, reklamace). 3) Vše včetně objednávek jde přes eshop (obdobnost klasického modulu nákup/prodej) Klasický model, kdy eshop vyřizuje vše, včetně dodání zboží. Zboží tedy jde reálně přes eshop. Pravidla však mohou být individuální, tudiž jiná od klasického „nákup/prodej“.

6 Drop Shipping pro provozovatele Výhody Nepotřebujete pro rozjetí eshopu investice na provoz zázemí Nemusíte řešit balení zboží, zásilky, nákup produktů a podobně Nepotřebujete vlastní sklad Databáze Vašeho eshopu je plněná automatická z databáze dodavatele Garance za zboží drží a řeší dodavatel, eliminujete rizika Mnohdy dodavatel také vyřizuje veškeré reklamace Nevyzvednuté zboží se obvykle vrací k dodavateli, ten Vám přeposílá zpět peníze Získáte provize z prodeje Nevýhody Nekorektní dodavatel může přetahovat Vámi získané zákazníky k sobě Sortiment a prodejní ceny určuje dodavatel Vznikají duplicity u produktů, které je potřeba řešit (toto může být i velká výhoda)

7 Jak s Drop shippingem začít? Zřiďte si systém, který umí napojení na dodavatele (například Fastcentrik) S dodavatelem byste měli mít smlouvu, která ošetřuje právo používat data dodavatele po dobu spolupráce, povinnost dodavatele vykrývat „vaše“ objednávky a hradit provize. Upravíte obsah, abyste odstranili duplicity a můžete eshop rozjet

8 Zámky se používají proto, aby importy nepřepisovaly ručně generovaná data. Data se ručně generují proto, abychom odstranili duplicity. Řešení duplicit – zámky u systému Fastcentrik

9 Optimalizujte SEO titulky, SEO popisky, SEO klíčová slova a POPIS Popis plněný importem. Řešení duplicit - zámky

10 Optimalizujte jednotlivé produkty, stačí pouze určitý výběr Popis plněný importem. Řešení duplicit - zámky

11 Fastcentrik – výhody pro studenty

12 Verzovaný e-shop do 24 hodin … je speciální verzí systému ShopCentrik, na kterém běží více než 700 e-shopů typu B2C i B2B Fastcentrik – představení produktu

13 Vlastnosti Derivát systému ShopCentrik členěný na verze: Gold, Silver a Bronze Obohacen o specifické funkčnosti - designer vzhledu, škála nastavení Instalační produkt, zprovoznění do 24 hodin - rychlý prodejní kanál Měsíční pronájem - (licence, hosting, aktualizace) - nízké náklady Video-manuály, bezplatná linka, bezplatná školení a workshopy Off line propojení s ekonomickými systémy na bázi XML imp./exp. Garance přechodu na FC OPEN a ShopCentrik - data, URL adresy Technologie.NET 3.5, MS SQL 2008, Windows 2008 Server - 64 bit

14 FastCentrik - vlastnosti verzí

15

16 Přehledná administrace

17 Přehledný HelpDesk systém pro klienty

18 Průzkum trhu, zjištění díry v trhu, potenciál Analýza klíčových slov, zjištění návštěvnosti Stanovení marketingové i prodejní strategie, určit si cíle a cestu kterou se k nim vydáme Zajištění dodavatelů (zboží, Eshopu, zjištění způsobu reklamací) Zajištění prostor a lidí pro balení zboží (pokud nemáme Drop Shipping, pozor na Vánoce) Smlouvy (eshop, dodavatel, podpora, reklamní plochy, popřípadě ek. systém, atd.) Co udělat před založením eshopu

19 Vývojová verze je důležitá, nic neřešte rovnou na ostré doméně Spuštění Eshopu (naprogramování, napojení, koupě, atd.) Struktura Eshopu (nejdůležitější základ, neměla by se po spuštění už dále měnit) Vzhled (rozložení Eshopu, barevnost, vzhled písma, grafika, ikony, logo, atd.) Naplnění daty (XML feed, ruční založení zboží, fotografie, návaznost na další produkty) Správné nastavení Eshopu ( y, systém, dodání, kupóny, zobrazení zboží, filtry, atd.) Nastavení dopravy a plateb (vzájemná návaznost, doprava zdarma, dodatečné informace) Obchodní podmínky, kontaktní informace, pobočky, odběrná místa, sídlo, atd. Prodejní argumenty, důvody proč nakoupit u vás, informace o tom co prodáváte, kupóny Textový obsah webu (popisky kategorií, popisky produktů, články, rady k nákupu) SEO (titulky, H nadpisy, Description, četnost slov, hypertextové odkazy, články) Řešení duplicit (pokud máte) Koupě domény, kontrola Eshopu, příprava na spuštění Jak postavit eshop, před spuštěním ostré verze

20 Nastavení DNS (domény) Kontrola průchodnosti eshiopu (Xenu, Web Developer Toolbar, atd.) Přidání Eshopu do vyhledávačů pro rychlejší indexaci Vytvoření Google Analytics profilu, vložení kódu vč. Ecommerce, správné nastavení Google Webmasters Tools (napojení na systém pro zrychlení indexace, sledování chyb) Přidání Eshopu do porovnávačů zboží (XML feedy, vytvoření profilů) Základní Linkbuilding (registrace do DMOZ.cz, Firmy,cz, katalogy, PR články, portály, blogy) Facebook (založení profilu, propojení s Eshopem) Aukro (aukro konektor, popřípadě vlastní účet pro řešení nevyzvednutého zboží a podobně) Vytvoření PPC kampaní (pokud chcete řešit placenou reklamu) Systém pro sledování pozic klíčových slov, zpětné odkazy, indexace stránek, atd. Optimalizace webu pro vyhledávače (vylepšení aktuálních pozic) Sledování chování zákazníků a prodejnost zboží, reagovat, vytvářet akce, atd. Řešení online marketingu obecně Co udělat po spuštění eshopu

21 WEB Newslettery Mikrostránky, blogy PPC SEO, Linkbuilding, Copywriting Statistiky, Google Analytics Provizní systémy, Affiliate sociální sítě soutěže Podpora eshopu pomocí online marketingu

22 Důležitost Google Analyticsu

23 Proč Google Analytics? V ČR přes 90% e-shopů využívá Google Analytics. Ve světě má Google Analytics pokrytí přes 50%. Nástroj, který je zdarma. Implementace je snadná! Pokrývá značné procento potřeb e-shopů – intuitivní a má mnoho jazykových mutací. V ČR využívá více možností GA pouze velmi malé procento uživatelů.

24 Co vše zvládne Google Analytics? desítky základních reportů, vlastní reporty srovnávání s minulostí, jinými stránkami cíle a „tunely“ (průchodnost nákupním košíkem) interní vyhledávání, mobilní vyhledávání sledování kampaní a propojení s Adwords Segmentace, sledování různých skupin eCommerce, sledování co Vám vydělá API napojení (propojení na vlastní reporty) Spousty dalších užitečných informací

25 Nastavení Google Analytics Nastavení může provést pouze uživatel s administrátorskými právy. Nastavení je nutné provést zvlášť pro každý profil. Nastavení se neprojeví zpětně, ale vždy až od data nastavení. Co je důležité v Google Analytics nastavit? Práva uživatelů Časové pásmo Nastavení elektronického obchodu a interní vyhledávání Založení cílů (minimálně objednávkový proces, včetně cesty) Filtry Propojení s Webmasters Tools, popřípadě s AdWords

26 Nastavení Google Analytics Standardní sledovací kód neumí rozeznat všechny vyhledávače Problémy: regionální, zbožové nebo jinak oborově specializované vyhledávače. Využít upravený sledovací kód načítaný externě, asynchronní kód Umístit kód před HTML tag Využít sledování události (na co zákazník klikl, přes co přejel myší) Google API přes které lze přenášet data libovolně jinam

27 Nastavení GA Nastavení webu + propojení s nástroji pro webmastery Měřící kód + kampaně AdWords Profily (nastavení, filtry, uživatelé, cíle, Aktiva)

28 Vlastní přehledy Můžete si nastavit vlastní přehledy, jen údaje, které Vás skutečně zajímají

29 Standardní přehledy Přehledy připraveny Googlem, zde naleznete vše co potřebujete, k některým údajům se však musíte složitě proklikat Lze rozdělovat pomocí pokročilých segmentů

30 Domovská stránka Sledování návštěvníků v reálném čase Události (automatická a vlastní upozornění) Vlastní panely

31 Cílové publikum Přehled návštěvníků Demografické údaje (vizualizace na mapě) Chování (noví versus vracející se) Technologie Sociální sítě - novinka Mobily Tok návštěvníků - novinka

32 Inzerce Sledování AdWords kampaní (musí být propojeno, pozor na UTM) Sledování prokliků, pozic, plnění cílů, efektivity

33 Zdroje návštěvnosti Přehledy, veškeré zdroje provozu Vyhledávání, Kampaně, Optimalizace pro vyhledávače

34 Obsah webu Přehled (zobrazení v % jak jsou konkrétní stránky využívané) Stránky, vstupní stránky, odchozí Rychlost webu (stránky, prohlížeče, verze prohlížečů, atd.) - novinka Site Search (vyhledávací dotazy) – musí být správně nastaveno Události - musí se nastavit zvlášť ve zdrojovém kódu (kliky na bannery) AdSense Analýza na stránce

35 Konverze Cíle – přehled, obracená cesta k cíli, vizualizace, tok k cíli (novinka) Elektronický obchod (přehledy, výkon konkrétních produktů, konkrétní transakce, dny do objednání) Cesty z více kanály (přehled, asistované konverze, konverzní trasy) - novinka

36 E-brigadnici Snadný přivýdělek Získání certifikátů Klienti vás budou kontaktovat sami Sami si určujete svůj čas a cenu Neustálé vzdělávání V květnu jsme ve Zlíně !!!

37 Děkuji za pozornost.


Stáhnout ppt "Allegro Group CZ: Jak si založit vlastní e-shop I. Tomáš Nohál, NetDirect s.r.o."

Podobné prezentace


Reklamy Google