Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Majkl maká, Štetke školí. Takže … Knight a Temple (1986) - nebráněná hnízda jsou častěji zničená Tryjanowski et al. (2000) - 46 % ztrát způsobeno.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Majkl maká, Štetke školí. Takže … Knight a Temple (1986) - nebráněná hnízda jsou častěji zničená Tryjanowski et al. (2000) - 46 % ztrát způsobeno."— Transkript prezentace:

1 Majkl maká, Štetke školí

2

3

4 Takže … Knight a Temple (1986) - nebráněná hnízda jsou častěji zničená Tryjanowski et al. (2000) - 46 % ztrát způsobeno predací

5 Intenzivní útoky na málo nebezpečného ořešníka Chybná nebo nepřesná identifikace? Východiska

6 Shettleworth (1998) navrhla tři modely 1. identifikace klíčových znaků zahnutý zobák ➔ dravec 2. porovnání s exempláři porovnávání pozorovaného objektu s již známými 3. porovnávání s prototypy kategorie organismů mají své obecné reprezentanty Východiska

7 - normálně zbarvená poštolka (Falco tinnunculus) - poštolka zbavená barevných znaků na těle - poštolka s barevným vzorem Aviceda leuphotes všechny vzory ve dvou variantách - s typickými znaky predátorů (původní poštolčí zobák a pařáty) - bez typických znaků predátorů (zobák a běháky holuba) Cíle práce

8 1. Rozpoznávání podle klíčových znaků – útoky i na nebarevnou a přebarvenou poštolku, pokud budou mít typické dravčí znaky. 2. Rozpoznávání porovnáním s exempláři – nebudou útočit na nebarevnou a přebarvenou poštolku – takové „druhy“ neznají. 3. Rozpoznávání podle prototypu – budou útočit v podstatě na vše, jelikož ve všech atrapách rozeznají tělo poštolky. Hypotézy

9 Interpretace výsledků Reakce na známé  exempláře, prototyp, znaky Reakce i na podobné  prototyp, znaky Reakce i na nepodobné  znaky Reakce na známé bez znaků  exempláře?, prototyp?, jiné znaky? Reakce na podobné bez znaků  prototyp?, jiné znaky? Reakce na nepodobné bez znaků  ?, jiné znaky?

10 Dřevěné skládačky v laboratoři (sýkory) Zmenšování vrány a zvětšování sojky Další cíle

11 1. Asi 30 m od hnízda se nainstaluje videokamera na stativ. 2. Těsně k hnízdu se umístí atrapa predátora. 3. Reakce ťuhýků se natáčí 20 minut na video. 4. Ťuhýci hodinu odpočívají a pak dostanou další atrapu. Metodika

12 Výsledky – Lenka Bendová

13


Stáhnout ppt "Majkl maká, Štetke školí. Takže … Knight a Temple (1986) - nebráněná hnízda jsou častěji zničená Tryjanowski et al. (2000) - 46 % ztrát způsobeno."

Podobné prezentace


Reklamy Google