Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Osobní komunikace - Obchodně administrativní pracovník Obchodně administrativní pracovník Bc. Jitka Hošková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Osobní komunikace - Obchodně administrativní pracovník Obchodně administrativní pracovník Bc. Jitka Hošková."— Transkript prezentace:

1 Osobní komunikace - Obchodně administrativní pracovník Obchodně administrativní pracovník Bc. Jitka Hošková

2 Vynikající komunikační schopnosti jsou tou nejsilnější devizou, o jakou se můžeme opřít při budování kariéry i v osobním životě. Právě v komunikačních schopnostech často spočívá rozdíl mezi úspěchem a prohrou – ať už jde o dokončení pracovního úkolu nebo utváření osobních a profesních vztahů.

3 Technologický pokrok posledních desetiletí od základů proměnil způsob naší komunikace. Umožňuje nám komunikovat rychleji, výkonněji a účinněji.Tento rozvoj s sebou zároveň přinesl úpadek umění kvalitní komunikace. Osobní vztahy jsou přitom jádrem opravdu kvalitní a výkonné obchodní spolupráce. Jen díky rozvíjení vztahů můžeme být v naší profesionální i osobní činnosti úspěšnější. Spousta mladých lidí zahajuje svoji kariéru, a přitom neumí komunikovat se svými spolupracovníky, nadřízenými nebo zákazníky.

4 se stal základním dorozumívacím prostředkem se zákazníky, s kolegy i přáteli. Častokrát posíláme y i v situacích, kdy dobře víme,že by bylo mnohem lepší zvednout telefon nebo dokonce jenom vstát, dojít do vedlejší kanceláře a zprávu kolegovi sdělit. Při takovém „schovávání se“ za tedy není vůbec divu, že klesá naše schopnost kvalitní konverzace, ať už při telefonování nebo osobním setkání. Mnoho lidí postrádá dostatečnou sebedůvěru k tomu, aby se nahlas ozvali třeba jen v rozhovoru s druhým, natož aby promluvili v nějaké skupině nebo na poradě.

5

6  Chcete si zajistit pracovní pohovor (Dobré komunikační schopnosti budete potřebovat k tomu, abyste zajistili, že si vaší žádost o pracovní pozici někdo se zájmem přečte a na jejím základě vás pozve na pohovor.)  Toužíte získat konkrétní pracovní pozici (Během pohovoru budete muset účinně komunikovat, abyste se dobře prodali a získali tak vysněnou pracovní pozici.)

7  Chcete být v práci úspěšní (Při své práci budete žádat patřičné informace, diskutovat o problémech, rozdělovat pokyny, pracovat v týmu a budete neustálém v kontaktu se spolupracovníky i s klienty.)  Chcete postupovat v kariéře (Zaměstnavatelé mají zájem o zaměstnance, kteří dokážou samostatně přemýšlet, jsou iniciativní a umí řešit problémy. Pokud chcete být vnímáni jako přínos pro vaši firmu, nestačí jen dobře vykonávat svou práci. Je důležité sdělovat své nápady ohledně zlepšení různých pracovních postupů, výrobků nebo služeb.)

8 Dříve existovala jen klasická papírová pošta, pak přišel dálnopis a poté fax, který komunikaci výrazně urychlil. Potom se objevil a najednou jsme všichni posílali zprávy SMS, tak rychle, že jsme si mysleli, že už to rychleji nepůjde – jen do chvíle, než se objevilo ICQ. Dnes se nám zdá, že to už musí být nejvyšší vrchol telekomunikačního rozvoje.

9 Zde je několik zásadních důvodů, proč v dnešním proměnlivém světě tolik potřebujeme umět dobře komunikovat: Neustálý pokrok v technologiích : internet, , fax, hlasová pošta, posílání rychlých elektronických vzkazů, konferenční hovory, videokonference – naší komunikaci naprosto proměnily. Kanceláře mohou fungovat i z auta, hotelu, domova z New Yorku, z Pekingu atd. Všem zúčastněným ukazujete, jaké jsou vaše komunikační schopnosti. Globální komunikace : stále více firem funguje v globálním měřítku, bez ohledu na regionální, mezinárodní i etnické hranice. Musíme se naučit chápat rozmanitá kulturní prostředí, přesvědčení i různé povahy.

10 Informační věk: vzhledem k obrovskému množství informací se musíme efektivně rozhodovat na základě dat, které získáme ze svého okolí. Musíme také vědět, jak pohotově a účinně informace nalézt, získat, zpracovat a předat dál. K dispozici je takové množství zpráv, že jsme se svými sděleními stavěni před těžký úkol svého posluchače zaujmout natolik, aby nás vyslechl a náležitě reagoval. Týmová pracovní prostředí: tradiční hierarchické vedení firmy se mění a standardem se stává kolektivní práce. Je důležité mít stále před očima jednotlivé členy a zároveň chápat, jak skupiny lidí fungují. Musíme se naučit pečlivě druhým naslouchat a pozorovat je, abychom byli schopni interpretovat všechny verbální i nonverbální podměty, které od nich dostáváme.

11   Stress at work / Office stress COMPILATION!!!


Stáhnout ppt "Osobní komunikace - Obchodně administrativní pracovník Obchodně administrativní pracovník Bc. Jitka Hošková."

Podobné prezentace


Reklamy Google