Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola: Střední.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola: Střední."— Transkript prezentace:

1 Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola: Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Šablona: III/2 Sada: VY_32_INOVACE_Vaz.1.01 Estetika - charakteristika Vytvořeno: Ověřeno: Třída:MZ1 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola: Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Šablona: III/2 Sada: VY_32_INOVACE_Vaz.1.01 Estetika - charakteristika Vytvořeno: Ověřeno: Třída:MZ1

2 Vazačství a aranžování Vzdělávací oblast : Odborné vzdělávání Předmět: Vazačství a aranžování Ročník: 1. Autor: Tůmová Jana Časový rozsah: 1 vyučovací hodina Pomůcky: Dataprojektor, notebook s připojením na internet Klíčová slova: Vazačství, aranžování, estetika Anotace: Materiál je určen pro výuku předmětu květinářství. Vzdělávací oblast : Odborné vzdělávání Předmět: Vazačství a aranžování Ročník: 1. Autor: Tůmová Jana Časový rozsah: 1 vyučovací hodina Pomůcky: Dataprojektor, notebook s připojením na internet Klíčová slova: Vazačství, aranžování, estetika Anotace: Materiál je určen pro výuku předmětu květinářství.

3 Estetika  je vědní obor pojednávající o kráse  nauka se zabývá poznáváním a hodnocením krásy, jako vlastnosti dané každému jevu a předmětu, ať již byl vytvořen přírodou, nebo člověkem  estetika učí, podle jakých zásad má člověk předměty vytvářet, aby odpovídaly obecným požadavkům na krásu

4 Zásady estetiky  na základě pozorování přírodních jevů člověka upoutaly svým vzhledem:  tvarem  barvou  utříděností  zvučností  tyto zásady se staly zákonitostmi, které mají více či méně dlouhou platnost

5 Vazačství a aranžování  výsledkem práce je výrobek, který má odpovídat obecným představám krásy  znalost základních estetických zákonitostí je nevyhnutelná  vazač a aranžér má vytvářet dílo, které je vnitřní citovou náplní nad přírodou

6 Přírodní prvky  používaným květinám ponecháváme jejich původní přirozenou krásu  linii  tvar  barevnost

7 Zákonitosti  aranžér vnáší do svého díla další hodnoty, které v přírodě často chybějí  utříděnost  rytmus  stupňování  rovnováha  vytvoří tak celek neboli kompozici, která odpovídá představě o dokonalé kráse

8 estetika je vědní obor pojednávající o kráse znalost základních estetických zákonitostí je nevyhnutelná Opakování

9 Obrázky

10 Použité zdroje HOMOLA, Vladimír. Vazačství a aranžování květin. Vyd. 1. Ilustrace Otakar Procházka. V Praze: Institut výchovy a vzdělávání Ministerstva zemědělství ČR, 1993, 147 s. ISBN X. BITTNEROVÁ, Marie. Floristika. Děčín - Libverda: Střední škola zahradnická a zemědělská Antonína Emanuela Komerse. ISBN Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání ve všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (foto, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.


Stáhnout ppt "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola: Střední."

Podobné prezentace


Reklamy Google