Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Www.zlinskedumy.cz ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Www.zlinskedumy.cz ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací."— Transkript prezentace:

1 www.zlinskedumy.cz ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací oblastPřírodovědné vzdělávání Vzdělávací oborČlověk a příroda Tematický okruhEkologie TémaEkologie Tematická oblastEkologie NázevAlternativní zdroje energie 1 AutorMgr. Dana Kuczmanová Vytvořeno, pro obor, ročník01-2013, LYT 1. ročník, STA 1. ročník, ELE 1.ročník AnotacePrezentace – Alternativní zdroje energie 1 Přínos/cílové kompetenceŽák je seznámen se základními pojmy z ekologie VY_32_INOVACE_24_15

2 ALTERNATIVNÍ ZDROJE ENERGIE Alternativní zdroje energie Žáci se seznámí se základními pojmy z oblasti ekologie. Učivo navazuje na vědomosti žáků ze ZŠ. Následuje diskuse na toto téma. Učivo je určeno pro žáky 1. ročníku SPŠ.

3 1. ENERGIE VĚTRU Historie: Větrné mlýny byly na našem území už v minulých stoletích. Princip: Aerodynamická síla působí na listy rotoru. Na stožáru je turbína, která převádí energii větru na mechanickou. Prostřednictvím generátoru se mechanická energie mění na elektrickou. 01

4 VLIV NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ VÝHODY: Neprodukuje plynné ani tuhé emise Nezatěžuje prostředí odpady Nepotřebuje vodu Jaké výhody má větrná elektrárna?

5 VLIV NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Jaké nevýhody má větrná elektrárna? NEVÝHODY: Zabírá zemědělskou půdu Akustické emise – je hlučná Narušení rázu krajiny Ohrožuje ptactvo

6 2. TEPELNÁ ČERPADLA Odebírají teplo z půdy, vody či vzduchu a využívají k vytápění, klimatizaci a přípravě teplé vody. PRINCIP: Obrácený jako u chladničky. Elektrickou energií je napájen pouze kompresor, který odebrané médium stlačuje. Jinak se využívá energie okolního prostředí.

7 TEPELNÁ ČERPADLA VÝHODY: Velké úspory elektrické energie – uspoří až 80% nákladů Provoz je ekologický – žádné exhalace. NEVÝHODY: Vyšší pořizovací náklady Náročnost umístění jímacího kolektoru

8 3. BIOMASA Je to organická hmota rostlinného nebo živočišného původu. Příklady: Dřevo Dřevní odpad Sláma Nenáročné rostliny (šťovík kadeřavý) Zemědělské zbytky (exkrementy hospodářských zvířat)

9 ŠŤOVÍK KADEŘAVÝ Jednoletá bylina v podstatě plevel, který se vysévá na málo kvalitní a málo využívané půdy a pak se zpracovává jako biopalivo. Výroba peletek. 02

10 RYCHLE ROSTOUCÍ DŘEVINY TOPOL 0304 JILM

11 SEZNAM CITACÍ [01] Soubor:Turbiny wiatrowe ubt.jpeg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-01-27]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Turbiny_wiatrowe_ubt.jpeg [02] Soubor:Blütenstand Sauerampfer.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-01-29]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bl%C3%BCtenstand_Sauerampfer.jpg [03] Soubor:Forêt de la Robertsau-Peupliers.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-01-29]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:For%C3%AAt_de_la_Robertsau-Peupliers.jpg [04] Soubor:Mature Ulmus rubra in graveyard.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-01-29]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mature_Ulmus_rubra_in_graveyard.jpg


Stáhnout ppt "Www.zlinskedumy.cz ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací."

Podobné prezentace


Reklamy Google