Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

 Historie  Hybrid  Přenos výkonu  Technické řešení  Výhody  Nevýhody.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: " Historie  Hybrid  Přenos výkonu  Technické řešení  Výhody  Nevýhody."— Transkript prezentace:

1

2  Historie  Hybrid  Přenos výkonu  Technické řešení  Výhody  Nevýhody

3 PRVNÍ ELEKTROMOBIL PŘED 177 LETY  1828 sestavil slovák Jedlík první model s elektromotorem  sestavil skotský obchodník Robert Anderson první elektrické vozidlo  Nizozemský prof. Sibrandus Stratingh a jeho asistent Christopher Becker sestavili první elektromobil v roce 1835

4 Fotovoltaické elektromobily mají 100 let První elektromobil postavený v USA, 1893 Baker electric z roku 1912, sluneční články na střeše

5 Elektromobil Thomase Edisona 1913 Elektromobil Františka Křižíka 1895 (3,7 kW) Třetí Křižíkův elektromobil byl plugin-hybrid se dvěma motory na zadních kolech. Později na něj navázal Ferdinand Porche

6 PŘEKONÁNÍ 100 KM/H PŘED 110 LETY 17 ledna 1899 Belgičan Camille Jenatzy elektromobilem Jamais Contente (Nikdy spokojená) překonal jako první vozidlo na světě 100km/h

7 Slovem "hybridní" se rozumí kombinace několika zdrojů energie pro pohon jednoho dopravního prostředku.

8 . Hybridní pohon je označení pro kombinaci několika zdrojů energie pro pohon jednoho dopravního prostředku.  Nejčastěji se má na mysli kombinace elektrické trakce jako u elektromobilu a spalovacího motoru.  Hybridní pohony jsou využívány především v silniční a železniční dopravě . Auto s hybridním pohonem představuje vozidlo, které při svém pohonu využívá více než jeden zdroj energie.  U hybridního pohonu lze využívat výhody jednotlivých pohonů.  U elektropohonu nízkou hlučnost, žádné výfukové zplodiny a vysokou účinnost elektromotoru asi 90 %

9 . Spalovací motor pohání elektrický generátor, který vyrábí elektrickou energii, jež je přenášena do dalších elektromotorů (spolu s energií z akumulátorů), které přímo pohánějí danou nápravu nebo dokonce jednotlivá kola.  Toto řešení, které neobsahuje převodovku ani spojku, umožňuje, aby spalovací motor pracoval v optimálních otáčkách (nezávisle na rychlosti vozidla) a tím zvyšuje efektivitu motoru i prodlužuje jeho životnost.  Energie, která se ztratí mezi elektrickým generátorem a elektromotorem, je kompenzována úsporami mechanických ztrát

10  Klasická hybridní vozidla vždy obsahují spalovací motor, elektromotor, nádrž na benzín či naftu, palivo a chemické akumulátory. full-hybrid.  Má elektromotor o vyšším výkonu, který je sám schopen dodat automobilu dostatečný výkon po delší dobu.  Díky tomu může mít spalovací motor nižší výkon.  Akumulátory mají vyšší kapacitu a často se nemusejí spoléhat jen na nabíjení při brzdění (rekuperace), ale dají se nabít přímo z elektrické sítě.  Toto řešení přináší ještě vyšší úsporu energie. Příkladem zmiňované varianty je Toyota Prius s 57 kW benzínovým motorem a 50 kW elektrickým.

11  Na obrázku je znázorněno schéma hybridního automobilu seriové koncepce.

12

13  jednoduchá mechanická konstrukce  možnost koncepce v žážehové i vznětové verzi  na 100 ujetých km spotřebuje běžný osobní automobil 4–10 litrů benzínu či nafty (40 litrová nádrž vydrží na 400–1000 km jízdy).  dostupnost infrastruktury  Naproti tomu elektromotor umí využít energii při brzdění  Vysoká účinnost elektromotoru (až 90 %) a velký točivý moment při nízkých otáčkách je výhodou při rozjezdech  ekologie

14  vyšší hmotnost vozidla (díky akumulátorům a dvěma motorům)  menší zavazadlový prostor  vyšší cena  nutnost využití složité řídicí elektroniky


Stáhnout ppt " Historie  Hybrid  Přenos výkonu  Technické řešení  Výhody  Nevýhody."

Podobné prezentace


Reklamy Google