Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ŽIVÁ PŘÍRODA Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_719_3TR_PRV Autor: Mgr.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ŽIVÁ PŘÍRODA Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_719_3TR_PRV Autor: Mgr."— Transkript prezentace:

1 ŽIVÁ PŘÍRODA Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_719_3TR_PRV Autor: Mgr. Jana Stolá 1

2 Název vzdělávacího materiáluŽIVÁ PŘÍRODA Číslo vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_719_3TR_PRV Číslo šablonyIII/2 AutorJana Stolá, Mgr. Ročník3. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVPPrvouka TémaRozmanitost živé a neživé přírody Očekávaný výstupŽák určí a roztřídí některé přírodniny podle určitých znaků Anotace (způsob použití)Inovovaný výukový materiál slouží žákům k procvičování učiva Datum vytvořeníSrpen 2013 Druh výukového materiáluPrezentace v PowerPointu Klíčová slovaRostliny a živočichové, znaky Rozvíjené klíčové kompetenceKompetence k učení a kompetence řešení problémů Použitá literatura a zdrojeVlastní, klipart; Viz poslední snímek CZ.1.07/1.4.00/ – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU 2

3 ŽIVÁ PŘÍRODA 3 SOUČÁSTÍ ŽIVÉ PŘÍRODY JSOU: ROSTLINY HOUBY ŽIVOČICHOVÉ VČETNĚ ČLOVĚKA JSOU TO ŽIVÉ PŘÍRODNINY. TYTO ŽIVÉ ORGANIZMY JSOU ZÁVISLÉ NA NEŽIVÉ PŘÍRODĚ, KTERÁ JIM POSKYTUJE PODMÍNKY NUTNÉ K JEJICH ŽIVOTU: SVĚTLO, TEPLO, VZDUCH, VODU A POTRAVU (ROSTLINÁM A HOUBÁM ŽIVINY Z PŮDY). ŽIVÉ ORGANIZMY SE ODLIŠUJÍ OD NEŽIVÝCH SPOLEČNÝMI ZNAKY.

4 ŽIVÁ PŘÍRODA ROSTLINY 4 ŽIVOČICHOVÉ OKRASNÉ BYLINY HOUBY UŽITKOVÉ KVETOUCÍNEKVETOUCÍ DŘEVINY LÉČIVÉ JEDOVATÉ HMYZ PTÁCI PLAZI OBOJŽIVELNÍCI RYBY SAVCI JEDLÉ OBRATLOVCI BEZOBRATLÍ JEDOVATÉ CHRÁNĚNÉ

5 ŽIVÁ PŘÍRODA SPOLEČNÉ ZNAKY ROSTLIN 5 VYŽIVUJÍ SE Jsou jediným zdrojem kyslíku – spotřebovávají oxid uhličitý, uvolňují kyslík, k výživě potřebují i světlo, vodu a živiny z půdy Vylučují kyslík i oxid uhličitý Všemi částmi těla za světla i tmy, spotřebovávají kyslík a uvolňují oxid uhličitý VYLUČUJÍ DÝCHAJÍ POHYBUJÍ SE ROZMNOŽUJÍ SE Nemohou se pohybovat z místa na místo – mají kořeny v zemi, pohybují částmi svého těla Kvetoucí – semeny, podzemními částmi – oddenky, cibulemi, hlízami, nadzemními částmi – odnožemi nekvetoucí – výtrusy, řízkováním

6 ŽIVÁ PŘÍRODA SPOLEČNÉ ZNAKY HUB HOUBY TVOŘÍ SAMOSTATNOU SKUPINU ŽIVÝCH ORGANISMŮ. NEPATŘÍ ANI MEZI ROSTLINY A ANI MEZI ŽIVOČICHY. NEMAJÍ KOŘENY, LISTY ANI KVĚTY. NEOBSAHUJÍ ZELEŇ LISTOVOU. LIŠÍ SE SVOU VELIKOSTÍ, TVAREM I ZBARVENÍM. NĚKTERÉ HOUBY JSOU JEDLÉ, SBÍRAJÍ SE A UPRAVUJÍ K JÍDLU (NAPŘ. SUCHOHŘIB HNĚDÝ, HŘIB PRAVÝ, PEČÁRKA ŽAMPION, BEDLA JEDLÁ, KŘEMENÁČ OSIKOVÝ ATD.). NĚKTERÉ HOUBY JSOU JEDOVATÉ, NĚKTERÉ SMRTELNĚ JEDOVATÉ (NAPŘ. HŘIB SATAN, MUCHOMŮRKA ČERVENÁ, MUCHOMŮRKA ZELENÁ APOD.). 6 klobouk výtrusy Plodnice houby podhoubí třeň

7 ŽIVÁ PŘÍRODA SPOLEČNÉ ZNAKY ŽIVOČICHŮ 7 DÝCHAJÍ Spotřebovávají kyslík, vydechují kysličník uhličitý POHYBUJÍ SE A MAJÍ SMYSLY Jako zdroj energie. Jsou součástí potravinového řetězce CO2, vodu v moči, zbytky potravy v trusu Samec a samice, rodí živá mláďata nebo snášejí vejce Reagují na teplotu – zimní spánek, stav strnulosti, změna tělesné teploty Mění se v dospělého jedince PŘIJÍMAJÍ POTRAVU A VODU REAGUJÍ NA ZMĚNY PROSTŘEDÍ VYLUČUJÍ ROZMNOŽUJÍ SEMLÁĎATA ROSTOU A VYVÍJEJÍ SE Chodí, plazí se, plavou, létají. Mají zrak, sluch, čich, hmat a chuť

8 Klipart Microsoft PowerPoint 2007 ŠTIKOVÁ, Věra. Prvouka 3, učebnice pro 3. ročník základní školy. Brno. Nakladatelství Nová škola, ISBN: , str. 34 – 47 8


Stáhnout ppt "ŽIVÁ PŘÍRODA Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_719_3TR_PRV Autor: Mgr."

Podobné prezentace


Reklamy Google