Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Boeing 787 Dreamliner.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Boeing 787 Dreamliner."— Transkript prezentace:

1 Boeing 787 Dreamliner

2 Charakteristika Boeing 787 nazývaný také jako Dreamliner je poslední model očekávaného dopravního letounu společnosti Boeing, využívající mnoha technických vylepšení oproti starším modelům. Má nahradit stávající modely Boeing 757 a Boeing 767 a současně také konkurenční Airbus A300 a Airbus A310. Zároveň má tvořit konkurenci očekávanému Airbusu A350. Boeing jej zatím nabízí ve čtyřech variantách, které mají být uvedeny do provozu mezi roky 2008 a 2013. Cena by se měla pohybovat mezi 146 a 200 mil. USD za kus. Letoun bude mít střední kapacitu a bude určen na střední a dlouhé tratě. Již v současnosti má firma mnoho objednávek (např. u Virgin Atlantic Airways nebo Travel Service), jejichž uspokojení ji zaměstná na několik let dopředu. Jen ke konci roku 2007 jich bylo 802, což z něj dělá jeden z nejžádanějších letounů současnosti. Konkrétně je nejžádanější je verze

3 Technické parametry VERZE 787-3 787-8 787-9 Délka 56,70 m 62,80 m
Výška 16,92 m Rozpětí 51,80 m 60,00 m 63,40 m Hmotnost 101 t 110 t 115 t Max. vzletová hmotnost 165 t 220 t 245 t Nákladový prostor 124,6 m³ 152,9 m³ Letová rychlost 903 km/h Maximální rychlost 945 km/h Počet motorů 2 Dolet Až 5650 km Až km Až km Kapacita nádrží 41 965 l 126 917 l 138 898 l Počet cestujících 290 – 330 210 – 250 250 – 290

4 Zajímavosti U Boeingu 787 Dreamliner jsou místo klasických kovů použita: uhlíková vlákna. Tento moderní materiál, který se začal používat při konstrukci automobilů a hi-tech vojenské letecké techniky, má oproti kovům řadu výhod: při zachování přibližně stejné pevnosti je znatelně lehčí a mnohem pružnější. Model 787 tak bude celkově lehčí a ne tak robustní konstrukce jako jiné modely. Spolu s hmotností letounu souvisí i očekávaná menší spotřeba paliva (odhaduje se 20 %), která je v posledních letech pro letecké dopravce velice důležitá. (Konkurenční Airbus v této oblasti oproti Boeingu ztrácí.) Na druhou stranu jsou uhlíková vlákna na rozdíl od kovů křehčí a v případě deformace (např. při leteckém neštěstí) se místo zkroucení a zbachratění (které se dá očekávat v případě hliníkové karoserie) roztříští. Druhou, zatím nezodpovězenou otázkou, je odolnost konstrukce letounu z uhlíkových vláken vůči blesku. Zatímco kovová konstrukce se zachová jako Faradayova klec, uhlíková vlákna tuto schopnost nemají. Defekty ve struktuře karoserie z uhlíkových vláken navíc naneštěstí nemusejí být tak zřetelné jako v případě kovové konstrukce a namísto pravidelných vizuálních kontrol letounů by se musely použít drahé postupy (např. na bázi sonografie), které vyžadují nová zařízení a jejich obsluhu a v některých případech nebudou možné bez rozebrání.

5 Nehody Letoun se zatím pouze testuje…

6 FOTOGALERIE DÁLE

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29 Odkazy DALŠÍ INFORMACE:
DALŠÍ FOTKY: VIDEA: (výroba letounu) (interiér) (1. let) (1. let)


Stáhnout ppt "Boeing 787 Dreamliner."

Podobné prezentace


Reklamy Google