Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Moje volba – moje budoucnost CZ.1.07/1.1.02/02.0088 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt je spolufinancován Evropským sociálním.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Moje volba – moje budoucnost CZ.1.07/1.1.02/02.0088 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt je spolufinancován Evropským sociálním."— Transkript prezentace:

1 Moje volba – moje budoucnost CZ.1.07/1.1.02/ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 1

2 2 ODĚVNICTVÍ

3 3 Oděv byl ve všech historických dobách projevem kultury národa, jeho smýšlení jako symbol postavení jednotlivce ve společnosti. S postupem diferenciací přibývaly nové formy a druhy oděvů, jak je známe z historických pramenů

4  S nástupem průmyslové výroby v 19. a 20. století toto řemeslo postupně upadalo s tím jak oděvní průmysl začal hromadně vyrábět konfekční zboží, nicméně nikdy zcela nezaniklo a přežilo do dnešních dob.  Krejčovské řemeslo se zpravidla předávalo z generace na generaci.  Řemeslo lze provozovat i amatérsky podomácku jako určitý druh specifického hobby.Ovšem je důležité mít určitý cit, dovednost a trpělivost. 4

5 5 Aby se z žáka stal odborník, je nutno se na tuto činnost připravit a to nejen teoreticky, ale především prakticky.  Pro praktickou výuku jsou určeny speciální dílny, kde si žáci postupně osvojí základní techniky šití pod vedením zkušeného mistra.  Během 3 let výuky se žáci naučí zvládnout zhotovit různé kusy oděvů. Tyto oděvy si žáci zpravidla hotovují sami pro sebe.  Učební obor je ukončen písemnými a praktickými zkouškami.

6 6 Absolventi školy jsou schopni se transformovat do různých oborů v pracovním procesu. Jsou flexibilní,kreativní a odborně zruční.  Při jazykové vybavenosti je možnost uspět i na zahraničním trhu.  Pokud chce student nadále pokračovat ve studiu, je zde možnost dalšího rozvoje a následně se může uplatnit při řízení a organizaci oděvní výroby v pozicích technologa, mistra apod.

7 7 Krejčovské povolání se dá rozdělit do různých kategorií, například:  Švadlena  Šička  Střihačka  Dámská a pánská krejčová- šaty, blůzy, kalhoty  Dámská a pánská krejčová- plášťaři

8 8 Krejčí, švadlena  sestavuje střihy pro výrobu oděvů  bere míry zákazníkům  vybírá pro ně vhodné materiály podle typu oblečení  šije oděvy  před dokončením oděvu – zkouška se zákazníkem

9 9 Šička je pracovnice, která šije a vyrábí výrobky z textilu a z dalších podobných materiálů. Mezi její pravidelné činnosti patří:  šití, řasení  prošití a sešití výrobků na základních i speciálních šicích strojích  kontrola švů, opravy chyb v šití  závěrečná kontrola, zdobení a finální úprava vzhledu výrobku

10 10 Minimální požadované vzdělání  Střední vzdělání s výučním listem  Po získání praxe v rozmezí 3 až 5 let si může absolvent založit svoji vlastní firmu.  K tomuto je nutno mít také organizační schopnosti, zvládat základy účetnictví a v neposlední řadě komunikativní schopnosti  Možnost založení firmy v místě bydliště.  I při specifickém povolání může být nápomocna i rodina.

11 11 Další uplatnění v oblasti  bytového designu  v čalounické výrobě  v prodejnách textilu  v aranžerství  ve výrobě pokrývek hlavy  v kožešnické výrobě  výroba krajek

12 12 Ukázka krásné práce Blanky Mattragi

13 13

14 14

15 15

16 16 Ukázka práce bytového designéra

17 17 V Jihomoravském kraji jsou potřeba tyto profese: -Švadlena -Šička -Střihačka

18 Děkujeme za pozornost a přejeme šťastnou volbu vaší budoucnosti 18


Stáhnout ppt "Moje volba – moje budoucnost CZ.1.07/1.1.02/02.0088 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt je spolufinancován Evropským sociálním."

Podobné prezentace


Reklamy Google