Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVítězslav Marek
1
Tato prezentace je hrazena z projektu: Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/02.0033
2
Vlakové nádraží
3
1868 – ÖNWB (Rakouská severozápadní dráha) postavila koleje do Třebíče. 26.3.1871 – ve 12:15 přijel 1. vlak na nově vybudované vlakové nádraží v Třebíči. Třebíč však nebyla spokojená s umístěním – nádraží bylo postaveno daleko od města, až za obcí Stařeč. Občané Třebíče chtěli přiblížení trati k městu. Proto se dodatečně přistavěla dálková železnice s honosným názvem „Českomoravská transverzální dráha“.
4
1.6.1924 – zprovozněn rychlík na trati Třebíč-Okříšky 5.3. 1926 – byl zaveden telefon na třebíčské nádraží 28.7.1929 – zemřel 1.člověk na třebíčském nádraží (při posunu vlaku 1506 na druhé koleji byl usmrcen posunovač František Jan) 1929 – na nádraží zavedena kanalizace a vodovod 10.10.1938 – dostavěna železniční rampa
5
v roce 1947 – třebíčské nádraží navštívil 2x Edvard Beneš 10.12.1949 – 1. střet motorového vozidla a vlaku na železničním přejezdu v okrese Třebíč (v Borovině – 4 mrtví a 28 zraněných) 23.5.1954 – 1. jízda rychlíku Třebíč-Praha
6
Nádraží před rokem 1905
7
1. rychlík v Třebíči
8
Nádraží dříve
10
Nádraží dnes
11
Pamětní deska
12
Spolupracovali: Pánek Ivan Uhlířová Nikola Vymazalová Pavla Prameny: Ing. Petr Fiala, Ing. Evžen Žamberský: Třebíč a železnice
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.