Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."— Transkript prezentace:

1 Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_Zel.3.04 Rajče 2 Vytvořeno: Ověřeno: Třída:MZ3 Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_Zel.3.04 Rajče 2 Vytvořeno: Ověřeno: Třída:MZ3

2 Polní pěstování zeleniny Vzdělávací oblast : Odborné vzdělávání Předmět: Polní pěstování zeleniny Ročník: 3 Autor: Tůmová Jana Časový rozsah: 1 vyučovací hodina Pomůcky: Dataprojektor, notebook s připojením na internet Klíčová slova: Zelenina, Anotace: Materiál je určen pro výuku předmětu zelinářství. Vzdělávací oblast : Odborné vzdělávání Předmět: Polní pěstování zeleniny Ročník: 3 Autor: Tůmová Jana Časový rozsah: 1 vyučovací hodina Pomůcky: Dataprojektor, notebook s připojením na internet Klíčová slova: Zelenina, Anotace: Materiál je určen pro výuku předmětu zelinářství.

3 Rajče - pokračování 1) Rozdělení podle růstu: a)tyčková – bujný vzrůst, potřebují oporu, odstraňujeme boční výhony b)keříčková – nízký vzrůst, nepotřebují oporu c) balkónová - velmi nízké, pěstování v nádobách 2) Rozdělení podle barvy a)žlutá – odrůdy např. Dulcia, Minigold F1, Locarno F1 b) oranžová – odrůdy např. Oranže F1, Tritonex c) červené – odrůdy např. Bonset F1, Tornádo, Start

4 Pěstování 1) z přímého výsevu  používá se pouze v nejteplejších oblastech ČR  výsev druhá polovina dubna  vyséváme do hloubky 15 – 25 mm, do dvojřádků  po vzejití plečkujeme a jednotíme  jednotíme na cílovou vzdálenost xxxxxx  tímto způsobem pěstujeme keříčková rajčata pro mechanizovanou sklizeň a konzervárenské zpracování

5 2) z předpěstované sadby  mořené osivo vyséváme v polovině března do výsevných truhlíků, nebo přímo do balíčků  přepichujeme, větráme, otužujeme  předpěstování sadby trvá asi osm týdnů  správně vypěstovaná sadba - asi 25cm vysoká se silnou lodyhou - s nasazeným nerozkvetlým květenstvím - intenzivně zelená - u nízkých odrůd je sadba vysoká asi 15cm

6 Výsadba  na stanoviště po polovině května  sazenice se vysazují mírně šikmo a hluboko, rostlina tvoří kořeny po celé části zahrnuté zeminou  vysoké odrůdy (tyčkové) – spon 1(1,5) x 0,4m, nutná opora  nízké (keříčkové) odrůdy – do dvojřádků, vzdálených 1m, v řádku spon 0,3m

7 Ošetřování v době růstu  plečkujeme, odplevelujeme  při pěstování ve skleníku nebo fóliovníku často větráme  zavlažujeme  přihnojujeme  u vysokých rajčat odstraňujeme boční výhony  podle potřeby provádíme ošetření proti chorobám a škůdcům

8 Sklizeň  plody vysokých rajčat sklízíme ručně, postupně, podle toho, jak se vybarvují  koncem září, při poslední sklizni, sklízíme i velké zelené plody na konzervárenské účely  plody nízkých, keříčkových rajčat k průmyslovému zpracování začínáme sklízet, když je podíl červených plodů 70-80%, jednorázově  po sklizni se plody třídí podle velikosti a vzhledu, upravují, čistí, odvážejí k dalšímu zpracování

9 Opakování  rozdělení odrůd rajčat : - tyčková - keříčková  pěstování rajčat : - z přímého výsevu - z předpěstované sadby  výsadba po polovině května, mírně šikmo a hluboko  ošetřování během růstu – plečkujeme, zavlažujeme, přihnojujeme, u vysokých rajčat odstraňujeme boční výhony, ošetřujeme proti chorobám a škůdcům  sklizeň - u vysokých rajčat ručně - u nízkých rajčat jednorázově, mechanizací

10 Použité zdroje • MELICHAR, Miroslav. JOSEF POKORNÝ. Zelinářství. Praha: Statní zemědělské nakladatelství, Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání ve všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (foto, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.


Stáhnout ppt "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."

Podobné prezentace


Reklamy Google