Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_286_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ZNAKY_ŽIV.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_286_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ZNAKY_ŽIV."— Transkript prezentace:

1 Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_286_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ZNAKY_ŽIV OTA_ROSTLIN Téma: DÝCHÁNÍ, VÝŽIVA, VYLUČOVÁNÍ, ROZMNOŽOVÁNÍ A RŮST ROSTLIN Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/

2 prezentace slouží k výkladu nové látky v předmětu člověk a jeho svět ve 3. ročníku ZŠ žáci poznávají zástupce živé přírody seznamují se společnými znaky rostlin uvědomí si význam neživé přírody pro rostliny a ostatní zástupce živé přírody. na závěr učivo opakují

3 Datum vytvoření: 28. února 2012 Klíčová slova: dýchání, růst, rozmnožování, pohyb, výživa, kyslík, oxid uhličitý Metodické pokyny: listy 1 – 3 jsou úvodní listy 4 obsahuje informace o zástupcích živé přírody list 5 shrnuje význam neživé přírody pro živé organismy na listě 6 jsou vyjmenované společné znaky rostlin na listech 7 – 14 jsou rozebrané jednotlivé znaky rostlin list 15 obsahuje závěrečné opakování formou otázek a odpovědí list 16 obsahuje použité zdroje

4 Rostliny, houby a živočichové patří do ŽIVÉ PŘÍRODY. Jsou to živé přírodniny.

5

6  1. Vyživují se  2. Reagují na změny teploty prostředí  3. Pohybují se  4. Dýchají  5. Vylučují  6. Rostou a vyvíjejí se  7. Rozmnožují se

7 K výživě potřebují světlo, oxid uhličitý, vodu a živiny z půdy. kyslík uhličitý

8 Na jaře rostliny vyraší, zazelenají se a vykve- tou. V létě sklízíme ovoce, zeleninu i obilí. Na podzim nám dávají stromy plody a listnaté opadávají. V zimě rostliny odpočívají.

9  Nemohou se pohybovat z místa na místo, protože jsou zakořeněny v zemi.  Pohybují částmi svého těla, otáčejí se za sluncem, zavírají květy před deštěm a na noc.

10  Dýchání rostlin je ve své podstatě proces opačný k fotosyntéze. Rostlina při něm přijímá kyslík a produkuje oxid uhličitý.  Rostliny dýchají všemi částmi svého těla na světle i ve tmě.

11 oxid uhličitý kyslík FOTOSYNTÉZA Při své výživě – fotosyntéze vylučují kyslík a při dýchání oxid uhličitý.

12 Během svého života rostliny mění svoji velikost i vzhled.

13 KVETOUCÍ ROSTLINY: 1.SEMENY – ukrytých v plodech 2. PODZEMNÍMI ČÁSTMI – oddenky, cibulemi, hlízami 3. NADZEMNÍMI ČÁSTMI- odnožemi, šlahouny

14 NEKVETOUCÍ ROSTLINY: 1. VÝTRUSY – kapradí, mechy Některé rostliny se rozmnožují z částí rostliny – stonku, listu, kořene.

15 1. Jaké společné znaky rostlin si pamatujete? 2. Co potřebují rostliny k výživě? 3. Jak reagují rostliny na změny tepla? 4. Mohou se pohybovat z místa na místo? Jaký pohyb znáte? 5. Čím rostliny dýchají? 6. Co vylučují? 7. Popište vývoj a růst tulipánu. 8. Jak se rozmnožují kvetoucí rostliny? 9. Jak se rozmnožují nekvetoucí rostliny? 10. Je možný ještě jiný způsob rozmnožování rostlin?

16 Program Microsoft Office 2010 ŠTIKOVÁ, Věra. Prvouka 3. Brno: Nová škola, ISBN POUŽITÉ ZDROJE: BAUER, Scott. Potato plant.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, , 08:48, , 03:46 [cit ]. Dostupné z: JÄPEL, Jens. Reife Erdbeeren.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, , 22:13 [cit ]. Dostupné z: KURAN, Tomasz. Zawilec gajowy cm02.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, , 18:00 [cit ]. Dostupné z:


Stáhnout ppt "Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_286_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ZNAKY_ŽIV."

Podobné prezentace


Reklamy Google