Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

 VY_32_INOVACE_16_14  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: " VY_32_INOVACE_16_14  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství."— Transkript prezentace:

1  VY_32_INOVACE_16_14  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství

2  Název:Trestní právo   Anotace:Prezentace, která slouží k vysvětlení základních pojmů u trestního práva   Autor:Mgr. Petr Horehleď   Jazyk:Čeština   Očekávaný výstup:Žák chápe důsledky protiprávního jednání   Speciální vzdělávací potřeby:Žádné   Klíčová slova:Trestný čin, presumpce neviny, polehčující okolnosti, přitěžující okolnosti   Druh učebního materiálu:Prezentace   Druh interaktivity:Aktivita   Cílová skupina:Žák   Stupeň a typ vzdělání:Základní vzdělání – druhý stupeň – první období   Typická věková skupina:13 – 15 let   Celková velikost:190 kB

3 Trestní právo

4  Kromě přestupků dochází také k trestným činům, které mohou nebezpečně ohrožovat jednotlivé občany nebo celou společnost.  Trestný čin a)úmyslné chování b)nedbalostní jednání

5  U trestního řízení neřešíme, která strana je v právu, ale zda je obžalovaný vinen. A pokud ano, jaký trest je mu uložen.  Presumpce neviny – pokud není prokázána vina, hledí se na obžalovaného jako na nevinného.

6  Účel trestu: ochránit společnost a bezpečnost občanů Zabránit pachateli v trestné činnosti Pokus o převychování pachatele Zabránit recidivě Výstraha ostatním

7  Druhy trestu: Odnětí svobody Obecně prospěšné práce Ztráta čestných titulů a vyznamenání Ztráta vojenské hodnosti Zákaz činnosti Propadnutí majetku Peněžní trest vyhoštění

8  Polehčující okolnosti: Upřímná lítost nad činem Přiznání viny Náhrada škody První provinění slušného pachatele

9  Přitěžující okolnosti: Brutalita Recidiva Spáchání činu pod vlivem omamných látek

10  Trestní odpovědnost nemá:  Nezletilý do 15-ti let  Osoba neschopná v době činu rozpoznat jeho nebezpečnost nebo ovládat své jednání  Osoba jednající v nutné obraně  Osoba odvracející nebezpečí a jednající v „krajní nouzi“

11  Janošková D., Ondráčková M., Čábalová D. Občanská výchova 9, Rodinná výchova 9 : příručka učitele, pro základní školy a víceletá gymnázia. 1.vyd. Plzeň : Fraus,2007.ISBN Použité zdroje


Stáhnout ppt " VY_32_INOVACE_16_14  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství."

Podobné prezentace


Reklamy Google