Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Boeing 787 Dreamliner. Charakteristika Charakteristika Boeing 787 nazývaný také jako Dreamliner je poslední model očekávaného dopravního letounu společnosti.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Boeing 787 Dreamliner. Charakteristika Charakteristika Boeing 787 nazývaný také jako Dreamliner je poslední model očekávaného dopravního letounu společnosti."— Transkript prezentace:

1 Boeing 787 Dreamliner

2 Charakteristika Charakteristika Boeing 787 nazývaný také jako Dreamliner je poslední model očekávaného dopravního letounu společnosti Boeing, využívající mnoha technických vylepšení oproti starším modelům. Má nahradit stávající modely Boeing 757 a Boeing 767 a současně také konkurenční Airbus A300 a Airbus A310. Zároveň má tvořit konkurenci očekávanému Airbusu A350. Boeing jej zatím nabízí ve čtyřech variantách, které mají být uvedeny do provozu mezi roky 2008 a Cena by se měla pohybovat mezi 146 a 200 mil. USD za kus. Letoun bude mít střední kapacitu a bude určen na střední a dlouhé tratě. Již v současnosti má firma mnoho objednávek (např. u Virgin Atlantic Airways nebo Travel Service), jejichž uspokojení ji zaměstná na několik let dopředu. Jen ke konci roku 2007 jich bylo 802, což z něj dělá jeden z nejžádanějších letounů současnosti. Konkrétně je nejžádanější je verze Boeing 787 nazývaný také jako Dreamliner je poslední model očekávaného dopravního letounu společnosti Boeing, využívající mnoha technických vylepšení oproti starším modelům. Má nahradit stávající modely Boeing 757 a Boeing 767 a současně také konkurenční Airbus A300 a Airbus A310. Zároveň má tvořit konkurenci očekávanému Airbusu A350. Boeing jej zatím nabízí ve čtyřech variantách, které mají být uvedeny do provozu mezi roky 2008 a Cena by se měla pohybovat mezi 146 a 200 mil. USD za kus. Letoun bude mít střední kapacitu a bude určen na střední a dlouhé tratě. Již v současnosti má firma mnoho objednávek (např. u Virgin Atlantic Airways nebo Travel Service), jejichž uspokojení ji zaměstná na několik let dopředu. Jen ke konci roku 2007 jich bylo 802, což z něj dělá jeden z nejžádanějších letounů současnosti. Konkrétně je nejžádanější je verze

3 Technické parametry Technické parametry VERZE Délka56,70 m 62,80 m Výška16,92 m Rozpětí51,80 m60,00 m63,40 m Hmotnost101 t110 t115 t Max. vzletová hmotnost165 t220 t245 t Nákladový prostor124,6 m³ 152,9 m³ Letová rychlost903 km/h Maximální rychlost945 km/h Počet motorů222 DoletAž 5650 kmAž kmAž km Kapacita nádrží l l l Počet cestujících290 – – – 290

4 Zajímavosti Zajímavosti U Boeingu 787 Dreamliner jsou místo klasických kovů použita: uhlíková vlákna. Tento moderní materiál, který se začal používat při konstrukci automobilů a hi-tech vojenské letecké techniky, má oproti kovům řadu výhod: při zachování přibližně stejné pevnosti je znatelně lehčí a mnohem pružnější. Model 787 tak bude celkově lehčí a ne tak robustní konstrukce jako jiné modely. Spolu s hmotností letounu souvisí i očekávaná menší spotřeba paliva (odhaduje se 20 %), která je v posledních letech pro letecké dopravce velice důležitá. (Konkurenční Airbus v této oblasti oproti Boeingu ztrácí.) Na druhou stranu jsou uhlíková vlákna na rozdíl od kovů křehčí a v případě deformace (např. při leteckém neštěstí) se místo zkroucení a zbachratění (které se dá očekávat v případě hliníkové karoserie) roztříští. Druhou, zatím nezodpovězenou otázkou, je odolnost konstrukce letounu z uhlíkových vláken vůči blesku. Zatímco kovová konstrukce se zachová jako Faradayova klec, uhlíková vlákna tuto schopnost nemají. Defekty ve struktuře karoserie z uhlíkových vláken navíc naneštěstí nemusejí být tak zřetelné jako v případě kovové konstrukce a namísto pravidelných vizuálních kontrol letounů by se musely použít drahé postupy (např. na bázi sonografie), které vyžadují nová zařízení a jejich obsluhu a v některých případech nebudou možné bez rozebrání. U Boeingu 787 Dreamliner jsou místo klasických kovů použita: uhlíková vlákna. Tento moderní materiál, který se začal používat při konstrukci automobilů a hi-tech vojenské letecké techniky, má oproti kovům řadu výhod: při zachování přibližně stejné pevnosti je znatelně lehčí a mnohem pružnější. Model 787 tak bude celkově lehčí a ne tak robustní konstrukce jako jiné modely. Spolu s hmotností letounu souvisí i očekávaná menší spotřeba paliva (odhaduje se 20 %), která je v posledních letech pro letecké dopravce velice důležitá. (Konkurenční Airbus v této oblasti oproti Boeingu ztrácí.) Na druhou stranu jsou uhlíková vlákna na rozdíl od kovů křehčí a v případě deformace (např. při leteckém neštěstí) se místo zkroucení a zbachratění (které se dá očekávat v případě hliníkové karoserie) roztříští. Druhou, zatím nezodpovězenou otázkou, je odolnost konstrukce letounu z uhlíkových vláken vůči blesku. Zatímco kovová konstrukce se zachová jako Faradayova klec, uhlíková vlákna tuto schopnost nemají. Defekty ve struktuře karoserie z uhlíkových vláken navíc naneštěstí nemusejí být tak zřetelné jako v případě kovové konstrukce a namísto pravidelných vizuálních kontrol letounů by se musely použít drahé postupy (např. na bázi sonografie), které vyžadují nová zařízení a jejich obsluhu a v některých případech nebudou možné bez rozebrání.

5 Nehody Nehody Letoun se zatím pouze testuje…

6 FOTOGALERIE DÁLE

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29 Odkazy  DALŠÍ INFORMACE:  DALŠÍ FOTKY:  VIDEA: (výroba letounu) (interiér) (1. let) (1. let)


Stáhnout ppt "Boeing 787 Dreamliner. Charakteristika Charakteristika Boeing 787 nazývaný také jako Dreamliner je poslední model očekávaného dopravního letounu společnosti."

Podobné prezentace


Reklamy Google