Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:"— Transkript prezentace:

1 Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Obor vzdělávání: H/01 mechanik opravář motorových vozidel, Obor vzdělávání: H/01 mechanik opravář motorových vozidel, (ŠVP: automechanik), H/01 zedník, (ŠVP: zedník) – 2. ročník Tematická oblast: Člověk jako občan Tematická oblast: Člověk jako občan Název sady DUM: Člověk a společnost kolem něj Název sady DUM: Člověk a společnost kolem něj Kód: VY_32_INOVACE_11_OBN1_17 Kód: VY_32_INOVACE_11_OBN1_17 Autor: Mgr. Jana Králová Autor: Mgr. Jana Králová Datum tvorby: září 2013 Datum tvorby: září 2013 Anotace: Sociální nerovnost v současné společnosti – pojmy – sociální nerovnost, sociální status, sociální role. Anotace: Sociální nerovnost v současné společnosti – pojmy – sociální nerovnost, sociální status, sociální role.

2 ČLOVĚK JAKO OBČAN SOCIÁLNÍ NEROVNOST V SOUČASNÉ SPOLEČNOSTI

3 Sociální nerovnost:  se vyskytuje, když určité skupiny ve společnosti nemají rovný sociální status  Sociální nerovnost mezi lidmi je složena ze 3 obecných rovin: majetek: bohatství měřené velikostí příjmu majetek: bohatství měřené velikostí příjmu vzdělání: sociální status měřený jako výkon určitého povolání vzdělání: sociální status měřený jako výkon určitého povolání moc: schopnost ovládat a ovlivňovat druhé moc: schopnost ovládat a ovlivňovat druhé

4 Sociální status:  s s s sociální postavení člověka ve společnosti  s s s status může být: a) vrozený (pohlaví, věk, rasa) b) získaný (zaměstnání nebo dosažené vzdělání)  v v v vztah mezi sociálními statusy vymezuje sociální role

5 Sociální role:  očekávaný způsob chování  základní sociální role: a) nadřízené (otec, učitel, doktor,...) b) podřízené (dítě, žák, pacient,...) c) souřadné (spolužák, spolupracovník,...)

6 Kontrolní otázky: 1. S ociální nerovnost je Z kterých rovin se skládá sociální nerovnost? 3. S ociální status je J aký může sociální status být? 5. S ociální role je V yjmenuj základní sociální role.

7 Použité zdroje: 1. Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Sociální nerovnost [online]. c2013 [citováno ]. Dostupný z WWW: 2. Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Sociální status [online]. c2013 [citováno ]. Dostupný z WWW: 3. Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Sociální role [online]. c2013 [citováno ]. Dostupný z WWW: Metodika: Použité zdroje: 1. Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Sociální nerovnost [online]. c2013 [citováno ]. Dostupný z WWW: 2. Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Sociální status [online]. c2013 [citováno ]. Dostupný z WWW: 3. Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Sociální role [online]. c2013 [citováno ]. Dostupný z WWW: Metodika: Tento DUM lze využít pro teoretické vyučování, jak při seznamování se s novým tématem, tak při jeho procvičování nebo opakování. Prezentace je nastavena tak, že vyučující potvrzuje jednotlivé kroky a může tedy doplnit vhodný komentář.


Stáhnout ppt "Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:"

Podobné prezentace


Reklamy Google