Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0280 - Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0280 - Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr."— Transkript prezentace:

1 Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0280 - Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr. Petr Vanický kód DUMu: VY_32_INOVACE_In.2.9 Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT (III/2) Obor:Informatika Šk. rok: 2012/2013 Datum : 28. 11. 2012 Ročník:2. Anotace: Prezentace slouží k seznámení se základními pojmy počítačové grafiky.

2 Počítačová grafika Mgr. Petr Vanický Gymnázium Žamberk

3 Počítačová grafika ► ► Co si pod pojmem představit?   digitální fotografie   fonty, textová grafika   2D a 3D herní grafika   prostředí operačního systému   www stránky   tiskové výstupy   a mnoho dalšího…

4 Základní dělení ► ► Dle metody tvorby a způsobu uložení   Bitmapová (rastrová)   Vektorová   (ASCII Art)

5 Bitmapová grafika ► ► Obrázky jsou složené z bodů ► ► Vhodné pro   Malby   Fotografie   Malé grafické prvky ► ► Ikony, tlačítka, …

6 Bitmapová grafika ► ► Výhody:   Jednoduché zobrazení a uložení   Možnost komprese souborů   Možnost různých efektů ► ► Nevýhody:   Problematická změna velikosti obrázku ► ► Rastr ► ► Ztráta kvality   Nelze měnit jednotlivé objekty

7 Vektorová grafika ► ► Obrázky jsou složené z objektů   Body   Čáry   Tvary ► ► Vhodné pro   Loga, symboly   Technické výkresy   Plakáty, pozvánky, vizitky…

8 Vektorová grafika ► ► Výhody:   Malá velikost souborů   Změny velikosti bez ztráty kvality   Snadné úpravy ► ► Nevýhody:   Špatná přenositelnost   Nutnost převodu na bitmapu při tisku nebo zobrazení

9 Barevná hloubka ► Kolik barev najednou může být na obrázku ► Nejpoužívanější:  2 barvy  16 barev  256 barev  256 odstínů šedi  16,7 milionů barev

10 Barevné modely ► Způsoby tvorby barvy ► RGB  Red, Green, Blue  Pro obrazovky ► CMYK  Cyan, Magenta, Yellow, (BlacK)  Při tisku ► A další (HSB, Lab)

11 Rozlišení ► ► je počet bodů na jednotku vzdálenosti   DPI = Dot Per Inch (počet bodů na palec) ► ► 1 palec je cca 2.5 cm   Obrazovky – cca 90 dpi   Tiskárny – 300 dpi ► ► Příklad: Obrázek složený z 900 bodů na šířku   Na obrazovce: 900/90 = 10 cm   Na tiskárně: 900/300 = 3 cm

12 Zdroje ► ► ROUBAL, Pavel. Počítačová grafika pro úplné začátečníky. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2004, 171 s. ISBN 80-722-6896-1. ► ► Obrázky:   Vlastní obrázky autora   http://commons.wikimedia.org/wiki/File:BBS_logos_in_ASCII_art.png http://commons.wikimedia.org/wiki/File:BBS_logos_in_ASCII_art.png   http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cmyk-rgb.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cmyk-rgb.jpg


Stáhnout ppt "Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0280 - Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr."

Podobné prezentace


Reklamy Google