Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola: Střední.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola: Střední."— Transkript prezentace:

1 Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola: Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Šablona: III/2 Sada: VY_32_INOVACE_Vaz.1.11 Typy a tvary váz Vytvořeno: Ověřeno: Třída:MZ1 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola: Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Šablona: III/2 Sada: VY_32_INOVACE_Vaz.1.11 Typy a tvary váz Vytvořeno: Ověřeno: Třída:MZ1

2 Vazačství a aranžování Vzdělávací oblast : Odborné vzdělávání Předmět: Vazačství a aranžování Ročník: 1. Autor: Tůmová Jana Časový rozsah: 1 vyučovací hodina Pomůcky: Dataprojektor, notebook s připojením na internet Klíčová slova: Vazačství, aranžování,váza Anotace: Materiál je určen pro výuku předmětu květinářství. Vzdělávací oblast : Odborné vzdělávání Předmět: Vazačství a aranžování Ročník: 1. Autor: Tůmová Jana Časový rozsah: 1 vyučovací hodina Pomůcky: Dataprojektor, notebook s připojením na internet Klíčová slova: Vazačství, aranžování,váza Anotace: Materiál je určen pro výuku předmětu květinářství.

3  základem většiny květinových aranžmá,  zajišťují dostatek vody,  vhodnost vybíráme podle typu zvoleného materiálu, účelu, způsobu a stylu aranžmá, podle interiéru, do kterého budeme instalovat,  hlavním kritériem – nepropustnost, stabilita, Aranžování váz Typy váz a jejich tvary  hrdlo – tvar a velikost důležité pro zvolení správné techniky aranžování podle velikosti: vázy se zúženým hrdlem vázy se širokým hrdlem podle délky hrdla: vázy s protáhlým hrdlem vázy s krátkým hrdlem vázy bez hrdla  tělo váz : kulovité, vejčité, kuželovité, válcové, hranaté

4 Základní tvary nádob

5 Vlastnosti váz  stabilita – ovlivňuje celkovou stabilitu konečného aranžmá, je závislá na velikosti dna vázy, čím je dno užší a nádoba vyšší, tím horší je její stabilita,  nepropustnost vázy - důležitá při aranžování živých, řezaných květin,  vnitřní objem vázy – důležitý pro zachování požadované trvanlivosti aranžmá, čím je dekorace větší a v daném prostoru má působit delší dobu, tím větší objem vody musí být nádoba schopna pojmout,  vzhled nádoby – charakterizuje její celkové působení, ovlivňuje ho např. tvar, barva, materiál, ze kterého je vyrobena, apod. Příprava váz k použití  vázy musejí být čisté,  plníme vodou asi do jedné třetiny,  do vnitřku nádoby vkládáme pletivo, aranžovací hmotu,  vázy upravované do aranžovací hmoty, doléváme až po okraj, aby květy měly dostatek vody

6 Úprava vázy

7 vázy : základem většiny květinových aranžmá podle materiálu rozdělujeme na: skleněné, proutěné, plastové, dřevěné, keramické, z přírodních vláken tvary nádob: kulovité, vejčité, kuželovité, válcové, hranaté vlastnosti nádob: stabilita, nepropustnost, vnitřní objem, vzhled Opakování

8 Použité zdroje HOMOLA, Vladimír. Vazačství a aranžování květin. Vyd. 1. Ilustrace Otakar Procházka. V Praze: Institut výchovy a vzdělávání Ministerstva zemědělství ČR, 1993, 147 s. ISBN X. BITTNEROVÁ, Marie. Floristika. Děčín - Libverda: Střední škola zahradnická a zemědělská Antonína Emanuela Komerse. ISBN Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání ve všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (foto, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.


Stáhnout ppt "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola: Střední."

Podobné prezentace


Reklamy Google