Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 Umění přesvědčit (specifické prostředí ve škole) VYSOKÁ ŠKOLA BÁŇSKÁ TECHNICKÁ UNIVERZITA OSTRAVA --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 Umění přesvědčit (specifické prostředí ve škole) VYSOKÁ ŠKOLA BÁŇSKÁ TECHNICKÁ UNIVERZITA OSTRAVA --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------"— Transkript prezentace:

1 1 Umění přesvědčit (specifické prostředí ve škole) VYSOKÁ ŠKOLA BÁŇSKÁ TECHNICKÁ UNIVERZITA OSTRAVA Vypracoval: Milan Sivera

2 2 Obsah- aneb co se dnes dozvíme Obsah- aneb co se dnes dozvíme na 21 snímcích - Co je vlastně umění přesvědčit? - Co je potřeba pokud chceme někoho přesvědčit ? - „vlastnosti“ mluvčího - Udržení pozornosti - Proces přesvědčování - Předávané myšlenky

3 3 Co je vlastně umění přesvědčit?!? Již podle Aristotelovi teorie bylo přesvědčování určitou formou umění. Umění jak přimět lidi, aby udělali něco, co by běžně neudělali, nebo byste je o to museli požádat.

4 4 Co je potřeba pokud chceme někoho přesvědčit ?

5 5 Člověk, který dokáže uplatnit umění přesvědčit Osobní charakter (vlastnosti mluvčího) Empatie Empatie Upřímnost Upřímnost Kvalitní logické myšlení Kvalitní logické myšlení Nadšení, s kterým vstupuje do diskuse Nadšení, s kterým vstupuje do diskuse Paměť Paměť Přesvědčivý bez sebevědomí ? Přesvědčivý bez sebevědomí ?

6 6 Osobní charakter Empatie „Empatie je schopnost identifikovat a pochopit pocity, myšlenky a situaci druhého člověka. Upřímnost Upřímnost je důležitá, pokud chceme pracovat s empatii. Empatie je založena na důvěře. Cokoli, co člověk udělá, buď zvyšuje nebo snižuje důvěru ve vztahu

7 7 Osobní charakter Kvalitní logické myšlení – Dedukce: myšlenky se postupně odvozují. Začínáme určitou myšlenkou, navážeme druhou, která vychází z první a docházíme k nějakému závěru - Indukce: seskupuje myšlenky dohromady, a potom je shrne určitou ideou Příklad?!?

8 8 Osobní charakter Řeč těla (Neverbální komunikace) - Místo promluvy - Používá se k posílení promluvy - Ukazuje či prozrazuje náladu mluvčího - Efektivní zrakový kontakt - Používání hlasu - Přesvědčivý neverbální projev Paměť -jména -zájem potěší (příklad ?)

9 9 Osobní charakter Nadšení, s kterým vstupuje do diskuse Postoj k danému problému Řečník může přivést posluchače na svou stranu jen tím, že bude pro tématem sám nadšený, a tak bude působit přesvědčivě. Přesvědčivě budeme působit až tehdy, když komunikační partner pocítí že náš vnitřní postoj – k sobě samým, k naší roli, k tématu i k posluchačům je pozitivní. V případě nejistoty i v jednom bodě bude to na nás poznat. Důležité je plně si stát za tím co říkáme. Na druhou stranu nadšení pro věc nezmůže vše, ale bez něj ničeho nedosáhneme.

10 10 Udržení pozornosti Žádná pozornost + žádná komunikace = žádný výsledek

11 11 Křivka udržení pozornosti - Ideální - Typická

12 12 Křivka udržení pozornosti Typy rušení: Stálá a okamžitá - Vizuální rušení - Neustálé rozptylování ze strany ostatních - Posluchač nesouhlasí s něčím, co jste řekli (a začne na tím přemýšlet)

13 13 Křivka udržení pozornosti Poznat poklesy křiky pozornosti, pokusit se ji znovu získat (např. čím?). Když se nám podaří odhadnout situaci, měli byste zjistit, proč k ní došlo: - Nejsem nudný? - Posluchač nepochopil hlavní téma hodiny? - Příliš profesní slang?

14 14 Udržení pozornosti Studenti neustále ztrácejí nit rozhovoru a často potřebují něco znovu vysvětlit. Nechtějí to ale přiznat z mnoha důvodů: - nechtějí vypadat hloupě - rozhodli se, že nemají zájem, a „vypnuli“ - nechtějí být nezdvořilí - mají pocit viny, že byli duchem jinde

15 15 Udržení pozornosti Jak pokračovat po přerušení ?

16 16 Udržení pozornosti Jak pokračovat po přerušení ? Opakovat, opakovat a opakovat. Lidé mají strach z opakování a papouškování, ale lidé vnímají jen 40% toho co slyší (a to i bez přerušení).

17 17 Proces přesvědčování Proces přesvědčování je založen na pěti klíčových faktorech: - stanovit ústřední myšlenku - logicky uspořádat myšlenky - vypracovat vhodný jazykový styl - zapamatovat si osnovu myšlenek - prezentovat myšlenky slovně, pomocí neverbální kom. a vizuálních pomůcek

18 18 Proces přesvědčování Je dobré položit si 3 základní otázky: Co je mým cílem?- čeho chci dosáhnout, co bych rád uskutečnil S kým mluvím? Proč mluvím s tímto člověk o této věci, co již ví a co potřebuje vědět?Jaký druh nápadu je přesvědčí. Co je nejdůležitější věc kterou chci sdělit? – co bych řekl kdybych měl mluvit pouze několik minut

19 19 Předávané myšlenky Uspořádání myšlenek Formulace myšlenek - Paměť = představa + pocity - Příklady - Příběhy - Metafory

20 20 Rekapitulace Co vše jsme se dnes dozvěděli nového ?

21 21 Děkuji za pozornost Milan Sivera Zdroje: - -Internet -Umění přesvědčivé komunikace (James Borg) +tajné zdroje


Stáhnout ppt "1 Umění přesvědčit (specifické prostředí ve škole) VYSOKÁ ŠKOLA BÁŇSKÁ TECHNICKÁ UNIVERZITA OSTRAVA --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------"

Podobné prezentace


Reklamy Google