Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Presentace Univerzitního centra pokročilých technologií Kladno - ČVUT v Praze, ČZU Praha-Suchdol a VŠCHT 17. 6. 2008 - 1M6840770002Str. 1 Jan Macek, ČVUT.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Presentace Univerzitního centra pokročilých technologií Kladno - ČVUT v Praze, ČZU Praha-Suchdol a VŠCHT 17. 6. 2008 - 1M6840770002Str. 1 Jan Macek, ČVUT."— Transkript prezentace:

1 Presentace Univerzitního centra pokročilých technologií Kladno - ČVUT v Praze, ČZU Praha-Suchdol a VŠCHT M Str. 1 Jan Macek, ČVUT v Praze Efektivní využití energie ve vozidlech (32% nyní) – cesty a synergie Nová syntetická paliva: obnovitelné zdroje, akumulace jaderné a tepelné energie Nové pohonné jednotky (pokročilé spalovací motory – spalování, snížení ztrát, přeplňování – 15% na spotřebě, snížení hmotnosti – 5%, palivové články – 30%, hybridy – 25%) při dodržení emisních limitů škodlivin a zlepšení dynamiky a aktivní bezepčnosti Nové a efektivně využité materiály (snížení hmotnosti - 20% na spotřebě při zachování pasivní bezpečnosti a pohodlí) Aplikace multifunkčních materiálů a inteligentního řízení – 10-20% na spotřebě při zlepšení aktivní bezpečnosti. Vozidlové motory pro distribuovanou energetiku – nízké ceny sériově vyráběných jednotek na alternativní paliva s vysokou účinností.

2 Presentace Univerzitního centra pokročilých technologií Kladno - ČVUT v Praze, ČZU Praha-Suchdol a VŠCHT M Str. 2 Jan Macek, ČVUT v Praze Záměr na náplň vozidové části Efektivního využití energie  koncepce pohonových i nosných částí vozidel a spalovací motory, a to včetně systémů řízení a využití elektrických pohonů,  jejich podrobnou optimalizaci, nutnou pro posouzení inovačního potenciálu vybrané koncepce;  prostředky simulace na základě kalibrovaných modelů (algoritmy, databáze), prostředků experimentálního výzkumu a vyhodnocení jeho výsledků inverzními algoritmy );  algoritmy, procesy a elektronický hardware automatického řízení vozidel jako celku i jejich subsystémů – motorů, pohonových řetězců a podvozků založený na prediktivní regulaci a na optimalizaci, včetně distribuovaných systémů automobilové elektroniky. 5 integrovaných projektů EU FP 6 a FP 7, TANDEM, IMPULS, GA ČR,.... Spolupráce Škoda Auto, TEDOM, ČZ Strakonice, PBS Velká Bíteš, Ricardo Prague, Porsche Engineering Services Mercedes Benz technology Bohemia,... Zahraničí VW AG, Daimler AG, Renault, Ford, Gamma Technologies,...

3 Presentace Univerzitního centra pokročilých technologií Kladno - ČVUT v Praze, ČZU Praha-Suchdol a VŠCHT M Str. 3 Jan Macek, ČVUT v Praze Snižování ztrát dle paliva a pohonu – přeplňování, optimalizace spalování, optimalizace využití výkonu, zavádění nových koncepcí Účinnost hnacího ústrojí - ČVUT 2007 benzinnafta motor- vodík – pal. čl.

4 Presentace Univerzitního centra pokročilých technologií Kladno - ČVUT v Praze, ČZU Praha-Suchdol a VŠCHT M Str. 4 Jan Macek, ČVUT v Praze

5 Presentace Univerzitního centra pokročilých technologií Kladno - ČVUT v Praze, ČZU Praha-Suchdol a VŠCHT M Str. 5 Jan Macek, ČVUT v Praze Firmy, které již projevily zájem Velcí výrobci motorů a příslušenství Škoda Auto, a.s. (spolupráce s VW AG Výzkum) TEDOM s.r.o. divize MOTORY ČZ Strakonice a.s., divize Turbo PBS Turbo s.r.o. Velká Bíteš Honeywell Turbo Technologies Brno spol. s r.o. Motorpal a.s. Jihlava STAVUS a.s., Příbram Výzkumné a servisní organizace Ricardo Prague s.r.o. Mercedes Benz technology Bohemia s.r.o. Porsche Engineering Services Praha s.r.o. Volke Mladá Boleslav a.s. SWELL spol. s r.o., Hořice Aicta Design Works s.r.o.

6 Presentace Univerzitního centra pokročilých technologií Kladno - ČVUT v Praze, ČZU Praha-Suchdol a VŠCHT M Str. 6 Jan Macek, ČVUT v Praze 1. NICE - New Integrated Combustion System for Future Car Engines - variabilní motor s využitím mechatronických prvků v tvorbě směsi i řízení naplnění válce, kombinace spalování SI/HCCI (CAI), CI/HCLI/HPLI – vstřikování, tvorba paprsku paliva, přeplňování, EGR, přechodové režimy (nekonvenční přeplňování, řízení teploty plynů i dílů, EGR), extrapolace výsledků z jednoválcového motoru. 2.GREEN Heavy Duty Engine - využití CNG a jeho derivátů Výzkum vlivu složení plynu na vysoce účinné motory, MN a skutečná odolnost proti klepání. 3.Roads2HyCOM – mapování výzkumných a výrobních činností ve Střední Evropě, hledání a překlenování mezer ve vodíkové ekonomice, rozšiřování výsledků, zodpovědnost za zpracování úprav inženýrského studijního plánu. 4.InGAS - Integrated Gas Engine – využití plynných paliv pro budoucí vozidlové motory – Koordinace FIAT, E.On-Ruhrgas, Gaz de France ad. 5.Dalších 5 projektů v hodnocení. Členství EARPA (European Automotive Research Partners Association) a ERTRAC (European Road Transport Advisory Committee, technologická platforma). Účast na aktivitách EUCAR (European Cooperation in Automotive Research, složka ACEA). Mezinárodní spolupráce Centra

7 Presentace Univerzitního centra pokročilých technologií Kladno - ČVUT v Praze, ČZU Praha-Suchdol a VŠCHT M Str. 7 Jan Macek, ČVUT v Praze Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka Moderní hnací jednotka a vozidlo je výsledek integrovaného výzkumu - JBRC Bezpečnost provozu  aktivní  pasivní vnější  pasivní vnitřní Subjektivní užitná hodnota  prodejnost  výkon – dynamika jízdy  pohodlí  pověst vozidla Trvalá udržitelnost provozu  využití paliva well-to-wheels –to-payload  emise well-to-payload  ovlivnění okolí výrobou a likvidací vozidel Ekonomika provozu  druh a cena paliva  účinnost motoru  účinnost převodu/přenosu  řízení jízdních režimů  jízdní odpory  rekuperace jízdních ztrát (hybridizace)  údržba a opravy, životnost dílů integrované řízení vozidla z hlediska stability a dynamiky integrované řízení pohonového řetězce z hlediska energie a emisí

8 Presentace Univerzitního centra pokročilých technologií Kladno - ČVUT v Praze, ČZU Praha-Suchdol a VŠCHT M Str. 8 Jan Macek, ČVUT v Praze Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka Moderní hnací jednotka a vozidlo je výsledek integrovaného výzkumu - JBRC Bezpečnost provozu  aktivní  pasivní vnější  pasivní vnitřní Subjektivní užitná hodnota  prodejnost  výkon – dynamika jízdy  pohodlí  pověst vozidla Trvalá udržitelnost provozu  využití paliva well-to-wheels –to-payload  emise well-to-payload  ovlivnění okolí výrobou a likvidací vozidel Ekonomika provozu  druh a cena paliva  účinnost motoru  účinnost převodu/přenosu  řízení jízdních režimů  jízdní odpory  rekuperace jízdních ztrát (hybridizace)  údržba a opravy, životnost dílů integrované řízení vozidla z hlediska stability a dynamiky integrované řízení pohonového řetězce z hlediska energie a emisí

9 Presentace Univerzitního centra pokročilých technologií Kladno - ČVUT v Praze, ČZU Praha-Suchdol a VŠCHT M Str. 9 Jan Macek, ČVUT v Praze Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka Integrované inženýrství - JBRC Koncepční návrh  znalostní systém  předběžný výpočet  požadavky na nástroje návrhu Parametrický návrh  výzkum prostředků pro simulaci a měření  předběžná parametrická optimalizace celku  výsledná optimalizace s novými díly Experimentální výzkum modelů, dílů i celku  měření na modelech (dynamika, aerodynamika, převody a přenosy)  měření na celém motoru, pohonovém řetězci, vozidle Konstrukce dílů a jejich parametrická optimalizace  díly motoru  příslušenství  převod/přenos výkonu  řízení jízdních režimů a rekuperace jízdních ztrát (hybridizace)  životnost dílů IMEP BMEP Air Excess  Qn =


Stáhnout ppt "Presentace Univerzitního centra pokročilých technologií Kladno - ČVUT v Praze, ČZU Praha-Suchdol a VŠCHT 17. 6. 2008 - 1M6840770002Str. 1 Jan Macek, ČVUT."

Podobné prezentace


Reklamy Google