Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Fakulta strojního inženýrství 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Úvod Miroslav Kolman Mazání otevřených ozubených převodů Vypracoval: Miroslav Kolman Zdroj: [1]

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Fakulta strojního inženýrství 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Úvod Miroslav Kolman Mazání otevřených ozubených převodů Vypracoval: Miroslav Kolman Zdroj: [1]"— Transkript prezentace:

1 Fakulta strojního inženýrství 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Úvod Miroslav Kolman Mazání otevřených ozubených převodů Vypracoval: Miroslav Kolman Zdroj: [1]

2 Fakulta strojního inženýrství 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Mazání otevřených ozubených převodů: Miroslav Kolman Obsah: Úvod Problém: Mazání otevřených ozubených převodů Typy maziv Asfaltická versus Semifluidní maziva Metody nanášení maziva – rozdělení dle druhu maziva Metody nanášení maziva – rozdělení dle způsobu nanášení

3 Fakulta strojního inženýrství 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Mazání otevřených ozubených převodů: Miroslav Kolman Úvod: Otevřené ozubené mechanizmy: Použití převážně v důlním průmyslu Pomaloběžné stroje Přenos enormních kroutících momentů Práce v agresivním prostředí

4 Fakulta strojního inženýrství 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Mazání otevřených ozubených převodů: Miroslav Kolman Problém: Mazání otevřených ozubených převodů: Nalezení rovnováhy mezi: - Adhezivními vlastnostmi - Kohezivními vlastnostmi

5 Fakulta strojního inženýrství 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Mazání otevřených ozubených převodů: Miroslav Kolman Typy maziv: Asfaltická Ředěná asfaltická Semifluidní Ředěná semifluidní Gelová – polymerně tužená 1

6 Fakulta strojního inženýrství 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Mazání otevřených ozubených převodů: Miroslav Kolman Asfaltická versus Semifluidní maziva: 1 VýhodyNevýhody: Asfaltická: Semifluidní: Vysoká viskozita Vysoká adhezivita Šetrnost k životnímu prostředí Víceúčelovost Snadnost obsluhy Jednoduchost nanášení Ztráta viskozity při vyšších teplotách Vhodné pouze pro malé rychlosti kol Vyšší pořizovací náklady

7 Fakulta strojního inženýrství 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Mazání otevřených ozubených převodů: Miroslav Kolman Metody nanášení maziva – rozdělení dle druhu maziva: 1 1.Nanášení ředěných maziv 2.Nanášení tukových maziv 3.Nanášení syntetických maziv Nanášení ředěných maziv [2] Nanášení tukových maziv [2] Nanášení syntetických maziv [2]

8 Fakulta strojního inženýrství 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Mazání otevřených ozubených převodů: Miroslav Kolman Metody nanášení maziva – rozdělení dle způsobu nanášení: 1 1.Plynulý postřik 2.Rozstřik z jímky 3.Ponoření vloženého ozubeného kola 4.Přerušovaný postřik

9 Fakulta strojního inženýrství 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Mazání otevřených ozubených převodů: Miroslav Kolman Zdroje: 1 [1] Fuchs Lubritech, Open gear lubrication, [online], [cit. 2006-02-18], dostupné z: [2] FFE Minerals, Open gear spray systems, online], [cit. 2006-03-08], dostupné z:


Stáhnout ppt "Fakulta strojního inženýrství 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Úvod Miroslav Kolman Mazání otevřených ozubených převodů Vypracoval: Miroslav Kolman Zdroj: [1]"

Podobné prezentace


Reklamy Google