Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

U ČIVO :G EOMETRICKÉ TVARY A GEOMETRICKÁ TĚLESA Výstup: Rozezná a pojmenuje jednoduché útvary v rovině. Předmět: Geometrie Ročník: 2. Počet žáků:10.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "U ČIVO :G EOMETRICKÉ TVARY A GEOMETRICKÁ TĚLESA Výstup: Rozezná a pojmenuje jednoduché útvary v rovině. Předmět: Geometrie Ročník: 2. Počet žáků:10."— Transkript prezentace:

1 U ČIVO :G EOMETRICKÉ TVARY A GEOMETRICKÁ TĚLESA Výstup: Rozezná a pojmenuje jednoduché útvary v rovině. Předmět: Geometrie Ročník: 2. Počet žáků:10

2 J AK SE UČÍME V GEOMETRII - Geometrické tvary držím pod šátkem - - otázka: jak se jmenuje geom. tvar který má všechny strany stejně dlouhé…./ stejně tak obdélní, kruh…/

3 L OGOPEDICKÉ CVIČENÍ Na tabuli byly napsané barvy: Zelená Červená Žlutá Modrá - 1.Děti měly uhádnout barvu tělesa podle nápovědi a najít stejnou sykavku - Např. čepice - Otázka: jak se jmenuje geometrický tvar, který nemá žádnou stranu ani vrchol a na hlavě má čepici - Odpověď: červený kruh 2. Děti měly vymyslet další tři slova se stejnou sykavkou, která souvisí s matematikou Např. čtyřka, čtyřicet, čtverec.. Kontrola správné výslovnosti

4 P RÁCE VE SKUPINÁCH Do dvou skupin byli rozděleni podle toho, jestli si vytáhli obdélník, nebo čtverec Úkol: Obkresli 6 čtverců a 6 obdélníku na tvrdý výkres a vystřihni Co vznikne složením těchto tvarů – krychle, kvádr – vyzkoušej Procvič názvy všech geometrických tvarů a těles a přiřaď jim správný název – práce ve dvojicích

5 PANTOMIMA - učitel předvádí dětem pantomimou – děti mají uhádnou o jaký geometrický útvar se jedná 1. stavění sněhuláka-koule 2. házení s hrací kostkou – krychle 3. nese pod paží balík z pošty - kvádr Úkol: - Na zemi jsou rozházené noviny, děti mají vyrobit geometrické těleso, které jsme dnes ještě nesestavili a bylo v pantomimě - koule

6 U VĚDOMĚNÍ -Najdi ve třídě geometrická tělesa a geometrické tvary -Děti stříhají lístečky, udělají na ně svoji značku a hledají ve třídě tyto tělesa, u každého tělesa může být pouze jeden lísteček se správným názvem /5 min./ - Vyhrává ten, kdo umístil nejvíce správných lístečků – získává C / systém hodnocení/

7 U PEVNĚNÍ UČIVA Práce ve skupinkách 1.skupina – pexeso s geometrickými tvary a tělesy upevňování názvosloví 2. skupina- modeluje krychle, kvádry, válce, jehlany – staví hrad cvičení jemné motoriky, názvosloví, rozvoj fantazie

8 KAŽDÝ HRAD SE NĚJAK JMENUJE - děti vymýšlely různé názvy hradu – zvítězil Geometrio V další hodině- Čj / komunikační a slohová výchova/ jsme navázali na hrad Geometrio a tvořili pohádku – volné psaní… Mezipředmětové vztahy – M-Čj

9 HODNOCENÍ - hodnocení skupinové práce- sebehodnocení žáků 1. Kdo se ve skupině nejvíce zapojoval 2. Kdo přicházel s nápady 3. Kdo nepracoval - hodnocení učitele 1. Zvládnutí názvosloví 2. Aktivita při práci 3. Fantazie při řešení úkolů

10 P OUŽITÉ METODY pantomima volné psaní řetězec asociací kostka matematické hry Hezký den.


Stáhnout ppt "U ČIVO :G EOMETRICKÉ TVARY A GEOMETRICKÁ TĚLESA Výstup: Rozezná a pojmenuje jednoduché útvary v rovině. Předmět: Geometrie Ročník: 2. Počet žáků:10."

Podobné prezentace


Reklamy Google