Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."— Transkript prezentace:

1 Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_Zel.3.08 Meloun cukrový Vytvořeno: Ověřeno: Třída:MZ3 Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_Zel.3.08 Meloun cukrový Vytvořeno: Ověřeno: Třída:MZ3

2 Polní pěstování zeleniny Vzdělávací oblast : Odborné vzdělávání Předmět: Polní pěstování zeleniny Ročník: 3 Autor: Tůmová Jana Časový rozsah: 1 vyučovací hodina Pomůcky: Dataprojektor, notebook s připojením na internet Klíčová slova: Zelenina, Anotace: Materiál je určen pro výuku předmětu zelinářství. Vzdělávací oblast : Odborné vzdělávání Předmět: Polní pěstování zeleniny Ročník: 3 Autor: Tůmová Jana Časový rozsah: 1 vyučovací hodina Pomůcky: Dataprojektor, notebook s připojením na internet Klíčová slova: Zelenina, Anotace: Materiál je určen pro výuku předmětu zelinářství.

3 Meloun cukrový Cucumis melo  vzhledem podobný okurce  dlouhé silně rozvětvené lodyhy  listy pevnější, méně laločnaté  květy žluté, různopohlavné, cizosprašné  plod bobule, na povrchu hladká, síťkovaná nebo žebrovaná  dužnina žlutá nebo oranžová, voňavá

4

5 Nároky na prostředí  půdy lehčí, propustné, záhřevné, bohaté na humus a živiny, zásobené vápníkem a vodou  velmi náročné na teplo  nesnáší trvalejší zamokření  zařazujeme do první trati  hnojiva s obsahem chlóru nejsou vhodná

6 Pěstování  z přímého výsevu – koncem dubna, začátkem května, do hnízd po 3 – 4 semenech  hloubka výsevu 40 – 50 mm  z předpěstované sadby – při raném polním pěstování  výsadby po 15.květnu, když již nehrozí nebezpečí pozdních jarních mrazíků  vyséváme a vysazujeme do sponu 1,2(1,5) x 0,3(0,4) m  výnos a ranost můžeme ovlivnit nastýláním fólie

7 Ošetřování v době růstu  půdu udržujeme v nezapleveleném stavu  v suchém období zavlažujeme  zaštipujeme lodyhu za pátým listem, dosáhneme rozvětvení  na jedné rostlině, melounu cukrového ponecháme až 6 plodů

8 Sklizeň  od poloviny srpna  vyvinuté plody mění barvu, intenzivně voní a rychle měknou  postupně, ručně  zralost plodů poznáme podle zasychání stopek plodů a podle dutého zvuku

9 Opakování rostliny náročné na teplo půdy lehčí, propustné, záhřevné, bohaté na humus dobře zásobené vápníkem a vodou pěstujeme z předpěstované sadby nebo z přímého výsevu během vegetace zavlažujeme zaštipujeme hlavní lodyhu za pátým listem sklízíme od poloviny srpna

10 Použité zdroje MELICHAR, Miroslav. JOSEF POKORNÝ. Zelinářství. Praha: Statní zemědělské nakladatelství, Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání ve všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (foto, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.


Stáhnout ppt "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."

Podobné prezentace


Reklamy Google