Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PISA 2012 Matematická gramotnost patnáctiletých žáků Hlavní zjištění PISA 2012 Členské země OECD, ostatní účastníci Rudolf Adamíček, Zuzana Bürgerová,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PISA 2012 Matematická gramotnost patnáctiletých žáků Hlavní zjištění PISA 2012 Členské země OECD, ostatní účastníci Rudolf Adamíček, Zuzana Bürgerová,"— Transkript prezentace:

1 PISA 2012 Matematická gramotnost patnáctiletých žáků Hlavní zjištění PISA 2012 Členské země OECD, ostatní účastníci Rudolf Adamíček, Zuzana Bürgerová, Simona Kůzlová a Dagmar Kašková

2 Úvod: PISA – Projekt Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj. Hlavní cíl projektu Zjištění projektu PISA V roce 2012 bylo šetření PISA zaměřeno na oblast matematické gramotnosti žáků. Hlavní kapitoly 2

3 1.Projekt PISA a matematická gramotnost Cykly projektu PISA Testování žáků probíhá v tříletých cyklech. Obr 1.1 Přehled uskutečněných cyklů projektu PISA RokHlavní testovací oblastPočet zemí Počet škol v ČR Počet žáků v ČR 2000Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Přírodovědná gramotnost Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost

4 PISA 2012 Prezentace výsledků Výsledky žáků jednotlivých zemí jsou prezentovány dvěma způsoby: pomocí skórů pomocí úrovní způsobilostí 4

5 Matematická gramotnost a koncepce šetření PISA 2012 Pro účely šetření PISA 2012 je matematická gramotnost definována jako schopnost: formulovat, používat, interpretovat matematiku v různých kontextech. Koncepční rámec PISA 2012 je zpracován pro všechny testové oblasti 5

6 Matematické postupy Výsledky šetření - prezentovány prostřednictvím matematických postupů: o formulovat situace matematicky; o používat matematické pojmy, fakta, postupy a uvažování; o interpretovat, aplikovat a hodnotit matematické výsledky. Matematický obsah – vychází z širokého spektra matematických jevů a zároveň reflektuje hlavní témata školního kurikula. Kontexty – schopnost jedince řešit úlohy v reálném světě. 6

7 2. Celkové výsledky žáků v matematické, čtenářské a přírodovědné gramotnosti v roce 2013 Matematická gramotnost - Obr 2.1 Čtenářská gramotnost - Obr 2.2 Přírodovědná gramotnost - Obr 2.3 7

8 Změny ve výsledcích zemí mezi roky 2003 a 2012 pokles výsledků žáků z ČR od roku 2003 vliv pohlaví na výsledky žáků výsledky jednotlivých oblastí (viz. tabulky) 8

9 3. Výsledky žáků podle typu škol v České republice Matematická gramotnost 9

10 4. Výsledky žáků podle typu škol v České republice Přírodovědná gramotnost Čtenářská gramotnost 10 Čtenářská gramotnost Průměrný výsledek Základní školy Víceleté gymnázia Čtyřletá gymnázia SOŠ, SOU s maturitou SOU a SOU bez maturity Speciální školy Česká republika

11 5. PISA – Výsledky žáků 9. ročníku v krajích České republiky matematická gramotnost porovnání 11

12 Děkujeme za pozornost HLAVNÍ ZJIŠTĚNÍ PISA 2012 MATEMATICKÁ GRAMOTNOST PATNÁCTILETÝCH ŽÁKŮ. Zpracovali: Rudolf Adamíček, Zuzana Bürgerová, Dagmar Kašková, Simona Kůzlová 12


Stáhnout ppt "PISA 2012 Matematická gramotnost patnáctiletých žáků Hlavní zjištění PISA 2012 Členské země OECD, ostatní účastníci Rudolf Adamíček, Zuzana Bürgerová,"

Podobné prezentace


Reklamy Google