Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0349 Šablona: III/2VY_32_inovace_583.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0349 Šablona: III/2VY_32_inovace_583."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2VY_32_inovace_583

2 Jméno autora:Mgr. Marie Koutná Třída/ročník:I. Datum vytvoření: Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Tematická oblast:Témata z prokaryotních organismů Předmět:Biologie Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: Kontrola znalostí žáků. Klíčová slova: prokaryotní organismy, bakterie, sinice, archea Druh učebního materiálu:AZ kvíz

3

4 Aerobní bakterie žijící volně v půdě, fixující vzdušný dusík

5 Gramnegativní bakterie. Je původcem několika bakteriálních onemocnění. Jsou přenášena zejména klíšťaty, mouchami a krvesajícím hmyzem.

6 Kmen domény bakterie, vyznačující se schopností fotosyntézy.

7 Nákaza.

8 Jak nazýváme bakterie tohoto tvaru?

9 Bakterie patřící k střevní mikrofloře teplokrevných živočichů, včetně člověka.

10 Modré fotosyntetické barvivo sinic, schopné fotosyntetizovat již při nízké úrovni osvětlení.

11 Jak se nazývá jedno ze základních barvení v mikrobiologii, které dalo základ rozdělení bakterií na Gram pozitivní (G+) a Gram negativní (G-). Toto dělení je založeno na různé stavbě bakteriální stěny.

12 Primární hostitelé bakterii způsobujících mor.

13 Organismy získávající energii pro syntézu organických sloučenin rozkladem látek, přijímaných z okolí.

14 Období mezi vstupem nákazy do organismu a vypuknutím nemoc.

15 Membránové struktury sinic, ve kterých probíhá fotosyntéza.

16 Saxualně přenosné onemocnění.

17 Kruhová molekula DNA, charakteristická pro prokaryotické buňky.

18 Peptidoglykan, hlavní složka stěny bakterií.

19 Bakterie, které oxidují amoniak na dusitany a dusičnany.

20 Drobné mikroskopické útvary uvnitř buněk, se specifickou funkcí, které jsou funkční obdobou orgánů u živočichů.

21 Prokaryotické organismy obsahující chlorofyl A a cholorofyl B.

22 Organely buněk, jejichž funkcí je tvorba proteinů.

23 Tvorba kopií molekuly DNA. (zdvojení)

24 Jak nazýváme bakterie tohoto tvaru?

25 Klidové stádium bakterii, které slouží k dlouhodobému přežití nepříznivých podmínek.

26 Bakterie, které potřebují k životu teplotu 40 °C a více.

27 Oxid uhličitý využívají fotoautotrofní bakterie jako zdroj……………

28 Přemnožení sinic vlivem zvýšeného znečištění povrchových vod minerálními látkami.

29 Nepohlavní rozmnožování bakterii.

30 Spojení bakterii, při němž dochází k přechodu dědičné informace (DNA) z jedné bakterie do druhé.

31 Malá, většinou kruhová molekula DNA schopná replikace, která se přirozeně vyskytuje v cytoplazmě některých bakterii.

32 Použité zdroje: Jelínek, Jan; Zicháček, Vladimir. Biologie pro gymnazia. 7. rozšiřene vydani, nakladatelstvi Olomouc, s. ISBN Rozsypal, Stanislav. Nový přehled biologie. 1. vyd. Praha: Scientia, 2003, xxii, 797 s. ISBN Miková, Jana. AZ- kvíz. In: Metodický portál [online] [cit ]. Dostupné z:


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0349 Šablona: III/2VY_32_inovace_583."

Podobné prezentace


Reklamy Google