Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_293_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ZNAKY_ŽIV.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_293_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ZNAKY_ŽIV."— Transkript prezentace:

1 Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_293_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ZNAKY_ŽIV OTA_ŽIVOČICHŮ Téma: DÝCHÁNÍ, VÝŽIVA, VYLUČOVÁNÍ, ROZMNOŽOVÁNÍ A VÝVOJ ŽIVOČICHŮ Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/

2 prezentace slouží k výkladu nové látky v předmětu člověk a jeho svět ve 3. ročníku ZŠ žáci poznávají zástupce živé přírody seznamují se společnými znaky živočichů uvědomí si význam neživé přírody pro živočichy a ostatní zástupce živé přírody. na závěr učivo opakují

3 Datum vytvoření: 6. dubna 2012 Klíčová slova: dýchání, růst, rozmnožování, pohyb, výživa, kyslík, oxid uhličitý Metodické pokyny: listy 1 – 3 jsou úvodní listy 4 obsahuje informace o zástupcích živé přírody list 5 shrnuje význam neživé přírody pro živé organismy na listě 6 jsou vyjmenované společné znaky živočichů na listech 7 – 14 jsou rozebrané jednotlivé znaky živočichů list 15 obsahuje opakování formou otázek a odpovědí list 16 obsahuje použité zdroje

4 Rostliny, houby a živočichové patří do ŽIVÉ PŘÍRODY. Jsou to živé přírodniny.

5

6  1. Dýchají  2. Rozmnožují se  3. Mláďata rostou a vyvíjejí se  4. Přijímají vodu a potravu  5. Reagují na změny teploty prostředí  6. Pohybují se ve svém okolí a vnímají smysly  7. Vylučují

7  Všichni živočichové při dýchání spotřebovávají kyslík a vylučují oxid uhličitý.  Živočichové žijící na souši, dýchají kyslík ze vzduchu.  Vodní živočichové dýchají kyslík rozpuštěný ve vodě.

8 2. Rozmnožují se Od každého druhu živočicha existují vždy dva jedinci – SAMEC A SAMICE Aby mohlo vzniknout mládě, musí dojít ke spojení dvou živočichů a k oplodnění samičí buňky buňkou samčí. Někteří živočichové rodí živá mláďata, jiní snáší vajíčka, ze kterých se mláďata líhnou.

9 3. Mláďata rostou a vyvíjejí se Mláďata jsou po narození slepá. Savci sají mateřské mléko, ptáčata čekají s otevřeným zobáčkem na potravu, kterou jim přinesou rodiče. Postupem času rostou, vyvíjejí se a mění v dospělého jedince.

10 4. Přijímají vodu a potravu Voda je pro živočichy nezbytná. Je součástí jejich těl. Potrava jednotlivých živočichů je odlišná. Každý živočich je součástí POTRAVINOVÉHO ŘETĚZCE

11 5. Reagují na změnu teploty prostředí Letní spánek – řada živočichů období letních veder prospí Zimní spánek – někteří živočichové přečkávají zimu spánkem (veverky, ježci, medvědi, křečci nebo ve stavu strnulosti (netopýři)

12 6. Pohybují se ve svém okolí a vnímají smysly Živočichové se pohybují z místa na místo různými způsoby – chůzí, plazením, plaváním, létáním. Uveďte příklady. Mohou se pohybovat více způsoby? Pomocí smyslů vnímají své okolí. Smysly mají přizpůsobeny svým potřebám a prostředí – zrak, sluch, čich, hmat, chuť.

13 chuť hmat zraksluch čich

14 7. Vylučují 1. při dýchání – oxid uhličitý 2. pevné nestrávené zbytky potravy v podobě trusu 3. vodu v moči a potu

15 1. Jaké společné znaky živočichů si pamatujete? 2. Jak reagují živočichové na změny tepla? 3. Mohou se pohybovat z místa na místo? Jaký pohyb znáte? 4. Jak živočichové dýchají? 5. Co vylučují? 6. Jak se rozmnožují? 7. Jaké používají smysly, proč mají některé smysly lépe vyvinuty?

16 Program Microsoft Office 2010 ŠTIKOVÁ, Věra. Prvouka 3. Brno: Nová škola, ISBN POUŽITÉ ZDROJE: Prvouka MediaDIDA Vlastní


Stáhnout ppt "Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_293_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ZNAKY_ŽIV."

Podobné prezentace


Reklamy Google