Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:"— Transkript prezentace:

1 Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: KUŽELOSEČKA JAKO PRŮNIK ROVINY A KUŽELOVÉ PLOCHY Označení DUM: VY_32_INOVACE_02_2_17 Autor: Mgr. Helena Šenkeříková Datum: Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Matematika Tematický okruh: Analytická geometrie Ročník: 3. ročník Anotace: Názorná ukázka vytvoření křivky kružnice, elipsy, paraboly a hyperboly jako průnik kuželové plochy a roviny

2 Průnikem roviny kolmé na osu rotace a kuželové plochy je kružnice

3 Rovina různoběžná a nekolmá na osu rotace a která není rovnoběžná se stranou kuželové plochy, má průnik s kuželovou plochou ve tvaru křivky, kterou nazýváme elipsa

4 Rovina, která je rovnoběžná se stranou kuželové plochy, má s danou kuželovou plochou průnik ve tvaru křivky, kterou nazýváme parabola

5 Rovina, která je rovnoběžná s osou rotace kuželové plochy a osa v ní neleží, má s danou kuželovou plochou průnik ve tvaru křivky, kterou nazýváme hyperbola

6 ÚKOL Pojmenujte dané křivky

7

8

9

10


Stáhnout ppt "Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:"

Podobné prezentace


Reklamy Google