Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0028 Číslo materiáluVY_32_INOVACE_248 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0028 Číslo materiáluVY_32_INOVACE_248 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika."— Transkript prezentace:

1 Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_248 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika Ročník 4.4. Datum vytvoření Anotace Výklad nové látky -seznámení s funkcí KDYŽ a jejím využitím -prezentace Metodický pokynprezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám

2 POUŽITÍ FUNKCE KDYŽ

3 Jsou okamžiky, kdy potřebujete do buňky vložit jednu ze dvou hodnot, na základě nějaké vstupní hodnoty, Příkladem může být následující situace, Ve sloupci C budou výrazy „Pracující“ nebo „Důchodce“ na základě věku.

4 ZÁPIS PODMÍNKY Tím zásadním při využití funkce KDYŽ je podmínka, Při zápisu podmínky používáme matematické operátory: > větší, < menší, <= menší nebo rovno, >= větší nebo rovno, = rovno, <> různý.

5 PRAVDIVOST VÝRAZU Výsledkem vyhodnocení podmínky je pravda nebo nepravda, Př.: x <= 62 V případě, že za x dosadíme čísla menší nebo rovno než 62, bude uvedený výraz pravdivý, v opačném případě nepravdivý.

6 DOSAZENÍ HODNOT PODLE VYHODNOCENÍ PODMÍNKY V případě, že podmínka je pravdivá, objeví se v buňce s funkcí KDYŽ hodnota uvedená v parametru označeném ANO, V opačném případě se dosadí hodnota uvedená v parametru označeném Ne.

7 DOSAZENÍ TEXTŮ NEBO ČÍSEL Je třeba zdůraznit, že do druhého a třetího parametru píšeme texty nebo čísla, V případě že chceme, aby výsledkem byl text, musíme tento uvést mezi uvozovky, Čísla píšeme bez uvozovek, Když ale číslo napíšeme mezi uvozovky, jako např. „1“, zobrazí se v buňce číslo jedna, ale jako text, Na první pohled je vše v pořádku, problém nastane v okamžiku, kdy budeme chtít s číslem provádět matematické operace, Když je číslo formátované jako text, je automaticky zarovnáváno doprava, pokud to nezměníme vynuceným zarovnáním.

8 ZOBRAZENÍ VÍCE JAK DVOU HODNOT Co ale situace, když potřebujeme rozhodnout mezi více možnostmi, jako třeba školní známky, V tomto případě Excel nabízí možnost vnoření funkcí, Výsledný vzorec pak vypadá následovně: =KDYŽ(podmínka; „hodnota“; KDYŽ(podmínka; „hodnota“; „hodnota“)) Uvedená situace řeší případ třech hodnot.

9 ZOBRAZENÍ VÍCE JAK DVOU HODNOT Pro případ školních známek bude vypadat vzorec následovně: =KDYŽ(podmínka; 1; KDYŽ(podmínka; 2; KDYŽ(podmínka; 3; KDYŽ(podmínka; 4; 5)))) Vzorec se vždy vyhodnocuje zleva doprava, V okamžiku, kdy je splněna první podmínka, zobrazí se konkrétní hodnota a vyhodnocování vzorce se ukončí.

10 VYUŽITÍ FUNKCE KDYŽ Využití funkce KDYŽ je ve firemním světě, kde se neustále pracuje s velkým množství čísel, velké, Situací, kdy potřebujete rozhodnout, a na základě toho dosadit nějakou hodnotu, je celá řada, Např.: Je produktivita práce na vysoké úrovni? Když ano pak …, když ne … Je ve skladu dostatečné množství zboží? V případě že ne, můžeme zobrazit hodnotu „objednat“ u zboží, jehož skladové zásoby jsou nízké.


Stáhnout ppt "Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0028 Číslo materiáluVY_32_INOVACE_248 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika."

Podobné prezentace


Reklamy Google