Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Transfer inovací: Projekty Leonardo da Vinci na ZČU INOVACE 2009 - Enterprise Europe Network TIC ČKD, 3.12.2009 Jiří Vacek, KIP FEK ZČZ

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Transfer inovací: Projekty Leonardo da Vinci na ZČU INOVACE 2009 - Enterprise Europe Network TIC ČKD, 3.12.2009 Jiří Vacek, KIP FEK ZČZ"— Transkript prezentace:

1 Transfer inovací: Projekty Leonardo da Vinci na ZČU INOVACE Enterprise Europe Network TIC ČKD, Jiří Vacek, KIP FEK ZČZ

2 Charakteristika projektů Transfer inovací – přenos výsledků dříve realizovaných projektů LdV Transfer inovací – přenos výsledků dříve realizovaných projektů LdV InnoSkills: zvyšování kompetencí pracovníků (hlavně středního managementu) MSP v oblasti managementu inovací InnoSkills: zvyšování kompetencí pracovníků (hlavně středního managementu) MSP v oblasti managementu inovací FASTER - analýza prostředí a podpora ambiciózních, rychle rostoucích firem (gazely). FASTER - analýza prostředí a podpora ambiciózních, rychle rostoucích firem (gazely) Inovace EEN

3 Partneři v ČR Katedra managementu, inovací a projektů Fakulty ekonomické ZČU Katedra managementu, inovací a projektů Fakulty ekonomické ZČU Katedra průmyslového inženýrství Fakulty strojní ZČU Katedra průmyslového inženýrství Fakulty strojní ZČU Okresní hospodářská komora Cheb Okresní hospodářská komora Cheb Regionální hospodářská komora Plzeňského kraje Regionální hospodářská komora Plzeňského kraje Asociace inovačního podnikání. Asociace inovačního podnikání Inovace EEN

4 InnoSkills InnoSkills- Innovation Skills for SMEs, projekt LLP-LDV/TOI/08/IT/481

5 InnoSkills - partneři Treviso Tecnologia (Itálie, koordinátor) Treviso Tecnologia (Itálie, koordinátor) Treviso Tecnologia Treviso Tecnologia LiNK MV (Německo) LiNK MV (Německo) LiNK MV LiNK MV Pro-competence (Německo) Pro-competence (Německo) Pro-competence E-Learning concepts Rietsch KEG (Rakousko) E-Learning concepts Rietsch KEG (Rakousko) E-Learning concepts Rietsch KEG E-Learning concepts Rietsch KEG University of West Bohemia (ČR) University of West Bohemia (ČR) University of West Bohemia University of West Bohemia Parkurbis (Portugalsko) Parkurbis (Portugalsko) Parkurbis Firenze Tecnologia (Itálie) Firenze Tecnologia (Itálie) Firenze Tecnologia Firenze Tecnologia Inovace EEN

6 InnoSkills - východiska Příručka pro podporu inovací v malých a středních podnicích (MSP), vypracovaná v projektu InnoSupport Příručka pro podporu inovací v malých a středních podnicích (MSP), vypracovaná v projektu InnoSupport Využívá se i výsledků projektu U-SME Innovation, který probíhal na ZČU v r Využívá se i výsledků projektu U-SME Innovation, který probíhal na ZČU v r Inovace EEN

7 InnoSkills – Cíle a aktivity Cíle: Rozšíření znalostí cílových skupin o poznatky a nástroje managementu inovací, podpora konkurenceschopnosti MSP. Cíle: Rozšíření znalostí cílových skupin o poznatky a nástroje managementu inovací, podpora konkurenceschopnosti MSP. Cílové skupiny: trenéři, studenti, poradci a konzultanti MSP. Cílové skupiny: trenéři, studenti, poradci a konzultanti MSP. Aktivity: Revize, aktualizace, lokalizace a přenos výcvikových materiálů do zemí partnerů projektu - Itálie, Rakouska, České republiky, Německa a Portugalska. Aktivity: Revize, aktualizace, lokalizace a přenos výcvikových materiálů do zemí partnerů projektu - Itálie, Rakouska, České republiky, Německa a Portugalska Inovace EEN

8 InnoSkills –výstupy Nástroj pro hodnocení potřeby vzdělávání Nástroj pro hodnocení potřeby vzdělávání Příručka managementu inovací Příručka managementu inovací Výukové objekty managementu inovací Výukové objekty managementu inovací Webový portál Webový portál Příručka pro neformální a kooperativní učení se Příručka pro neformální a kooperativní učení se Inovace EEN

9 Seznam modulů InnoSkills: Charakteristiky a typy inovací 2 Jak identifikovat potřebu inovací 2.1 Základy inovačního auditu 2.2 SWOT analýza 2.3 Hodnocení technologických kompetencí 3 Jak analyzovat potřebu inovací 3.1 Metoda černé skříňky 3.2 Systémová a procesní analýza 4 Jak vyhledávat inovativní nápady a řešení 4.1 Základy tvorby nápadů 4.2 Brainstorming Brainwriting 4.4 Metoda analogií 4.5 Seznam atributů 4.6 Interní inovační návrhy 4.7 TILMAG 4.8 Šest klobouků 4.9 TRIZ Inovace EEN

10 Seznam modulů InnoSkills: Jak vyhodnocovat inovativní nápady a řešení 5.1 Rozhodovací proces 5.2 Bodování 5.3 Benchmarking 6 Jak implementovat inovativní výrobní strategie 6.1 Metody vývoje nových produktů 6.2 Strategie recyklace 6.3 Strategie testování produktů, rychlé prototypování 6.4 Řízení životního cyklu produktu 6.5 Neustálé zlepšování 6.6. Výrobní strategie Inovace EEN

11 Seznam modulů InnoSkills: Jak chránit inovativní nápady a řešení 7.1 Nástroje ochrany duševního vlastnictví 7.2 Mezinárodní úprava 7.3 Strategie ochrany duševního vlastnictví 8 Jak financovat inovace 8.1 Financování inovací v MSP 8.2 Podnikatelské plánování 9 Jak provádět marketing inovací 9.1 Optimalizace a kontrola akceptace inovativních výrobků / služeb 9.2 Internet jako nástroj prezentace a marketingového výzkumu Inovace EEN

12 Seznam modulů InnoSkills: Jak využívat inovační sítě 11.1 Základy inovačních sítí 11.2 Klastry 11.3 Komunity praxe 11.4 Analýza sociálních sítí 11.5 Strategické aliance 12 Interkulturní a cizojazyčné kompetence pro inovace Inovace EEN 10 Jak podporovat inovace řízením lidských zdrojů 10.1 Požadavky na kompetence lidských zdrojů pro inovace 10.2 Vytvoření podnikové kultury pro neustálé inovace

13 Moduly InnoSkills V současné době existují české překlady, probíhá lokalizace V současné době existují české překlady, probíhá lokalizace Velice cenné pro nás budou zpětné vazby od uživatelů - moduly budou zpřístupněny pro testování na Velice cenné pro nás budou zpětné vazby od uživatelů - moduly budou zpřístupněny pro testování na Zájemcům zpřístupníme pracovní verze modulů, připomínky vítáme: Zájemcům zpřístupníme pracovní verze modulů, připomínky vítáme: Inovace EEN

14 Ukázky Modul 1 - Charakteristiky a typy inovací Modul 1 - Charakteristiky a typy inovací Modul 1 - Charakteristiky a typy inovací Modul 1 - Charakteristiky a typy inovací dule_Medien/1_Medien/1_2_1en/index.htm dule_Medien/1_Medien/1_2_1en/index.htm dule_Medien/1_Medien/1_2_1en/index.htm dule_Medien/1_Medien/1_2_1en/index.htm dule_Medien/1_Medien/1_3cz/1_3cz.htm dule_Medien/1_Medien/1_3cz/1_3cz.htm dule_Medien/1_Medien/1_3cz/1_3cz.htm dule_Medien/1_Medien/1_3cz/1_3cz.htm dule_Medien/1_Medien/1_1_4cz/1_1_4cz.htm dule_Medien/1_Medien/1_1_4cz/1_1_4cz.htm dule_Medien/1_Medien/1_1_4cz/1_1_4cz.htm dule_Medien/1_Medien/1_1_4cz/1_1_4cz.htm =TR1i1PPd8ZU =TR1i1PPd8ZU =TR1i1PPd8ZU =TR1i1PPd8ZU Inovace EEN

15 FASTER FASTER-Training for Fast Growing Entrepreneurs projekt PL1-LEO

16 FASTER - partneři The West Pomeranian Business School (Polsko) – koordinátor The West Pomeranian Business School (Polsko) – koordinátor ISTUD Foundation: (Itálie) ISTUD Foundation: (Itálie)www.istud.it RTD Talos: (Itálie) RTD Talos: (Itálie)www.talos-rtd.com INNOSTART (Maďarsko) INNOSTART (Maďarsko)www.innostart.hu META Group: (Kypr) META Group: (Kypr)www.meta-group.com Inovace EEN

17 FASTER - východiska ISTUD Entrepreneurship Programme ISTUD Entrepreneurship Programme Gazely: rychle se rozvíjející firmy. Takovou firmou se obvykle rozumí ta, která do 3 let po vzniku vytvoří alespoň 20 pracovních míst. Gazely: rychle se rozvíjející firmy. Takovou firmou se obvykle rozumí ta, která do 3 let po vzniku vytvoří alespoň 20 pracovních míst Inovace EEN

18 FASTER– Cíle Sdílení a zdokonalení efektivních metod výcviku a další podpory ambiciózních potenciálních podnikatelů, kteří chtějí, aby se jejich firma rychle rozvíjela Sdílení a zdokonalení efektivních metod výcviku a další podpory ambiciózních potenciálních podnikatelů, kteří chtějí, aby se jejich firma rychle rozvíjela Posílení a zlepšení vazeb mezi poskytovateli odborného vzdělávání a institucemi pro podporu podnikání v zemích partnerů Posílení a zlepšení vazeb mezi poskytovateli odborného vzdělávání a institucemi pro podporu podnikání v zemích partnerů Vytvoření lokálních výcvikových programů pro ambiciózní podnikatele, založené na inovativních postupech a ověřené praxi - ISTUD Entrepreneurship Programme. Vytvoření lokálních výcvikových programů pro ambiciózní podnikatele, založené na inovativních postupech a ověřené praxi - ISTUD Entrepreneurship Programme Inovace EEN

19 FASTER– Aktivity Podpora výměnu příkladů dobré praxe při vzdělávání ambiciózních podnikatelů; Podpora výměnu příkladů dobré praxe při vzdělávání ambiciózních podnikatelů; Posílení profesionalizace poskytovatelů odborného výcviku a jejich vztahů s organizacemi pro podporu podnikání; Posílení profesionalizace poskytovatelů odborného výcviku a jejich vztahů s organizacemi pro podporu podnikání; Zvýšení povědomí stakeholderů a tvůrců strategií a politik o důležitosti role ambiciózních podnikatelů v ekonomickém rozvoji; Zvýšení povědomí stakeholderů a tvůrců strategií a politik o důležitosti role ambiciózních podnikatelů v ekonomickém rozvoji; Vypracování osnovy kursů, materiály a metodik vhodných pro různá kulturní prostředí. Vypracování osnovy kursů, materiály a metodik vhodných pro různá kulturní prostředí Inovace EEN

20 FASTER–výstupy 4 analytické zprávy o potřebě vzdělávání 4 analytické zprávy o potřebě vzdělávání Průzkum a popis podnikatelského prostředí v zemích partnerů; Průzkum a popis podnikatelského prostředí v zemích partnerů; 1 soubor vzdělávacích nástrojů (tréninkový balíček) 1 soubor vzdělávacích nástrojů (tréninkový balíček) programy, studijní materiály a nástroje pro výcvik ambiciózních podnikatelů; programy, studijní materiály a nástroje pro výcvik ambiciózních podnikatelů; výcvik budoucích trenérů výcvik budoucích trenérů osvojení dovedností potřebných pro řízení programů a poskytování školení; osvojení dovedností potřebných pro řízení programů a poskytování školení; 4 lokalizované a ověřené výcvikové programy 4 lokalizované a ověřené výcvikové programy přizpůsobení potřebám zjištěným v zemích partnerů. přizpůsobení potřebám zjištěným v zemích partnerů Inovace EEN

21 Průzkum a popis podnikatelského prostředí v ČR KIP FEK – květen – září 2009 KIP FEK – květen – září 2009 Dotazník (doc, web) Dotazník (doc, web)docwebdocweb Makroanalýza – popis regionu vycházející z dostupných materiálů (desk reserach) Makroanalýza – popis regionu vycházející z dostupných materiálů (desk reserach) Makroanalýza Mikroanalýza – dotazníkové šetření Mikroanalýza – dotazníkové šetření Mikroanalýza Inovace EEN

22 FASTER – Cílové skupiny univerzity, vysoké i střední školy zaměřené na podporu podnikání; univerzity, vysoké i střední školy zaměřené na podporu podnikání; veřejné a soukromé organizace pro podporu podnikání, jako jsou Podnikatelská inovační centra, Regionální rozvojové a inovační agentury, poradenské firmy a další; veřejné a soukromé organizace pro podporu podnikání, jako jsou Podnikatelská inovační centra, Regionální rozvojové a inovační agentury, poradenské firmy a další; ambiciózní potenciální podnikatelé, kteří chtějí dosáhnout rychlého růstu své firmy. ambiciózní potenciální podnikatelé, kteří chtějí dosáhnout rychlého růstu své firmy Inovace EEN

23 Poděkování Projekty InnoSkills a FASTER Projekty InnoSkills a FASTER jsou spolufinancovány Evropskou komisí prostřednictvím programu Leonardo da Vinci. Zde uvedené názory jsou názory autorů a nemusí reprezentovat názory Komise. Komise nenese zodpovědnost za důsledky využití zde uvedených informací Inovace EEN


Stáhnout ppt "Transfer inovací: Projekty Leonardo da Vinci na ZČU INOVACE 2009 - Enterprise Europe Network TIC ČKD, 3.12.2009 Jiří Vacek, KIP FEK ZČZ"

Podobné prezentace


Reklamy Google