Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

© 2007 Vít Pechanec Jeden ze 4 projektů na podporu cestovního ruchu v Pardubickém kraji:  Partnerství pro rozvoj cestovního ruchu  Vytvoření sítě certifikovaných.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "© 2007 Vít Pechanec Jeden ze 4 projektů na podporu cestovního ruchu v Pardubickém kraji:  Partnerství pro rozvoj cestovního ruchu  Vytvoření sítě certifikovaných."— Transkript prezentace:

1 © 2007 Vít Pechanec Jeden ze 4 projektů na podporu cestovního ruchu v Pardubickém kraji:  Partnerství pro rozvoj cestovního ruchu  Vytvoření sítě certifikovaných turistických informačních center na území Pardubického kraje a podpora zvýšení kvality jimi poskytovaných služeb  Systém přípravy turistických produktů v Pardubickém kraji  Internetové stránky Pardubického kraje v rámci portálu turistického regionu Východní Čechy Turistický portál Východních Čech

2 © 2007 Vít Pechanec Cíl projektu: Nárůst počtu návštěvníků a turistů a rozvoj cestovního ruchu v Pardubickém kraji (Východních Čechách) Základní atributy projektu:  Spolupráce a koordinace –s realizátory paralelních projektů –s poskytovateli služeb  Aktualizovatelnost dat  Zajištění budoucího rozvoje portálu Turistický portál Východních Čech

3 © 2007 Vít Pechanec Webový projekt postavený na 6 pilířích:  Optimalizace pro vyhledávače (SEO)  Přístupnost dle českých i mezinárodních standardů  Použitelnost webu (web usability)  Využívání centrálního datového zdroje turistického serveru ČR  Spolupráce s turistickými informačními centry  Integrace map Turistický portál Východních Čech

4 © 2007 Vít Pechanec 1. Optimalizace pro vyhledávače (SEO) optimalizovaná struktura adres výběr domén dle jazykových mutací –česká: vychodni-cechy.info + alias vychodnicechy.info –anglická: east-bohemia.info + alias eastbohemia.info –německá: ostboehmen.info –polská: czechy-wschodnie.info + alias czechywschodnie.info –ruská: east-bohemia.ru + alias eastbohemia.ru –holandská: oost-bohemen.info + alias oostbohemen.info –francouzská: boheme-est.info + alias bohemeest.info kvalitní obsah syntaktická a sémantická správnost promyšlená informační architektura Turistický portál Východních Čech

5 © 2007 Vít Pechanec 2. Přístupnost stránek „Síla internetu spočívá v jeho univerzalitě. Přístup všech jeho uživatelů bez ohledu na jejich postižení je zásadní aspekt.“ Tim Berners-Lee, ředitel W3C  Standardy konsorcia W3C (XHTML, kaskádové styly CSS, objektový model dokument DOM, ECMAScript)  Pravidla pro tvorbu přístupného webu Ministerstva informatiky – od závazná pro weby státní správy a samosprávy dle nově schváleného zákona 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy  WCAG 1.0 (mezinárodní standard) a Section 508 (standard USA)  koncepty a myšlenky z ostatních národních pravidel pro přístupný web Turistický portál Východních Čech

6 © 2007 Vít Pechanec 3. Použitelnost webu „Nenuťte uživatele přemýšlet“Steve Krug Sada pravidel pro snadnou obsluhu stránek  nejdůležitější částí webových stránek je jejich obsah,  obsah stránek je jasně strukturovaný, zobrazené informace jsou řazeny podle důležitosti, text je psán srozumitelným jazykem,  správně navržené a konzistentně používané nadpisy napomáhají orientaci na stránce a čitelnosti textu,  každá stránka má jedinečný a výstižný název,  odkazy jsou především textové, jasně označující cíl,  používají se běžné fonty a dostatečná velikost textu,  důležité věci jsou zvýrazněny barvou pozadí, která nesnižuje čitelnost textu,  pozornost poutající prvky (animace,...) jsou použity jen v nutných případech,  grafika se používá k vhodnému doplnění textu (logo,...),  na pozadí textu nejsou obrázky, grafické prvky nepřipomínají reklamu (bannerová slepota),  na každé stránce je umístěno pole pro vyhledávání,  domácí stránka na první pohled dává uživateli představu o provozovateli a účelu webu, z každé další stránky je na domácí stránku snadný přístup, Turistický portál Východních Čech

7 © 2007 Vít Pechanec  stránky obsahují pochopitelnou a použitelnou navigaci, navigační prvky jsou vhodně seskupeny,  stránky se zobrazují během několika sekund,  stránky neobsahují zbytečně mnoho prázdného místa, zároveň však nesmí být přeplněny,  před uživatelem se neobjevuje nevyžádaná grafika nebo nová okna,  architektura stránek by se měla řídit požadavky na funkčnost, nikoliv kopírovat strukturu organizace, firmy,  na základě informací o uživatelích (testování) je při vývoji stránek nutné zvolit, zda bude použito méně delších stránek (nutné skrolování) nebo více kratších (častější přechody mezi stránkami),  při vývoji stránek je vhodné udělat několik možných návrhů a z nich pak iterativním procesem vytvořit návrh finální (součástí takového procesu je též testování použitelnosti se skutečnými uživateli),  úkoly potřebně k dokončení úkolu, který uživatele na stránky přivedl, na sebe navazují, po uživateli jsou požadovány jen nezbytně nutné informace. Turistický portál Východních Čech

8 © 2007 Vít Pechanec 4. Využívání centrálního datového zdroje a funkcionalit turistického serveru CZeCOT.com  Regionální systém roste spolu se systémem celostátním!  Regionální systém má možnost využití obsahu a know-how systému celostátního!  Regionální systém má možnost využití kvalitního hardwarového zázemí s širokými softwarovými možnostmi.  Bohaté zkušenosti týkající se vhodné struktury stránek a jejich administrace, spouštění cizojazyčných mutací stránek.  V budoucnu zprostředkované propojení na jiné národní či nadnárodní informační systémy (např. portál veřejné správy, evropský portál cestovního ruchu apod.)  Využití odladěných funkcionalit (systém pro vkládání obrázků Japivo, rozšířený Územní identifikační registr, speciální systém otvíracích dob, centrální testovač URL adres, databanka měn s aktuální kurzovním lístkem, databáze vyhledávacích a indexujících robotů  Realizovaná propojení na spolupracující systémy (Divadlo.cz, Sitour, NZIS)  Po dohodě možnost využití zpracovaných virtuálních prohlídek Turistický portál Východních Čech

9 © 2007 Vít Pechanec 5. Spolupráce s turistickými informačními centry  Kategorizace infocenter  Způsob stanovení finanční dotace: –kategorie infocentra –velikost smluvního území (dle bodů zájmu) –provedené úkony v rámci správy okolí  Bezmezerovitě přidělené území – výčet měst a obcí  Aaktualizace je na provozovateli zařízení či pořadatele akce, infocentrum má právo provádět aktualizace v rozsahu základních údajů, pokud tak nečiní provozovatel nebo pořadatel  Možnost exportu dat formou XML souboru pro vlastní potřeby (např. vlastní web)  Vytváření vlastní prezentace obce(í)/měst(a) v rámci portálu – viz např. Turistický portál Východních Čech

10 © 2007 Vít Pechanec 6. Integrace map Turistický portál Východních Čech

11 © 2007 Vít Pechanec Těšíme se na Vaši návštěvu!

12 © 2007 Vít Pechanec Děkuji za Vaši pozornost! Vít Pechanec projektový manažer, jednatel World Media Partners, s.r.o Turistický portál Východních Čech


Stáhnout ppt "© 2007 Vít Pechanec Jeden ze 4 projektů na podporu cestovního ruchu v Pardubickém kraji:  Partnerství pro rozvoj cestovního ruchu  Vytvoření sítě certifikovaných."

Podobné prezentace


Reklamy Google