Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."— Transkript prezentace:

1 Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_ICT.3.37 Objekty a nástroje vektorového editoru Vytvořeno:06. 01. 2014 Ověřeno: 09. 01. 2014 Třída:3.OA, 3.VE

2 Objekty a nástroje vektorového editoru Vzdělávací oblast:Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích Předmět:Informační a komunikační technologie Ročník:3. Autor:Bc. Aleš Přikryl Časový rozsah:1 vyučovací hodina Pomůcky:počítač, dataprojektor Klíčová slova:vektorový editor, obrys objektu, výplň objektu Anotace:Materiál rekapituluje rozdíly mezi rastrovou a vektorovou grafikou, rozvíjí pojem vektorová grafika, seznamuje žáky s jejími výhodami a používanými programy. Definuje základní objekty vektorové grafiky a jejich vlastnosti (výplň, obrys).

3 Bitmapová vs. vektorová grafika

4 [1] bitmapový obrázek vektorový obrázek

5 [2]

6 Vektorová grafika

7 obrázek složen ze základních, přesně definovaných útvarů – body – přímky, křivky – kružnice, elipsy, mnohoúhelníky výsledný obrázek – skládačka z mnoha geometrických obrazců

8 Výhody vektorové grafiky obrázek lze libovolně zmenšovat nebo zvětšovat beze ztráty kvality s každým objektem v obrázku lze pracovat odděleně menší paměťová náročnost obrázku než při použití rastrového zápisu

9 Nevýhody vektorové grafiky složitější pořízení obrázku překročí-li složitost grafického objektu určitou mez, začne být vektorová grafika náročnější na operační paměť a procesor než grafika bitmapová nehodí se na zápis složitých barevných ploch – například fotografie

10 Využití vektorové grafiky počítačová sazba ilustrace diagramy počítačové animace

11 Vektorový grafický editor proprietární – Adobe Illustrator – CorelDRAW svobodný – Inkscape http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Inks cape_Logo.svg

12 Inkscape – svobodný vektorový editor [3]

13 Vektorové objekty

14 Základní objekty Obdélník Elipsa Úsečka Další geometrické tvary Další objekty: např. text a rastrový obrázek

15 Základní vlastnosti objektů výplň objektu (výplň, barva výplně, vzorek, šrafování, textura…) obrys objektu (šířka a druh čáry, barva, příp. zakončení)

16 Opakování

17 1. Základní vlastnosti objektu jsou: a)tvar a velikost b)objem a obsah c)obrys a výplň

18 2. Základní objekty vektorové grafiky jsou: a)čára, elipsa, pixel b)úsečka, obdélník, elipsa c)obdélník, čtverec, čára

19 3. Mezi výhody vektorové grafiky nepatří: a)objekty lze libovolně zvětšovat nebo zmenšovat b)s každým objektem lze pracovat odděleně c)obrázek lze snadno pořídit, např. pomocí fotoaparátu

20 Správné odpovědi

21 1. Základní vlastnosti objektu jsou: a)tvar a velikost b)objem a obsah c)obrys a výplň

22 2. Základní objekty vektorové grafiky jsou: a)čára, elipsa, pixel b)úsečka, obdélník, elipsa c)obdélník, čtverec, čára

23 3. Mezi výhody vektorové grafiky nepatří: a)objekty lze libovolně zvětšovat nebo zmenšovat b)s každým objektem lze pracovat odděleně c)obrázek lze snadno pořídit, např. pomocí fotoaparátu

24 Použité zdroje Vektorová grafika. Wikipedie: Otevřená encyklopedie [online]. [cit. 2014-01-06]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Vektorov%C3%A1_grafika&oldid=11155 487 http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Vektorov%C3%A1_grafika&oldid=11155 487 Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.

25 Použitý obrazový materiál [1]Nil Einne. Orc - Raster vs Vector comparison. Wikimedia [online]. [cit. 2013-09-22]. Dostupné pod licencí Public Domain z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Orc_-_Raster_vs_Vector_comparison.png http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Orc_-_Raster_vs_Vector_comparison.png [2]Althepal. Example of vector graphics versus bitmap graphics. Wikimedia [online]. [cit. 2013-09-22]. Dostupné pod licencí Public Domain z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:VectorBitmapExample.png http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:VectorBitmapExample.png [3]GROSBERG, Michael. German screenshot of Inkscape 0.47 with an example image displaying a Lamborghini Gallardo. Wikimedia [online]. [cit. 2014-01-06].Dostupné pod licencí Creative Commons z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Inkscape_0.47_de.png http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Inkscape_0.47_de.png Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.


Stáhnout ppt "Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola."

Podobné prezentace


Reklamy Google